Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@14:20:21 GMT

افزایش تعداد قربانیان کرونا در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۰۸۱

افزایش تعداد قربانیان کرونا در ترکیه

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه شامگاه سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره آمار مربوط به ویروس کووید۱۹ به خبرنگاران حاضر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۳۸۹۲ نفر به کووید۱۹ قطعی شده و با فوت ۷۶ بیمار دیگر شمار قربانیان به ۷۲۵ نفر افزایش یافته است.

کوجا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۸۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ترکیه بهبود یافته‌اند، تاکید کرد: افرادی که در قرنطینه اجباری هستند را در خانه هایشان با روش دیجیتالی پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام مقدمات این سیستم را آماده کرده و در صورت لزوم بلافاصله هشدار خواهیم داد. یک نرم افزار برای نظارت بر قرنطینه و تحرکات بیماران مبتلا به کرونا طراحی کرده ایم.

وزیر بهداشت ترکیه درباره مناطق آلوده به کرونا نیز تصریح کرد: بیشترین شیوع در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر، کوجائلی، ساکاریا، زونگولداک مشاهده شده است. تاکنون ۲۲۸ هزار و ۸۶۸ تست کرونا در کشور انجام شده و شمار مبتلایان به این بیماری نیز به ۳۴ هزار ۱۰۹ تن رسیده است.

وی افزود: ابتدا تلاش کردیم تا کشورمان را در مقابل کشورهای خارجی از ویروس کرونا محافظت کرده و سفرها را محدود کنیم، اکنون باید سفرهای داخلی را نیز برای جلوگیری از شیوه این ویروس محدود کنیم. پس از اینکه ویروس کرونا در ۸۱ استان کشور مشاهده شد وارد مرحله جدیدی از مقابله با این پاندمی شدیم. اکنون ۸۳ میلیون شهروند در معرض تهدید مستقیم این ویروس قرار دارند و همگی باید مقررات را رعایت کنیم. در شهرهایی مانند استانبول، کوجائلی، ساکاریا، آنکارا، ازمیر که تردد در آن بیشتر است این ویروس بیشتر مشاهده شده است.

کوجا با اشاره به موفقیت برخی پزشکان ترک برای جداسازی ویروس کرونا، گفت: پروفسور آیکوت اوزدارندلی از دانشگاه ارجیس و پروفسور آیکون اوزکول از دانشگاه آنکارا موفق به جداسازی ویروس شده اند.

کوجا همچنین درباره ظرفیت تخت های مراقبت ویژه بیمارستان های ترکیه میز توضیح داد: در حال حاضر ظرفیت حدود ۶۲ تا ۶۳ درصد از بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های سراسر ترکیه پر شده است. دارای یکی از بهترین زیرساخت های بهداشتی در جهان هستیم. نسبت به کشورهای اروپایی دارای دو برابر بیشتر دستگاه های تنفس مصنوعی به ازای جمعیت هستیم. شاهد فوت جوانان بر اثر کرونا هستیم. سن ضامن رهایی از این بیماری نیست. میزان عفونت ریه بیماران را کاهش داده‌ایم. تشخیص و درمان سریع، موثر بوده است

وزیر بهداشت ترکیه در ادامه همچنین اضافه کرد: یک ستاد جدید به نام ستاد علوم اجتماعی تشکیل دادیم. این ستاد پیش بینی هایی را درباره روند موجود و همچنین پیشنهادات مرتبط با جامعه ارائه خواهد داد. با ویروسی روبرو هستیم که به هر فردی در هر سنی قابل سرایت است. نشانه های متفاوتی با توجه به قدرت سیستم دفاعی بدن اشخاص دارد. تنها راه مقابله با این تهدیدات فاصله گذاری اجتماعی است. این تنها روش زندگی سالم طی این دوره است. مسیر مهمی در تست از افراد مشکوک را طی کردیم. در نظر داریم شمار تست ها را در هفته های پیشرو به بیش از ۳۰ هزار در روز برسانیم. بدیهی است که با افزایش تعداد تست‌ها نیز شمار مبتلایان افزایش می یابد. افراد در ارتباط با بیماران را نیز بررسی و رهگیری می کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید نماز امام زمان مرتضی آوینی کروناویروس ویروس کرونا ترکیه آمار قربانیان ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید نماز امام زمان مرتضی آوینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا تغییرات اقلیمی در افزایش حساسیت بهاری نقش دارد؟

بهار با همه زیبایی و طراوتی که همراه می‌آورد، برای برخی افراد آغاز عذاب و دردسر می‌شود، وقتی همراه با آن مشکلاتی چون خارش چشم‌ و آبریزش بینی و سرازیر شدن اشک و عطسه‌های مداوم هم از راه می‌رسند.

به گزارش ایسنا، به هر نحو که نگاه کنیم، می‌بینیم اوضاع بدتر شده است و کارشناسان هم بر این موضوع اتفاق نظر دارند که تعداد بیشتری از مردم به ذرات محرک معلق در هوا مانند گرده‌ها و کپک‌ها آلرژی پیدا می‌کنند، علائم آلرژی‌ها شدیدتر شده‌اند و دوره‌های آلرژی هم از قبل طولانی‌ترند.

بنابر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، حتی اگر آلرژی فصلی هم نداشته‌ باشید احتمالا افزایش حجم گرده را احساس می‌کنید. چنانکه پژوهش‌ها نیز نشان می‌دهند، گرده گل‌ها و گیاهان حتی اگر راه‌های هوایی‌ را ملتهب نکنند، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کنند. بنابراین اگر از قبل با این عارضه دست‌ به گریبان بوده‌اید، بدانید که تنها نیستید.

تغییرات اقلیمی چقدر مقصرند؟

دانشمندان می‌گویند آلرژی‌های فصلی تشدید شده‌اند و در کنار ابتلای گسترده‌تر به بیماری‌های عفونی از اولین موج آثار پیش‌بینی‌شده تغییرات اقلیمی بر سلامتی به شمار می‌روند که هشدارهای جهانی بر آن تاکید می‌کنند.

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که با گرم شدن آب‌وهوا، مناطق رشدونمو گیاهان در ایالات متحده در حال تغییر هستند و این به گیاهان و درختان امکان می‌دهد محدوده‌ رشدشان را گسترش دهند. از طرفی افزایش دما موجب می‌شود گیاهان و درختان زودتر و به مدت طولانی‌تری شکوفا باشند و فصل گرده‌افشانی را طولانی‌تر کنند. افزایش بارندگی هم به این معنی است که درختان موقع شکوفه‌دادن گرده بیشتری در هوا آزاد می‌کنند. رعدوبرق‌های بیشتر نیز باعث ترکیدن دانه‌های گرده‌ می‌شوند که تحریک بیشتر و بدتر شدن علائم را به دنبال دارد.

شواهدی هم وجود دارد که نشان می‌دهد افزایش دی‌اکسید کربن در جو گرده‌ها را نیز قوی‌تر می‌کند.

افزایش تعداد مواد آلرژی‌زای مختلف

متخصصان آلرژی پیوسته در حال تحقیق درباره این مشکل‌ هستند.

به گزارش ایندیپندنت، بر اساس مشاهدات دکتر «جوزف اینگلفیلد»، متخصص آلرژی از کارولینای شمالی در طول سه دهه گذشته، آلرژی‌های بهاری هر سال زودتر شروع شده‌اند. او می‌گوید این دومین سال متوالی است که در این منطقه باران زیاد می‌بارد، اما برف نمی‌بارد و همین الگوی آب‌وهوایی متفاوت به غلظت بیشتر گرده‌های بهاره منجر می‌شود. به گفته او در ماه فوریه امسال (۲۰۲۴) میزان گرده‌ها زیاد بود که غیرعادی است.

بررسی‌های او نشان می‌دهد که آلرژی‌های بیمارانش شدیدتر از همیشه شده و برای کنترل آن به داروهای بیشتری نیاز است.

اما متخصصان می‌گویند مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود و تعداد مواد آلرژی‌زای مختلف (آلرژن‌ها) که افراد به آنها حساسیت دارند نیز طی ۲۵ سال گذشته دو برابر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار مشترک
  • تاثیر فالوور فیک روی پیج‌های فروشگاهی
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بررسی نقش ایران، ترکیه و روسیه در معادلات قفقاز
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • تعداد جایگاه های عرضه سوخت کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت
  • آیا تغییرات اقلیمی در افزایش حساسیت بهاری نقش دارد؟
  • تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر