Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «عبداللطیف المکی» وزیر بهداشت تونس، روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری از اینکه مردم به توصیه‌های بهداشتی عمل نمی‌کنند، به حالت گریه افتاد و بغض کرد. 

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، الملکی در کنفرانس خبری هنگامی که از قرنطینه خانگی به دلیل شیوع ویروس کرونا صحبت کرد، آن را «تهدید امنیت ملی» توصیف کرد و نتوانست از بی‌توجهی مردم، جلوی بغض خود را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت تونس که در کنار وزیر کشور سخن می‌گفت، اعلام کرد که کشورش همه تلاشش را برای منع شیوع کرونا به کار گرفته و همه مردم باید به اصول پایبند باشند. به گفته او «نباید به عده‌ای قلیل اجازه داد که همه تلاش‌های یک ملت و نهادهای دولتی را به باد فنا بدهند». 

این وزیر تونسی سپس به بغض خود اشاره کرد و گفت «این، اشک [بغض] از موضع قدرت است نه از موضع ضعف. به عنوان نهاد بهداشتی و سایر نهادهای دولتی تا آخرین رمق تلاش می‌کنیم».

ساعاتی قبل از این کنفرانس خبری، وزیر بهداشت تونس در مطلبی که در فیسبوک منتشر کرد، گفت، «ما در مسیر درست گام نهاده‌ایم اما باید الان بگویم که ما به دلیل عدم رعایت قرنطینه عمومی از جانب بخشی از مردم و به دلیل اینکه برخی کسانی که مبتلا شده‌اند اما به بیمارستان مراجعه نکره و همکاری نمی‌کنند، داریم هر آنچه تاکنون کسب کرده‌ایم،‌ از دست می‌دهیم».

وی در ادامه با اشاره به سرعت انتشار شیوع ویروس کرونا به مردم هشدار داد که «رعایت نکردن [اصول و توصیه‌ها] بی‌مبالاتی در حق منافع کشور است».

به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز»، هشام المشیشی وزیر کشور تونس نیز در این کنفرانس خبری، به ناقضان اصول بهداشتی هشدار داد که ممکن است تحت تعقیب قرار بگیرند. 


سختگیری مقامات تونسی برای منع شیوع ویروس

 

المشیشی گفت، هر فردی که به ویروس کووید-۱۹ مبتلا باشد و قرنطینه خانگی و اصول توصیه شده وزارت بهداشت را رعایت نکند و سبب انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر شود، می‌توان او را تحت تعقیب قرار داد و اگر سبب مرگ کسی شود می‌توان آن را قتل غیرعمد قلمداد کرد.

وزیر تونسی گفت، برخی افراد شناسایی شده‌اند. «ما در اجرای قانون مصمم هستیم. مسئولیت ما حفاظت از مردم است نه محدود کردن آزادی [آنان]». 

در عین حال گزارش‌های خبری حاکی است که حدود ۶۰۰ نفر در این خصوص توقیف شده و ۷۰ نفر در نوعی بازداشت و قرنطینه اجباری به سر می‌برند.

مقامات تونسی از بیست‌ودوم ماه مارس، تدابیر مقابله با کرونا از جمله تعطیلی و مسدود کردن نقاط و مسیرها را در پیش گرفته‌اند اما در روزهای اخیر برخی افراد اصول بهداشتی را اصلا رعایت نکرده‌اند. 

تا دوشنبه شمار مبتلایان در تونس ۵۹۶ نفر اعلام شد که ۲۲ نفر از آنان جان باخته‌اند. همچنین حدود نوزده هزار نفر نیز به طور اجباری تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین فرشیدی، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خدمات گرفتند
  • ارائه بیش از ۲۸ میلیون خدمت بهداشتی به خوزستانی‌ها
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بخش درمان غزه در لندن