Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان که بمنظور بررسی وضعیت مزارع کشاورزی به سیستان سفر کرده در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:با توجه به بارش باران بهاری و رطوبت و درجه حرارت مناسب رشد قارچ زنگ زرد در مزارع گندم و جو حوزه سیستان ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود اپیدمی این بیماری با سه عامل درجه حرارت رطوبت وارقام حساس نسبت مستقیم داردوارقام محلی سیستان مانند کلک، کراس بولانی جو محلی و سایر ارقام محلی به بیماری حساس بوده که باعث همه گیر‌ی آفت شده است.

غلام حیدر زورقی تصریح کرد : علیرغم توسعه و ترویج بهره‌گیری از ارقام اصلاح شده که مقاومت بیشتری نسبت به این بیماری دارند کشاورزان نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کرده‌اند وهمین امر باعث گسترش این بیماری در منطقه شد.

وی گفت: از دهه دوم اسفندماه سال گذشته تاکنون با مشارکت کشاورزان ۴هزار هکتار از مزارع علیه این بیماری سمپاشی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد :خوشبختانه در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند وآب گیری مزارع کشاورزان از طرح انتقال آب بالوله، بیش از ۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه سیستان به زیرکشت غلات شامل گندم وجو رفته است.

زورقی از کشاورزان خواست جهت کسب راهنمایی‌های کارشناسی برای مبارزه با این بیماری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، استان اصفهان را از ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی برخوردار دانست و گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.
احمدرضا رییس‌زاده، توسعه کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان را در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت برشمرد وافزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای دیگرصنایع کشاورزی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این استان فعالیت دارند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: هم اکنون مساحت مزارع مرتبط با کشت گیاهان دارویی در استان به هشت هزار و ۳۵۰ هکتار رسیده است.
تولید سالانه محصولات زراعی استان اصفهان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است.
مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان