Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@05:18:24 GMT

برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان شرقی رنگ و بوی مجازی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۳۷۱

برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان شرقی رنگ و بوی مجازی گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی با اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نام گرفته شده که در مراکز استان‌ها به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والا مقام، ضمن تجلیل از هنرمندان انقلابی، مراسمات متنوعی فرهنگی برگزار می‌شود که امسال نیز با وجود شرایط بحرانی برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنر ارزشی، هنری متعهد به انسان‌ها، ارزش‌ها و حقیقت‌ها است، ادامه داد: این هنر است که می‌تواند با ظرافت و ظرفیتش مسائل مختلف آرمانی، اخلاقی و ارزشی را به صورت عامه فهم و عامه پسند ارائه دهد.

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی هنر متعهد به حقیقت است، گفت: هنر انقلابی، هنری که تذکر می‌دهد و افق روشن برای جامعه ترسیم می‌کند همچنین امید بخشی را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی به برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: آئین شب خاطره دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان با روایت خاطره توسط هنرمندان انقلابی به صورت مجازی در طول هفته هنر انقلاب از طریق کانال‌های حوزه هنری استان با آدرس @hhtabriz در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: برگزاری پویش استانی «درخانه کتاب بشنویم» با انتشار ۱۰ عنوان کتاب صوتی با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری شب شعر «روایت قلم» با شعرخوانی شاعران کشوری و استانی در فضای مجازی، برگزاری عصر داستان انقلاب خوانش داستان نویسندگان کشوری و استانی در فضای مجازی و همچنین تولید و انتشار کلیپ شعرخوانی با موضوعات هفته هنر انقلاب، مهدویت و مبارزه با کرونا از جمله برنامه‌های این واحد فرهنگی در این هفته است.

بلاغی در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «مدافعان سلامت»، برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «تشییع سردار» و همچنین تولید و انتشار عکس پرتره شهید سیدمرتضی آویینی نیز از برنامه‌های واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان است.

وی همچنین از تولید ویژه برنامه برای فضای مجازی خبر داد و گفت: تولید و انتشار سلسله کلیپ‌های نقالی «بامداد خیال» با اجرای حاج علی مداحی توسط واحد هنرهای نمایشی و همچنین تولید و انتشار کلیپ مستند «مدافعان سلامت» بر اساس تولید محتوا سعید بی نظیر توسط واحد هنرهای تصویری در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه افزود: همچنین کلیپ سرود انتظار توسط واحد موسیقی و با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و شورای هماهنگی تبلیغات استان نیز در این هفته، تهیه و انتشار می‌شود.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اشاره کرد و گفت: تولید و انتشار مقالات تخصصی روشنگری و تبیین کارکرد هنر انقلاب در سده پیش رو توسط واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان صورت می‌گیرد و همچنین اختتامیه جشنواره هنری مردمی «همه باهم علیه کرونا» نیز توسط واحد روابط عمومی برگزار می‌شود.

گفتنی است، هفته هنر انقلاب عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه هنری است که هر ساله ۲۰ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آغاز به کار می‌کند. این رویداد با معرفی چهره هنر انقلاب در یک سال به انتخاب جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگ و هنر، ویژه برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها، اجرای تئاتر، نمایش فیلم و کارگاه‌هایی آموزشی را در طول یک هفته برای مخاطبان خود برگزار می‌کند.

برنامه‌های تبیینی و تولیدات حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹، به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی و صدا و سیما منتشر می‌شود و برنامه‌های تجمعی از جمله جشن هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال هنر انقلاب در استان، به منظور حفظ سلامت مخاطبان، پس از شکست دادن این ویروس برگزار می‌شود.

کد خبر 4895608

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی هفته هنر انقلاب اسلامی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی گرگان شهرکرد ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری ماسک طبی روز طبیعت استانداری قزوین حوزه هنری آذربایجان شرقی هفته هنر انقلاب اسلامی هفته هنر انقلاب حوزه هنری استان تولید و انتشار حوزه هنری حوزه هنری فضای مجازی توسط واحد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پناه مردم و مستضعفان است

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم  افزود: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب ۲ نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان است.

 بلاغی افزود: ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی رکن اول این منشور است اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان اعلام کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای کنونی یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

بلاغی با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور ادامه داد: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی ، وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات این مقوله از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید رکن چهارم این منشور است یادآور شد: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • طبخ غذا‌های دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • پیام استاندار آذربایجان شرقی در سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی