Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@22:48:39 GMT

پیشرفت لاکپشتی ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۵۴۷

پیشرفت لاکپشتی ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز

درحالی ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز با حرکت لاکپشتی پیش می‌رود که با این روند پیش‌بینی می‌شود ساخت آن حدود ۱۶ ماه دیگر یعنی اواخر نیمه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آبان‌ماه سال 97 استاندار سابق فارس طی بازدیدی از فرودگاه شیراز گفته بود:‌ احداث ترمینال بین‎المللی فرودگاه شیراز یکی از پروژه‎های مهم استان فارس است که می‎تواند در پیشرفت استان در زمینه‎های مختلف اقتصادی و گردشگری نقش مؤثری را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل تبادار با ابراز رضایت از پیشرفت پروژه افزود: این پروژه حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اکنون نمای دو طرف ترمینال تکمیل و شیشه‎های نمای ضلع شمالی نصب شده است و محوطه‎سازی ترمینال نیز در حال انجام است. امیدواریم با تداوم این روند و انجام تعهدات پیمانکار و کارفرما، به زودی این پروژه به اتمام و بهره‎برداری برسد.

وی حدود 14 ماه قبل از این اظهارنظر یعنی در شهریور ماه سال 96 نیز درباره ترمینال بین المللی فروگاه شیراز گفته بود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان فارس در حوزه گردشگری ضرورت دارد زیرساخت‌های لازم فراهم باشد، بازدید امروز از ترمینال خارجی فرودگاه شیراز به منظور بررسی روند پیشرفت ترمینال خارجی فرودگاه صورت گرفته است.

وی با ابراز رضایت  از روند اجرایی ساخت ترمینال جدید پروازهای خارجی افزود: بر اساس گزارش مدیرکل فرودگاه‌های استان و با شناختی که از پیمانکار پروژه دارم  این ترمینال ظرف مدت 20 ماه آینده (اردیبهشت ماه 98) به بهره‌برداری برسد.

این در حالی بود که مرداد ماه سال گذشته نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی از توقف ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز خبر داده و گفته بود: با توجه به بازدیدی که از این پروژه داشته‌ام به دلیل توقف آن به وزیر راه و شهرسازی تذکر کتبی دادم.

علی اکبری  افزود: سال گذشته (97) و امسال (98) از ترمینال جدید فرودگاه شیراز بازدید داشتم که متاسفانه روند ساخت این پروژه مناسب نیست و تقریبا متوقف شده است.

وی با بیان این‌که در این رابطه به وزیر راه و شهرسازی تذکر کتبی داده‌ام، افزود: این پروژه از اهمیت بسیار زیادی برای هم استان فارس و هم کشور برخوردار است و بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه شیراز پُر ترددترین فرودگاه کشور به شمار می‌رود. با مدیرکل فرودگا‌ه‌های استان فارس  نیز در  این رابطه جلساتی داشته‌ایم، متاسفانه مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز تغییر کرده و منتظریم مدیر جدید این مسئله را پیگیری کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که هدف ما از پیگیری ساخت ترمنیال جدید فرودگاه شیراز و توسعه آن تسریع در پیشرفت کار است، گفت:‌ با همکاری گمرک یک دستگاه ایکس ری در فرودگاه نصب شده، واقعیت آن است که ورود و خروج مسافران خارجی در فرودگاه شیراز زیاد است و برای کشور درآمدزایی به دنبال دارد. اما با این وجود این فرودگاه مشکلاتی دارد که  به تذکر کتبی به وزیر راه و شهرسازی منجر شده است.

ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز متوقف شد/تذکر کتبی نماینده شیراز به وزیر راه

یک روز بعد،‌ مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در واکنش به اظهارات نماینده مجلس با بیان این‌که هنوز قرارداد BLT ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز ابلاغ نشده است، از رایزنی بخش خصوصی با شرکت فرودگاه‌ها درباره مبلغ این قرارداد خبر داد و گفت: ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز دو بخش است؛ حوزه قراردادی و حوزه پروژه‌ای. بر این اساس یک قرارداد با پیمانکار داریم که فقط مربوط به ساخت ترمینال است.در حوزه پروژه‌ای نیز کل پروژه ترمینال بعلاوه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اتصال این ترمینال به سطوح پروازی و راه‌های دسترسی عمومی به این ترمینال و تامین تجهیزات داخل است.

وی با بیان این‌که در بخش قراردادی پیشرفت روی 90 درصد است، یادآور شد:‌ مبلغ قرارداد ما برای ساخت این ترمینال 97 میلیارد تومان  بوده که تا امروز 90 میلیارد تومان هزینه شده است. بعد از هزینه 7 میلیارد تومان باقیمانده به فصل مشترک قرارداد می‌رسیم که به صورت BLT با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد. این قرارداد فعال بوده و در حال نصب نمای شیشه‌ای است که تا آخر شهریور (98) به اتمام می‌رسد.

به گزارش تسنیم، آذرماه سال گذشته بدیعی‌فرد از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی ساخت ترمینال خارجی فروذگاه شیراز خبر داد و گفته بود:‌ سقف ریالی پروژه با پیشرفت فیزیکی 50 درصد به اتمام رسیده بود که با تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر ابلاغ 25 درصد افزایش پیمان روند اجرایی پروزه تسریع شد. در این راستا برای جلوگیری از توقف عملیات اجرایی با تخصیص و تزریق اعتباری حدود 20 میلیارد تومان اکنون این طرح در 8 جبهه کاری فعالیت دارد.

امروز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز خبر و وعده داده در سال جدید ساخت این ترمینال تکمیل می شود.

بدیعی‌فرد در این‌باره گفته است:‌ « این ترمینال در 3 طبقه با سازه ترکیبی فلزی – بتنی به مساحت  23 هزار مترمربع و در زمینی به مساحت 21 هزار مترمربع در حال اجراست. این پروژه اکنون حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی و 95 درصد پیشرفت مالی دارد. در حال حاضر اجرای ساخت موتورخانه ضلع شرقی در حال اجراست و نصب نمای شیشه ضلع جنوبی به پایان رسیده است.»

به گزارش تسنیم،‌ از آذرماه سال 98 تا امروز یعنی طی 4 ماه ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. چنانچه روند پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور به همین روال پیش برود در خوشبینانه‌ترین حالت اواخر نیمه اول سال 1400 ترمینال فرودگاه شیراز به اتمام خواهد رسید. پروژه‌ای که بر اساس اظهارات استاندار سابق فارس قرار بود اردیبهشت ماه سال 98 به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز استان فارس میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی راه و شهرسازی درصد پیشرفت وزیر راه تذکر کتبی ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، برای اطلاع از تاخیر یا تغییر برنامه پروازی شیراز به سایت فرودگاه به نشانی https://shiraz.airport.ir مراجعه کنید.

پروازهای ورودی داخلی:

پروازهای خروجی داخلی:

پروازهای ورودی خارجی:

پروازهای خروجی خارجی:

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • مقصد پروازهای ایرانی کدام فرودگاه استانبول است؟
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی