Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@15:57:56 GMT

اگر مردم در خانه نمانند کرونا دوباره اوج می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۵۵۱

اگر مردم در خانه نمانند کرونا دوباره اوج می‌گیرد

مدیرشبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: بدون تعارف باید هشدار داد اگر مردم همچنان در خانه نمانند، با حضور غیرضروری در خیابانها و دورهمی‌های خانوادگی علاوه بر هدر رفتن زحماتی که تاکنون برای مبارزه با کرونا متحمل شده‌ایم، موج جدیدی از این بیماری و افزایش شمار خانواده‌های داغدار را شاهد خواهیم بود.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیدمحمد هاشمی  افزود: با توجه به وضعیت جاری، مراجعات بیماران بدحال به بیمارستانها، افزایش روند بستری شهروندان و موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا از عموم مردم درخواست می‌شود برای پیشگیری از گسترش انتقال ویروس عامل بیماری کرونا همچنان با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همراهی کرده و رعایت دقیق دستورات وزارت بهداشت را بیش از پیش مدنظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی از همشهریانی که با برنامه‌های مهار ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا همکاری و همراهی داشته و دارند تقدیر و بیان کرد: فعالیت شهروندان نیکوکار، جوانان و بسیجیانی که در قالب پویشهای مردمی شهری و روستایی بطور شبانه‌روزی دست‌اندرکار کمکهای بهداشتی و پیشگیرانه هستند بسیار موثر است. مدیرشبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد ادامه داد: پیرو این تلاشها و ضرورت تداوم اقدامات و رفتارهای پیشگیرانه، عموم مردم می‌بایست رعایت بهداشت فردی در قالب شستشوی مستمر دست، رعایت دقیق نکات فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای عمومی و از همه مهمتر "در خانه ماندن" را بسیار انجام دهند. وی گفت: هنوز به مرحله کاهش مراجعات مردمی ناشی از بیماری کرونا به مراکز درمانی نرسیده‌ایم بنابراین لازم است همگان با کمیته‌های شهری و روستایی که فعالیتشان مراقبت از خانواده‌های دارای بیمار مثبت، مشکوک و حتی ترخیصی از بیمارستان بوده اما همچنان ناقل ویروس هستند و نیاز به قرنطینه خانگی دارند همکاری کنند. دکتر هاشمی افزود: همه باید دقت داشته باشیم که ویروس کرونا شهر و روستا نمی‌شناسد، همه افراد و همه نقاط و مکانها در معرض خطر آلودگی قرار دارند لذا نباید ساکنان روستاها و محلاتی که تاکنون تعداد بیماران کمتری داشته‌اند گمان کنند خطر کمتری متوجه آنان است. وی گفت: اهالی روستاهایی هم که موارد مثبت کرونا و فوت ناشی از این بیماری را دارند می‌بایست مراقبتها را چندین برابر کنند. هم‌اینک بطور مستمر موارد مثبت و مشکوک کرونا به منظور پیگیری، به دهیاران که مسئول کمیته‌های نظارت و پیشگیری هستند اطلاع داده می‌شود. مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل‌آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. خلیل‌آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز ۲۷ روستا دارد. دوسوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند.
منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا خلیل آباد بیماری کرونا خلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه سلامت شهری در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در گفتگوی خبری سیما با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامت ساکنان جزیره کیش، گفت: مراقبت از سلامتی براساس یک برنامه پیوسته و همیشگی برای حفظ سلامت مردم از نظر بیمار‌های واگیر و غیر واگیر باید انجام شود.

احمدی با بیان اینکه هفتاد درصد مرگ و میر‌ها در جهان بر اثر بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد، گفت: غربالگری‌های اولیه در سطح یک با حضور مراقبان سلامت انجام می‌شود و این برنامه مبتنی بر شناسایی جمعیت نیازمند به مراقبت و ارجاع بیماران به پزشک اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از هفتصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و در حدود سیصد مکان عمومی بازدید شده است.

احمدی افزود: پایش آب آشامیدنی، نمونه برداری از مواد غذایی، مراقبت از مادران، واکسیناسیون چهل فرد دچار حیوان گزیدگی، آزمایش‌های غربالگری تروئید دوازده کودک تازه متولد شده نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: در راستای اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز  نود لام تشخیصی مالاریا تهیه شد و مراجعان مشکوک به سل و یا خطر بیماری‌های عفونی نیز برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه ارجاع داده شدند و خدمات بهداشتی را دریافت کردند.

اسدالله احمدی گفت: دو پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه و بندرگاه کیش مستقر است و ورود گردشگران را رصد می‌کنند و بازدید‌های بهداشتی را از کشتی‌های ورودی به بندرگاه براساس دستورالعمل‌های بین المللی انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل