Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@04:39:37 GMT

شخصیت های مشهور جهان که به کرونا مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۳۲۵

شخصیت های مشهور جهان که به کرونا مبتلا شدند

خبرگزاری میزان- بیماری کرونا تاکنون شمار زیادی از افراد سرشناس را در سراسر جهان مبتلا و یا به کام مرگ کشانده است. تاریخ انتشار: 13:07 - 20 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۰۲۴ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ بیماری «کرونا» با گسترش در سراسر جهان، سبب شده تا طیف وسیعی از افراد مشهور و سرشناس در حوزه‌های مختلف سیاسی، ورزشی، فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گرفتار این اپیدمی شده و بیش از گذشته به کانون خبرهای جهان بیایند؛ هرچند برخی از آنها به دلیل فوت ناشی از این بیماری نتوانستند از طرح نامشان در خبرها لذت ببرند.
از جمله افراد مشهوری که تاکنون به کرونا مبتلا شده اند، عبارتند از:
۱. «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، که در یک سال گذشته در جریان جنجالی برگزیت و خروج این کشور از اتحادیه اروپا، معادلات سیاسی قاره سبز را بهم ریخته و انگلیس را با طیفی از تحولات سیاسی اعم از انحلال پارلمان، انتخابات زودهنگام و ... روبرو کرد، اکنون به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری است.
۲. «جی کِی رولینگ»، نویسنده مشهور کتاب های هری پاتر، اگرچه تست کرونا نداده، اما با انتشار پستی در فضای مجازی اعلام کرد تمامی علائم ابتلا به کرونا را دارد و در حال گرفتن مشاوره از بیمارستان کوئینز برای بهبود علائم تنفسی نگران کننده‌ای است که دارد.
۳. «جی بندیکت»، بازیگر مشهور فیلم‌هایی مانند «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» و «بیگانه» در اوایل آوریل ۲۰۲۰ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در سن ۶۹ سالگی درگذشت.
۴. «پینک»، ستاره پاپ آمریکایی و پسر سه ساله اش که به کرونا مبتلا شده اند، از مدیریت بحران این کشور در مورد بیماری کرونا انتقاد کرد.   وی در ادامه اعلام کرد ۵۰۰ هزار دلار برای مقابله با کرونا به بیمارستان «فیلادلفیا»، محل کار سابق مادرش اهدا می‌کند.
۵. «آدام شلسینگر»، خواننده، ترانه سرا، نوازنده آمریکایی در آوریل ۲۰۲۰ به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.
۶. «اندرو جک»، هنرپیشه سرشناس انگلیسی در آخرین روز ماه مارس ۲۰۲۰ در سن ۶۷ سالگی در لندن به دلیل بیماری کرونا درگذشت.
۷. «آلن مریل»، ترانه سرا و خواننده در سن ۶۹ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.
۸. «پرنس چارلز»، شاهزاده انگلیس در بیانیه رسمی که در ۲۵ مارس (۶ فروردین) منتشر شد، مبتلا به کرونا اعلام شد.   بیشتر بخوانید:  بوریس جانسون به کرونا مبتلا شد
۹. «هاروی واینستین»، تهیه کننده سینمای آمریکا که در حال حاضر دوره محکومیت ۲۳ ساله خود به دلیل جرایم جنسی در «نیویورک» را سپری می‌کند، به کرونا مبتلا شده است.
۱۰. «پلاسیدو دومینگو»، خواننده اسپانیایی اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است.
۱۱. «دبی مزار»، بازیگر فیلم‌های «مالکوم ایکس»، «زنان»، «شنل قرمزی»، و سریال «دوستان» نیز به کرونا مبتلا شده است.
۱۲. «اندی کوهن»، مجری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آمریکا اعلام کرد تست کرونایش مثبت شده است.
۱۳. «آلبرت دوم»، شاهزاده موناکو براساس بیانیه رسمی که در ۲۰ مارس (اول فروردین) منتشر شد، مبتلا به کرونا اعلام شد.   وی در حال حاضر در بیمارستان و تحت درمان است.
۱۴. «کوین دورانت»، بسکتبالیست سرشناس آمریکایی خبر ابتلای خود به کرونا را اعلام کرد.
۱۵. «کریستوفر هیوجو»، بازیگر سینما و تلویزیون آمریکا که در سریال «بازی تاج و تخت»، ایفای نقش کرده، در شبکه‌ های اجتماعی خبر ابتلای خود به کرونا را اعلام کرد.
۱۶. «اولگا کورلینکو»، بازیگر فرانسوی «جیمز باند»، اعلام کرد به کرونا مبتلا شده است.
۱۷. «ادریس البا»، بازیگر انگلیسی نیز خود خبر ابتلایش به کرونا را اعلام کرد.
۱۸. «ریچارد ویلکینز»، مجری رادیو و تلوزیون استرالیا نیز به کرونا مبتلا شده است.
۱۹. «رادی گوبرت»، دیگر بازیکن سرشناس بسکتبال آمریکا که ابتدا به دروغ و برای شوخی خبر ابتلایش به کرونا را اعلام کرده بود، پس از آزمایش کرونا متوجه شد به این بیماری مبتلا شده است.
۲۰. «تام هنکس»، بازیگر آمریکایی و «ریتا ویلسون»، همسرش در هنگام فیلمبرداری در استرالیا به کرونا مبتلا شدند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا کرونا مبتلا شده کرونا را اعلام کرونا مبتلا شد دلیل ابتلا ابتلا به کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

نسیم بهنیافرد رئیس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: این مرکز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و با تجهیزات پیشرفته در زمینه تشخیص سرطان، آماده ارائه خدمات به مراجعان است. خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌های پایه و بسته‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات آموزشی و مشاوره، ویزیت و اقدامات تشخیصی (ماموگرافی، سونوگرافی، وکیوم بیوپسی، پاپ اسمیر، اندوسکوپی، کولونوسکوپی و …) به صورت مستقیم به مرکز مراجعه کنند یا اینکه از طریق مراکز بهداشتی تست‌های اولیه غربالگری را انجام داده تا در صورت نیاز به این مرکز ارجاع داده شوند.

بهنیافرد ادامه داد: همچنین مشاوره‌های تخصصی از جمله مشاوره تغذیه، درمان‌های حمایتی، تسکینی، لنفوتراپی و روانپزشکی و… در مرکز تشخیص زودهنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی به بیماران ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان گفت: خوشبختانه درباره سرطان‌هایی که در استان شایع است (سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان، تیروئید، دهانه رحم و…) تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام وجود دارد که در مراحل اول امکان تشخیص سرطان و درمان به موقع آن را فراهم می‌آورد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان افزود: اگر سرطان در مراحل اول تشخیص داده شود و درمان‌های پیشرفته و به موقع جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی و.. صورت گیرد احتمال بقای عمر قابل قبول بیماران از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

بهنیافرد خاطر نشان کرد: تغذیه ناسالم و چاقی، کم‌تحرکی، مصرف کم سبزیجات، مصرف الکل و دخانیات، مواجهه با امواج رادیو اکتیو و آلاینده‌های محیط (آب، خاک و هوای آلوده) و استرس از عوامل خطر ابتلا به سرطان هستند.

وی ادامه داد: دو عامل دیگر از جمله افزایش سن و سوابق فامیلی مثبت (ژنتیک) هم از عومل مهم ابتلا به سرطان هستند که با توجه به اینکه اقدام موثری جهت کاهش نفوذ این دو عامل در بروز سرطان نمی‌توان انجام داد، تنها راه کاهش اثر این دو عامل در میزان مرگ و میر و ناتوانی‌های ناشی از بیماری سرطان انجام تست‌های غربالگری و اقدامات تشخیصی سرطان در مراحل اولیه می‌باشد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان به روند رو به رشد ابتلا به سرطان درایران و سایر کشور‌ها هم اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ابتلا به سرطان و سرعت رشد آن در استان یزد و کشورمان ایران بالاست و شیب تندی دارد ولی میزان ابتلا نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکا کمتر است.

وی اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته، با وجود افزایش و رشد میزان ابتلا به سرطان، نسبت مرگ و میر سرطان در این کشور‌ها با آموزش عوامل خطر و علائم هشدار دهنده و همچنین انجام تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان رو به کاهش است و میزان موفقیت در درمان و میانگین بقای عمر بیماران افزایش داشته است.

بهنیافر افزود: سرطان پروستات در استان یزد از سرطان پوست پیشی گرفته‌است و مقام اول کشوری را دارد. سرطان پستان در بانوان هم در استان مقام اول و در کشور نیز رتبه‌های اول و گاهاً دوم را داراست.

وی خاطرنشان ساخت: کارشناسان مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در بیمارستان شهید صدوقی یزد از طریق ارائه خدمات مشاوره تلفنی در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شهروندان هستند. شماره‌های ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۵ و ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۶ برای نوبت دهی و مشاوره تلفنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • اولین عکس از ترانه علیدوستی در بیمارستان به خاطر بیماری ناشناخته و لاعلاج
  • زنی که زندگی فوتبالیست مشهور ایرانی را نابود کرد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • عکس| سورپرایز 2 بازیگر مشهور توسط بایرنی‌ها
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • بازیگر مشهور ترک پس از هشت ماه زندگی طلاق گرفت و بلافاصله دوباره عاشق شد!