Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه پالایش و بررسی تمامی اطلاعات ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد، افزود: در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پالایش آنان هم اکنون در حال انجام است.

اخبار اقتصادی- او ادامه داد: پالایش افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند در حال انجام است، اما افرادی که از طریق پیامک ثبت نام کرده بودند هنوز اجرایی نشده است و منتظر بهبود شرایط کشور از لحاظ کرونایی هستیم تا بعد از اتمام آن بتوانیم اقدامات و فراخوان جهت ثبت نام افراد را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان مسکن ملی نگران بررسی وضعیت نباشند

محمودزاده با بیان اینکه متقاضیان و ثبت نام کنندگان به هیچ عنوان نگران بررسی وضعیت طرح اقدام ملی مسکن نباشند،گفت: هم اکنون تمامی اقدامات در این زمینه در حال انجام است و متقاضیان نگرانی بابت تاخیر در تحویل و یا تاخیر در پالایش نداشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه به زودی کارگاه‌های ساختمانی براساس پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: سعی خواهیم کرد تا با ارائه پروتکل‌های بهداشتی به ستاد ملی مبارزه با کرونا و همزمان با موافقت آن‌ها فعالیت کارگاه‌های ساختمانی آغاز شود.

محمودزاده توضیح داد: با توجه به کندی روند ساخت و ساز در تمامی بخش‌ها، این بازار به سمت رکود معاملات هدایت شده است.

محمودزاده با اشاره به مشکلاتی که در این بازه برای مستاجران ایجاد شده است، افزود: بسته اجاره‌ای برای حمایت از مستاجران آماده و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده است و ما منتظر تایید و یا رد آن‌ها هستیم.

معاون مسکن و ساختمان تصریح کرد: در بسته‌ای که در حوزه بازار اجاره به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده، سعی شده است تا نگرانی مستاجران در این زمینه برطرف شود چرا که هم اکنون تعدادی از این افراد با مشکل مواجه شده‌اند.

محمودزاده اظهار کرد: در بسته ارائه شده به ستاد ملی کرونا تاخیر یک ماهه تخلیه واحد‌ها ارائه شده است که امیدواریم به تصویب برسد.

او ادامه داد: این طرح ابلاغ شده است و امیدواریم در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب برسد تا از طریق آن بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی افزود: مستاجران نگرانی بابت تخلیه واحد‌های خود نداشته باشند.

محمودزاده با بیان اینکه بازار اجاره، خرید و فروش مشکلی ندارد و ما با طرح‌های ارائه شده بازار مسکن را مدیریت خواهیم کرد، گفت: طرح اقدام ملی مسکن خود نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسکن بازار مسکن خرید و فروش مسکن طرح اقدام ملی مسکن مسکن ملی ستاد ملی مبارزه با کرونا معاون مسکن و ساختمان طرح اقدام ملی مسکن ستاد ملی ارائه شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره مسکن در «منطقه ۱۷» تهران را بررسی کنیم.

یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۷) عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
آذری ۱۳۹۵ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فلاح - شاندیز ۱۳۹۹ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
امام‌زاده حسن ۱۳۹۷ _ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
باغ خزانه ۱۳۹۷ ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بلورسازی ۱۳۹۶ ۲,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جلیلی ۱۴۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
زمزم ۱۳۹۲ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
زهتابی ۱۳۸۹ _ ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سجاد - فلاح ۱۳۹۷ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود؛ همچنین عده‌از کارشناسان حوزه مسکن اظهار می‌کنند با عرضه واحدهای نهضت ملی مسکن در بازار، قیمت مسکن نزولی خواهد شد؛ اما با گذشت بیش‌از نیمی از عمر دولت سیزدهم و عدم نتیجه سیاست‌های ساخت مسکن، سوال اینجاست با به توجه ماه‌های پایانی این دولت، وعده ساخت و تحویل ۴ میلیون واحد مسکونی چه زمانی محقق خواهد شد؟

کد خبر 6085806 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان