Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهره‌برداری بزرگ‌ترین و مجهزترین آزمایشگاه تشخیص پزشکی گیلان در بیمارستان رازی رشت تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز (چهارشنبه)؛ در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توسعه و تجهیز زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، در جهت توسعه مراکز بیمارستانی به تجهیزات امحا زباله، اکسیژن ساز، لنژری، انواع اتوکلاو، دیزل ژنراتور و یا ACT  اقدامات ارزشمند و قابل توجهی  صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از حسن توجه مقام عالی وزارت و سازمان برنامه‌ و بودجه برای جبران عقب‌ماندگی‌های درمانی گیلان پس از شیوع کرونا، افزود: بحران کرونا موجب شد تا توجه مسئولان کشوری به توسعه زیرساخت‌های درمانی استان  برای جبران عقب‌ماندگی‌های گیلان در مباحث بهداشت و درمان و رفع بخشی از کمبودهای موجود، بیشتر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود فضای آزمایشگاه بیمارستان رازی، تجهیزات تشخیصی ناکافی  و عدم کفاف ارایه خدمات به مردم،  گفت: در حال حاضر فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی کمتر از 200 مترمربع است و اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی را برای کادر آزمایشگاه و خدمات بگیران سخت کرده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه بر اساس چارت سازمانی، بیمارستان رازی باید دارای حداقل فضای آزمایشگاهی 600 مترمربع باشد، افزود: در حال حاضر آزمایشگاه بیمارستان رازی در فضایی 400 مترمربعی در دست احداث و نهایی شده است. برای احداث فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی که به‌ صورت سازه‌های سبک در حال احداث است، حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، احداث آزمایشگاه در این مرکز را یکی از اقدامات موثر دانشگاه در دوران بحران‌ کرونا برشمرد و تصریح کرد: در صورت بهره‌برداری از این فضا، آزمایشگاه بیمارستان رازی به ‌عنوان آزمایشگاه مرکزی استان تلقی خواهد شد.  این آزمایشگاه به لحاظ مساحت و پیش‌بینی تجهیزات آزمایشگاهی یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مراکز آزمایشگاهی استان خواهد بود که به مردم، خدمات سریع، به‌موقع و به هنگام  ارایه خواهد داد و اقدامات درمانی را تسریع می‌کند.

دکتر سالاری با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های فیزیکی آزمایشگاه رازی نهایی شده و بعضاً در انتظار تجهیز است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و سرعت پیشرفت فیزیکی طرح توسعه آزمایشگاه، در تلاش هستیم این مرکز را تا نیمه نخست اردیبهشت، افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان فضای آزمایشگاه بیمارستان رازی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت

به گزارش ایفدانا سعید کاظمی مدیرکل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در طول سال‌های سال شفافیت در حوزه تجارت دارو و تجهیزات پزشکی، به منظور تحقق نهایی شفافیت و بهبود برنامه ریزی‌های حاکمیت و صنعت، توسعه سامانه و داشبورد‌های مدیریتی عملیاتی نشده بود که با توجه به اهمیت ویژه طی یکسال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت. 

وی افزود: در طول مدت کمتر از یکسال، داشبورد Shortage، سامانه سیاست گذاری، داشبورد آمارنامه، داشبورد شناسه گذاری، داشبورد ترخیص و سامانه روند قیمت گذاری به بهره برداری رسید.

 به گفته وی بخش قابل توجهی از این داده‌ها جهت بهره برداری عمومی در قالب Public BI و به آدرس https://publicbi.fda.gov.ir در دسترس جامعه دانشگاهیان، محققین و مردم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این اقدام سازمان غذا و دارو مورد تقدیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی