Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@13:45:44 GMT

۷۹۲۹ رای جایگزین حبس در سال گذشته صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۳۰۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان اینکه باید درسال جدید، زندان های استان در وضعیت مطلوب تری نسبت به  گذشته باشد خاطرنشان کرد:همه همت وهدف ما و همکاران قضایی واداری باید کاهش ورودی زندان ها و افزایش خروجی اززندان ها باشد ودراین زمینه ازهمه ظرفیت های قانونی وسازمانی استفاده بهینه ومطلوب صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با تاکید بر اینکه قضات استان می توانند مجازات‌های جایگزین حبس را در موارد امکان پذیر مد نظر ویژه قرار دهند، گفت: این استان از ظرفیت بسیار خوبی در این خصوص برخوردار است که می‌توان طبق آیین نامه موجود از این ظرفیت در کارهای عام المنفعه از قبیل خدمات شهری بهره گرفت؛ ضمن اینکه استفاده از  روش های نوین حقوقی مانند آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات، تعویق و تخفیف نیز می‌تواند مد نظر قضات محترم قرار گیرد.

عالی ترین مقام قضایی استان با اشاره به اینکه اصلی ترین هدف زندان، مجازات تبهکاران است و انشالله جمعیت کیفری محدود به این تعداد ازمجرمین باشد تصریح کرد: همکاران ما همواره دلسوزانه ،مخلصانه ومجدانه درجهت بهبود وضعیت زندان ها اهتمام داشته اند که قابل تقدیر است و انتظار ما این است درسال جدید همت مضاعفی نسبت به کاهش جمعیت کیفری وافزایش آزادی زندانیان بخصوص زندانیان مهریه ومحکومان مالی داشته باشند.

رییس کل دادگستری مازندران گفت: هنوز درمورد آزادی محکومان مالی اعم ازمهریه وغیره وضع مطلوبی نداریم و انشالله با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی وپویشی دراین فضا وصدا و سیمای استان،وهمچنین اعیاد شعبانیه زمینه آزادی تعداد زیادی از اینگونه محکومان درسراسر استان فراهم شود. 

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین دستور داد کارگروه ویژه ای برای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری تشکیل شود تا نظارت موثری بر نحوه مدیریت و اجرای آن صورت گیرد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه استادی مدیر کل زندان های استان مازندران گزارشی از عملکرد سال گذشته اداره کل زندان های استان مازندران ارایه کرد .

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آیین نامه استان مازندران حبس مهریه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دومین رویداد « اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت » در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت، همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی فراهم شده که مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و علاقه مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی www.jameyat.ir و یا با مراجعه به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در این رویداد شرکت کنند.

با شناسایی ظرفیت‌ها در استان و شهرستان این رویداد بومی‌سازی و با استفاده از ظرفیت کنشگران و دغدغه‌مندان از جمله اصحاب رسانه اهداف و شناسایی ظرفیت‌های مردمی محقق شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت به سایت ستاد جمعیت ارسال کنند و ۳۰ اردیبهشت اختتامیه رویداد برگزار می‌شود.

برداشتن موانع ازدواج از راه‌های تبیین گفتمان جوانی جمعیت و تحقق آن است.

دیگر خبرها

  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • تغییر باورهای ۳۰ سال گذشته درباره فرزندآوری، به عهده آموزش و پرورش است
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است