Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:21:11 GMT

روایت زندگی شهید افغانستانی مدافع حرم به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۶۰۰

روایت زندگی شهید افغانستانی مدافع حرم به چاپ رسید

کتاب «تو جای همه آرزوهایم» روایت زندگی یک شهید افغانستانی است و از به دنیا آمدن شهید نعمت الله نجفی در افغانستان تا شهادتش در سوریه را شامل می‌شود. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  کتاب «تو جای همه آرزوهایم» روایت زندگی یک شهید افغانستانی است و از به دنیا آمدن شهید نعمت‌الله نجفی در افغانستان تا شهادتش در سوریه را شامل می‌شود که به قلم سمیه گنجی نوشته شده و از سوی انتشارات روایت فتح روانه بازار کتاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید نعمت الله نجفی در اولین روز از بهار سال 1362 در شهر هرات افغانستان متولد شد. او پس از گذراندن سختی‌های زیاد در زندگی و جابجایی و مهاجرت‌های فراوان پس از 19 سال زندگی با همسری مهربان و فداکار در حالی که سرپرست 4 فرزند صالح بود، پس از شنیدن هجوم عناصر تکفیری به ساحت مقدس حضرت زینب (سلام الله علیها) از آنچه که داشت گذشت و دعوت عمه سادات رو لبیک گفت و به سرزمین شام رهسپار شد.

شهید نعمت الله نجفی از رزمندگان لشکر فاطمیون بود که اسفندماه 1393 در عملیات آزادسازی تل قرین، منطقه‌ای در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی به شهادت رسید.

 در ادامه قسمتی از این کتاب را با هم می‌خوانیم:

بعد از نماز صبح دردش کمی فروکش کرده بود. ثریا صبحانه نعمت‌الله را آماده کرد که بخورد و برود سر کار؛ بیشتر از این نمی‌توانست در خانه بماند. نعمت‌الله چایی را که برد سمت دهانش، با ثریا چشم در چشم شد. لحظه‌ای مکث کرد. چایی را گذاشت روی سفره و گفت: «ثریا دیشب برای یه لحظه فکر کردم امشب رو دیگه صبح نمی‌کنم. پیش خودم گفتم تموم شد. داشتم فکر می‌کردم که باید از همه‌چی دل بکنم. به همه فکر کردم، دیدم می‌تونم از همه دل بکنم، حتی بچه‌ها، ولی از تو نه؛ دیدم چقدر محاله بتونم از تو دل بکنم...» اشک گوشه چشم ثریا جمع شد؛ زبانش از شوق آنچه می‌شنید بند آمده بود، فقط با چشم‌هایش به نعمت‌الله فهماند که او هم...

انتهای پیام/

R1386/P/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهدای مدافع حرم کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم کتاب و ادبیات شهدای مدافع حرم کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام

پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر شهید و مفقود شدند. از این تعداد، اجساد ۳۴ هزار و ۱۸۳ شهید به بیمارستان‌ها منتقل شده و اسامی آن‌ها ثبت شده است.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • فیلم/ ۲۰۰ روز مقاومت در شمال فلسطین اشغالی به روایت حزب‌الله
  • فیلم/ ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس