Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@07:54:39 GMT

جمله شهید آوینی درباره محل شهادتش

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۹۱۱

جمله شهید آوینی درباره محل شهادتش

«فکه» منطقه‌ای با تپه ماهورهای فراوان در شمال خوزستان است. این محور  یکی از محورهای اصلی تجاوز و حمله اترش بعث عراق به ایران محسوب می شود.

به گزارش ایسنا،دشمن پس از اشغال فکه میادین مین و موانع فراوانی را در این منطقه ایجاد کرد. عملیات «والفجرمقدماتی» در روز ۱۸ بهمن ۶۱ آغاز شد و به علت لو رفتن عملیات و تجهیزات فراوان دشمن و مسلح بودن زمین منجر به پیروزی و پیشروی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهیدان «حسن باقری» و «مجید بقایی» که از فرماندهان بزرگ سپاه بودند قبل از عملیات والفجر مقدماتی در حین شناسایی منطقه فکه شمالی به شهادت رسیدند.

محل فعلی زیارتگاه فکه، در عملیات والفجر مقدماتی محل نگه داشتن شهدا و مجروحین لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) و لشکر ۳۱ عاشورا بوده که در سال ۱۳۷۱ پیکرهای مطهر ۱۲۰ تن از شهدایشان توسط گروهی از همرزمان شهدا کشف شد.

روز بیستم فروردین ماه سال ۷۲ هنگامی که شهید سیدمرتضی آوینی به قصد روایت مظلومیت شهدای قتلگاه فکه عازم این محل بود، بر اثر برخورد با مین به شهادت رسید.

سردار شهید علی محمودوند فرمانده گروه تفحص لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) نیز در روز عید قربان سال ۷۹ در این منطقه هنگام جستجوی پیکرهای شهدا به شهادت رسید.

شهید آوینی درباره فکه عبارتی دارد که در آن گفته است: «مکه برای شما، فکه برای ما، بالی نمی خواهم، با همین پوتین‌های کهنه‌ام می توانم به آسمان بروم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرتضی آوینی بنياد شهيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت پاسدار ایرانی در حملات رژیم صهیونیستی به سوریه + عکس

به گزارش جماران؛ بهروز واحدی بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه البرز اعلام کرد: پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل‌ بیت (ع) و حضرت زینب کبری (س) به شهادت رسید.

این شهید والامقام بامداد امروز سه شنبه همزمان با پانزدهم ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

شهید دارای یک فرزند ۲ ساله و ساکن کرج بود.

اطلاعات تکمیلی و زمان تشییع پیکر مطهر این شهید والامقام متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • فردا استقبال از پیکر پاک دو شهید گمنام در قزوین
  • قزوین فردا عطرآگین به عطر شهدا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • شهادت یک مستشار ایرانی در دیرالزور سوریه
  • شهادت پاسدار ایرانی در حملات رژیم صهیونیستی به سوریه + عکس
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست