Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:55:06 GMT

کاهش میزان تصادفات استان اصفهان در یک ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۴۹۴

کاهش میزان تصادفات استان اصفهان در یک ماه گذشته

علیرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور ۷۵ هزار و ۵۱۲ بارنامه از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه اظهار داشت: اگرچه صدور این بارنامه ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییری نکرده است اما برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ سالن های اعلام بار تعطیل شد و این اقدام در فضای باز انجام گردید.

وی افزود: اقدام هایی متناسب با رعایت پرتوکل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا برای کالا و ضدعفونی کردن پایانه ها و ارائه ماسک و اقلام بهداشتی برای کارکنان شرکت های حمل و نقل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به حمل کالاهای اساسی، نهاده ها و مایحتاج عمومی تصریح کرد: حمل بار با رعایت پرتوکل های بهداشتی انجام شد.

کاهش جابجایی مسافر از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه

وی اشاره ای هم به ناوگان مسافربری در این بازه زمانی داشت و گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه، جابجایی مسافر به شدت کاهش یافت و در برخی از مسیرها هیچ گونه سفری انجام نشد؛ برخی از مسیرها با ۷۵ درصد کاهش سفر و ۸۲ درصد جابه جایی مسافران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافت.

جعفری با اشاره به ضدعفونی پایانه های مسافربری توسط شهرداری اصفهان عنوان داشت: علی رغم سفرهای محدود شرکت های مسافربری، از روز چهارشنبه فروش بلیت مسافران با غربالگری و تب سنجی همراه خواهد شد. حفظ «فاصله گذاری فیزیکی» در اتوبوسها رعایت می شود و پذیرایی مسافر با پک های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا صنف کالا و مسافر در ایام نوروز برای حفظ سلامت شهروندان از نظر اقتصادی متضرر شدند که جای تشکر دارد.

کاهش تصادفات و تلفات جاده ای

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در این بازه زمانی هم اشاره ای داشت و گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه، در مجموع با ۷۳ درصد کاهش تلفات در تصادفات جاده ای همراه بود که می توان به آمار ۶۳ درصد کاهش فوتی، ۶۷ درصد کاهش جرحی، ۸۵ درصد کاهش تصادفات خسارتی اشاره کرد.

کد خبر 4894971

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راهداری حمل و نقل علیرضا جعفری ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی گرگان شهرکرد ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری ماسک طبی روز طبیعت استانداری قزوین ۲۵ اسفند فروردین ماه درصد کاهش جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردار حسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتاً خوبی را داشتیم که با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً باید اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای