Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@16:02:09 GMT

عدم تردد در محدوده رودخانه‌های قم ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۰۶۱

عدم تردد در محدوده رودخانه‌های قم ضروری است

محمدجواد ترابیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه سامانه بارشی تا اواخر وقت شنبه ۲۳ فروردین‌ماه در قم فعال است، افزود: این موج بارشی تمامی مناطق استان را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه و تگرگ، بارش برف در کوهستان و آسیب دیدن محصولات کشاورزی از کاهش دما از مخاطرات این موج بارشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس هواشناسی استان قم گفت: موج بارشی جدید در استان قم موجب بارش باران، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات و احتمال رخداد رعد و برق و بارش تگرگ می‌شود.

وی توصیه کرد: اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور روان آب، احتیاط در تردد جاده‌ای، اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی، عدم تردد و اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و خودداری از صعود به ارتفاعات ضروری است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بارش باران رعد و برق قم کوهستان محصولات کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ هشدار نارنجی پیشین هواشناسی امروز، سه‌شنبه استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و فردا، چهارشنبه استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استانهای گلستان و چهارمحال و بختیاری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
هشدار هواشناسی برای بارش‌های فراگیر اردیبهشتی در ۱۷ استان کشور + جزئیات

اما در هشدار جدید صادر شده که امروز، سه‌شنبه، 4 اردیبهشت منتشر شد اعلام شده است که با تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی استان‌های پر خطر به هشدار نارنجی پیشین اضافه می‌شوند.

هشدار جدید صادر شده از امروز سه‌شنبه 3 اردیبهشت تا پنجشنبه 6 اردیبهشت اعتبار دارد و نوع مخاطره در آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ ذکر شده است.

امروز، کرمان، مازندران، گلستان، چهارشنبه‌ گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی تحت‌تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

اثر مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ ذکر شده است و توصیه هواشناسی، احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید:
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته | سامانه بارشی بعدی کی وارد کشور می شود؟ کد خبر 846701 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل‌آسا در ۱۷ استان
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • هشدار بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان
  • هشدار نارنجی بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی