Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:27:06 GMT

نقش شهرک‌های صنعتی لرستان در تقویت زنجیره تولید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۸۳۵

نقش شهرک‌های صنعتی لرستان در تقویت زنجیره تولید

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۸ را 'رونق تولید' نامگذاری کردند تا همچون سال های گذشته توجه مردم و مسئولان را بیشتر از گذشته به سمت مسائل اقتصادی و ضرورت خودکفایی اقتصاد کشور سوق دهند و ادامه این امر مهم سال ۹۹ را نیز 'جهش تولید' نامیدند تا زنجیره تقویت اقتصادی کشور قطع نشود.

 استان زرخیز و ثروتمند لرستان همچون بسیاری از سایر مناطق ایران اسلامی دارای ظرفیت های عظیمی در حوزه های مختلف است که چنانچه به خوبی ساخته و پرداخته شود بدون شک نه تنها حجم قابل توجهی از اقتصاد استان را رونق می بخشد بلکه تاثیر بسزایی در شکوفایی اقتصادی کشور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکهزار و ۳۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان صادر شده که ۹۶ درصد آن صنایع کوچک هستند و از  مجموع ۲۵ ناحیه وشهرک صنعتی استان ۱۷ واحد فعال می باشند و قابلیت استقرار صنایع را دارند.

نامگذاری شعار اقتصادی در یک دهه اخیر بیانگر اهمیت خودکفایی کشور است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: بیش از یک دهه گذشته، شعار سال در رابطه با مسایل اقتصادی انتخاب شده که نشان می دهد علاوه بر اینکه سیاست خارجی جز اولویت های کشور می باشد اما مهمترین مساله امروز ایران، اقتصاد است.

بختیار رازانی افزود: باید برای رهایی از اقتصاد نفتی به رونق تولید داخل توجه ویژه ای داشت و موانع این مسیر با همکاری و همدلی دستگاه های مختلف برطرف شود، دستگاه های دولتی نسبت به تامین ملزومات خود از تولیدکنندگان استان مقید باشند و استفاده از کالای درون استانی را اولویت خود بدانند.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات موجود در مسیر تولید خارجی هستند گفت: برخی موانع نیز درونی است و ارتباطی به تحریم یا مسائل خارجی ندارد.
وی افزود: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید ترویج شود و علاوه بر تزریق نقدینگی به واحدها، باید رقابت سالمی میان تولید کنندگان برای خلق محصولات با کیفیت ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان بیان کرد: در برخی موارد فعالان اقتصادی استان از تولید مواد اولیه مورد نیاز خود در استان بی خبر هستند و این ملزومات را از سایر شهرها فراهم می کنند که باید در این زمینه نیز اقدام درست و جامعی صورت گیرد.

رازانی با تاکید بر کاهش بار مالیاتی تولید از دوش تولیدکنندگان اظهار داشت: بازاریابی اصولی و برپایی نمایشگاههای مستمر درون و برون استانی، کمک شایانی به موفقیت و فروش محصولات استان خواهد کرد.
وی گفت: تبلیغ کالای ایرانی از طریق رسانه ملی نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود و از طرفی شهرداری نیز باید بخشی از تابلوهای تبلیغاتی خود را با قیمت های مناسب و حتی رایگان در اختیار تولید قرار دهند تا محصولات داخلی برای مردم تبلیغ شود.

چراغ اول رونق تولید در لرستان روشن شد

اما مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ابتدای سال گذشته  با یک خبر خوش، چراغ اول 'رونق تولید' را در استان روشن کرد.
بختیار رازانی به ایرنا گفت: سال های گذشته در برخی مناطق محدود استان شامل مناطق غیر برخوردار و توسعه نیافته تخفیف های ۵۰ درصدی واگذاری زمین و تقسیط مابقی هزینه انجام می شد که با توجه به نامگذاری سال ۹۸، این فرایند پارسال برای کل زمین های شهرک ها اجرایی شد.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه تامین زمین از دغدغه های اصلی سرمایه گذاران تولید است تلاش شد با اجرای این مهم، گام موثری در راستای تحقق شعال سال برداشته شود.
وی ادامه داد: در این راستا ۵۰ درصد قیمت واگذاری زمین تخفیف داده و از مجموع ۵۰ درصد مابقی نیز، ۳۰ درصد به صورت نقد و ۷۰ درصد در اقساط ۶۰ ماهه از سرمایه گذاران اخذ شد.

احیای ۳۰ واحد مستقر در شهرک های صنعتی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در مجموع سال گذشته ۳۰ واحد مستقر در شهرک ها و نواحی با اشتغازایی ۲۳۰ نفر راه اندازی شده که اغلب آنها در حوزه های شیمیایی، پلاستیک، نایلون؛،بسته بندی مواد غذایی و صنایع فلزی است.

رازانی افزود: تغییر مالکیت، انتقال و واگذاری محل اجرای طرح به اشخاص حقیقی و حقوقی، تغییر خط تولید به محصولات جدید و مورد نیاز بازار، استقبال بازار فروش و حمایت دولت از طریق اعطای تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ و طرح رونق تولید از جمله اقداماتی بوده که منجر به احیای این واحدها شده است.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ برای ایجاد هر شغل چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه می‎کنند در حالی که کسب و کارهای خرد با کمتر از ۱۰ نفر اشتغالزایی می توانند به ازای هر سه تا پنج میلیون تومان یک فرصت شغلی ایجاد نمایند.

۲۰۰ هکتار به وسعت شهرک های صنعتی لرستان افزوده شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان همچنین گفت: تا قبل از سال ۹۵ وسعت شهرک‎های صنعتی استان یک هزار و ۳۰۰ هکتاربود که تا پایان سال ۹۸ به یکهزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

 رازانی با بیان اینکه تملک ۲۰۰ هکتار در دستور کار است، ادامه داد: واگذاری زمین در ۱۰ سال منتهی به سال ۹۶ حدود ۹ هکتار بوده که طی سه سال گذشته به  حدود ۴۰ هکتار افزایش یافته است.

وی افزود:‌ با وجود تنگناهای اقتصادی، واگذاری زمین این شهرک‎ها به سرمایه‎گذاران و تولیدکنندگان چهار برابر افزایش یافته که این مهم بیانگر استقبال بخش خصوصی از تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به تملک ۵۰ هکتار زمین برای شهرک صنعتی چمن سلطان الیگودرز ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی نورآباد نیز پس از ۱۵ سال محقق و تاکنون ۵۰ هکتار زمین برای این منطقه تملک شده است.

  مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان همچنین گفت: با همکاری بانک‎ها و دستگاه‎های اجرایی، سال گذشته حدود ۷۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد ۲۴ واحد در شهرک‎های صنعتی مستقر بودند.

رازانی افزود: برخی از این واحدها مشکلات تامین اجتماعی و مالیات داشته و برخی نیز بدهکار بانکی بودند که با تلاش مسئوولان احیا شده‎اند چراکه  تنها راه نجات از بحران بیکاری سرمایه گذاری در صنایع کوچک است.

برچسب‌ها رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید لرستان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید لرستان رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید لرستان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان واگذاری زمین رونق تولید سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران

 فیض‌زاده از آمادگی واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران خبر داد.

وی گفت: شهرستان چاراویماق با دارا بودن وسعت زیاد و ظرفیت مناسب برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به علت نبود کارخانجات متناسب، تولیدات بخش‌های کشاورزی و معادن، به صورت خام، فرآوری و باعث مهاجرت مردم می‌شود در این میان شهرک صنعتی چاراویماق یکی از زیر ساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه گذار و توسعه و آبادانی این شهرستان است که با توجه به قرارگرفتن در جوار آزاد راه پیامبر اعظم (ص) هم برای سرمایه گذاری و هم در حوزه اشتغالزایی کمک بزرگی برای جوانان جویای کار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است