Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:15:09 GMT

آغاز عملیات اجرایی 1700 واحد مسکن محرومان در استان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۳۶۴

آغاز عملیات اجرایی 1700 واحد مسکن محرومان در استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح مسکن محرومان گفت: 158 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای احداث دو هزار و 440 واحد مسکونی اختصاص یافت که دو هزار و 400 مورد از این تعداد موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل شده و یک‌هزار و 700 نفر عملیات اجرایی خود را شروع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به طرح مسکن محرومان گفت: 158 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای احداث دو هزار و 440 واحد مسکونی اختصاص یافت که دو هزار و 400 مورد از این تعداد موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل شده و یک‌هزار و 700 نفر عملیات اجرایی خود را شروع کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان ما سردسیر است و در تعدادی از ماه‌های سال به خاطر سرما ساخت و ساز امکان ندارد، مراحل ساخت تعدادی از این ساختمان‌ها با بهبود یافتن شرایط جوی به سرعت آغاز و تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: علاوه بر اختصاص تسهیلات بانکی به مبلغ 400 میلیون ریال با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 13 ساله، تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با مشارکت بانک‌های عامل استان به مبلغ 250 میلیون ریال کمک بلاعوض متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان به متقاضی پرداخت می‌شود.

رئیسی تشریح کرد: سطح زیربنای ساختمان باتوجه به مبالغ تخصیص یافته، توان متقاضی و نیاز ایشان به طور میانگین 60 مترمربع در نظرگرفته شده است، میزان اشتغال ناشی از طرح بالغ بر دو هزار و 440 نفر در زمان اجرای طرح است و حدود 9 هزار و 700 نفر در مساکن احداث شده ساکن خواهند شد.

مقاوم‌سازی 57300 مسکن روستایی

وی در خصوص مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شهرها و روستاها با استفاده از تسهیلات بهسازی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سوانح طبیعی، بالغ بر 57 هزار و 300 واحد به مبلغ 5 هزار و 770 میلیارد ریال (پانصد و هفتاد و هفت میلیارد تومان) بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اضافه کرد: با در نظر گرفتن بُعد خانوار در مناطقی که تسهیلات فوق پرداخت می‌شود انتظار می‌رود بالغ بر 230 هزار نفر در مناطق مختلف استان در ساختمان‌های مقاوم‌سازی ساکن شده باشند.

رئیسی با بیان اینکه بخشی از تسهیلات فوق شامل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی است، افزود: به تعداد 16 هزار و 500 واحد با اعتبار بالغ بر یک هزار و 900 میلیارد ریال در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به افزایش واحدهای مقاوم مسکونی روستایی توضیح داد: در سال 1384  تعداد 10 هزار و 121 واحد(13 درصد واحدهای روستایی در سال مذکور) بوده که به 41 هزار و 492 واحد در سال جاری (قریب به 50 درصد واحد های فعلی روستایی ) رسیده است.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن رئیسی روستا استان چهارمحال و بختیاری محرومان روستای در معرض خطر بنیاد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن روستایی مقاوم سازی دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد

 احمد بنافی در جلسه شورای بانک‌های استان اظهار داشت: نوسازی و مقاوم سازی منازل روستایی بسیار مهم است و دولت سیزدهم نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته است.

وی افزود: در ابتدای این دولت، میزان مقاوم سازی واحد‌های روستایی دشتستان حدود ۵۳ درصد بوده و با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض به متقاضیان اکنون به ۵۹ درصد مقاوم سازی رسیده‌ایم.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: ان‌شاالله با برنامه ریزی و سهمیه خوبی که در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی گرفته‌ایم تا پایان این دولت ۶۷ درصد واحد‌های مسکونی روستایی شهرستان مقاوم سازی می‌شود.

بنافی ابراز داشت: این در حالی است که متوسط مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در کشور ۵۴ درصد است.

وی اضافه کرد: آماده‌ایم به متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌ها تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت بلند مدت بپردازیم و در این خصوص پیگیری می‌کنیم که این سهمیه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد