Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال شیوع ویروس کرونا، مسابقات فرمول یک فصل۲۰۲۰ به تعویق افتاد. حالا تیم‌های ویلیامز و ریسینگ پوینت بعد از اینکه مک‌لارن تصمیم به کاهش هزینه‌های خود گرفت، دست به چنین اقدامی زده و کارکنان خودشان را به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.
نیکلاس لطیفی، راننده ایرانی-کانادایی و جورج راسل راننده بریتانیایی تیم ویلیامز، به همراه مدیران ارشد این تیم، از اوایل ماه جاری ۲۰ درصد از دستمزد خود را کاهش داده‌اند و سایر کارمندان نیز تا پایان ماه می (اواسط خردادماه) به مرخصی اجباری رفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته گذشته، لاندن نوریس و کارلوس ساینز، راننده‌های تیم مک‌لارن، به صورت داوطلبانه، دستمزد خود را کاهش دادند.
در بیانیه تیم ویلیامز آمده است: به دنبال شیوع ویروس کووید۱۹، تیم ویلیامز تصمیم گرفته، کارمندان خود را به مرخصی بفرستند و این اقدام بخشی از طیف وسیع‌تر کاهش هزینه‎های تیم است. دوره مرخصی کارمندان تا پایان ماه می (اواسط خردادماه) است. این در حالی است که مدیران ارشد و راننده‌های تیم از اوایل ماه جاری دستمزد خود را ۲۰ درصد کاهش داده‌اند. گرفتن این تصمیم برای ما کار آسانی نبود. هدف ما حفظ شغل کارمندان است و اطمینان از اینکه بعد از بهبود شرایط آن‌ها بتوانند دوباره به کارشان بازگردند.
به دنبال مرخصی بعضی از کارمندان تیم ریسینگ پوینت، سرژیو پرز و لنس استرول، راننده‌های این تیم نیز با کاهش درصدی از حقوق خود موافقت کردند.
سخنگوی تیم ریسینگ پوینت در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: بعضی از کارکنان تیم، به مرخصی اجباری می‌روند. راننده‌های تیم نیز کاهش دستمزد خواهند داشت.
این در شرایطی است که دولت انگلیس ماه گذشته اعلام کرد، تا ۸۰ درصد حقوق کارکنانی که به مرخصی فرستاده شده‎اند را پرداخت می‌کند. دولت انگلیس تا مبلغ ۲۵۰۰ پوند برای کمک به شرکت‌ها به منظور حفظ کارمندانشان در شرایط بحران کرونا، پرداخت می‌کند.
این در شرایطی است که در روز‌های اخیر باشگاه‌های ثروتمند فوتبال مثل تاتنهام و لیورپول در اقدامی جنجالی از کارکنان خود خواسته‌اند از کمک دولتی استفاده کنند، اقدامی که با انتقاد‌های زیادی روبرو شده است.
در حال حاضر، با توجه به کاهش درآمد‌ها، روسای تیم‌های فورمول یک درتلاش هستند که بودجه سال آینده تیم‌ها را کاهش دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا تاتنهام پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟

به گزارش پارس نیوز ، داوود منظور ظهر پنجشنبه در شورای اداری دامغان به میزبانی فرماندار در قالب سفر استانی دوم هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان از پیگیری بهتر شدن وضعیت معیشت کارکنان دولت خبر داد و ابراز کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در کنار رشد میزان دریافتی حقوق‌ها، مضافاتی مانند عائله، رفاهی و … کارمندان نیز رشد خوبی کرده است، افزود: در ارتباط با حقوق و دستمزد کارمندان اتفاقات خوبی در کشورمان رخ داده است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه تلاش شده تا تورم کاهش یابد، گفت: برنامه دولت در سال جاری تلاش مضاعف برای پایین آوردن تورم و رفاه مردم است.

منظور با بیان اینکه دولت تلاش دارد با کاهش بیشتر نرخ تورم رضایت مندی مردم کشورمان را فراهم آورد، بیان کرد: تلاش ما این است که امسال بتوانیم با پایین نگه داشتن تورم و کاهش تورم به روند بلندمدت، این امکان را فراهم کنیم که افزایش‌ها در حقوق و دستمزد به رفاه بیشتر برای مردم منجر شود.

وی درباره بودجه نیز گفت: جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مشتمل بر بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.پ

منبع:  مهر

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت