Web Analytics Made Easy - Statcounter

درست است که سالن های تئاتر تهران از نفس تماشاگر و بازیگران خاموش شده اما یک عده هنرمندان در همین سالن های تئاتر مشغول تولیدات رایگان مورد نیاز مردم در ایام کرونایی دارند. در همین تالار حافظ تهران این روزها جمعیتی مشغول کار برای مردم هستند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس ـ زهره سعیدی: از اواخر بهمن ماه صحبت کرونا و اپیدمی آن در چین و دیگر کشورها و در نهایت هم نفوذ آن در ایران مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای اسفند ماه فعالیت سالن های فرهنگی و هنری نیز به منظور نگه داری سلامت جامعه و مردم لغو و سالن ها تعطیل شد اما در این میان همه هنرمندان فعالیت خود را تعطیل نکردند.

یک عده از هنرمندان تئاتر به جای بیکاری در منازل با کارگاه هایی دست به تولید لوازم مورد نیاز مردم در مناطق مختلف کشور زدند هر چند تلاش برای تأمین این مایحتاج از سوی مسئولان صورت می گیرد اما شاهد هستیم که در برخی مناطق لوازم ضدعفونی، ماسک و دستکش و دیگروسایل حتی در بیمارستان ها و درمانگاه ها کمتر وجود داشته و هنوز خیلی از مردم کشور به آنها دسترسی ندارند.

از اسفند ماه گزارش هایی درباره مصطفی بیات و فعالیت دوخت و دوز ماسکش در تماشاخانه سرو و منازلشان در خبرگزاری فارس منتشر کردیم که آخرین‌شان را از اینجا می توانید بخوانید.

حال مطلع شدیم که یکی دیگر از هنرمندان حمید شریف زاده، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون نیز به فعالیت دوخت و دوز ماسک، گان پزشکی پرستاری و توزیع مواد عفونی کننده در تالار حافظ تهران مشغول است. به سراغ او رفتیم و درباره فعالیت هایش پرسیدیم.

 

شریف زاده: ما فعالیت دوخت و دوز ماسک را پیش از عید و زمان شیوع کرونا آغاز کردیم ، یک کارگاهی را یکی از دوستان در شرق تهران در اختیارمان گذاشت ما هم رایگان از خیرین پارچه گرفتیم ، گروهی از دوستانمان هم به ما پیوستند و شروع به کار کردیم و تا همین الان هم مشغول این کار هستیم.

برای توزیع هم بخشی را خودمان توزیع میکنیم و بخشی را به ارگان هایی که مطلع از وضعیت مردم و کمبود امکانات برخی مراکز و بیمارستان ها هستند، می سپریم.

 

 

*الان چه چیزهایی تولید می کنید؟

ما در حال حاضر ماسک و گان رایگان برای کادر درمان تولید میکنیم . الان خیلی افراد و مراکز هستند که از آب گل آلود ماهی می گیرند و بیزینس می کنند و به دنبال سود خود هستند اینها همان هایی است که وقتی چیزی نیاز می شود، احتکار می کنند تا پول خود را در بیاورند دیگر به قدرت خرید مردم توجه نمی کنند.

من الان شرایط را یک نوع جنگ با کسانی می بینم که به دنبال سود خود هستند من درحد توان هر چقدر که بتوانم کمک میکنم الان هم مدام می خواهم توانم را بیشترکنم.

 

*چقدر روزانه تولید دارید؟

ما الان در دو کارگاه مشغول هستیم ، در کارگاه شرق تهران روزی دو ـ سه هزار تولید با 9 چرخ داریم. در کارگاه تالار حافظ با 27 چرخ که دیروز تازه شروع کردیم و آموزش هم به دوستان داوطلب دادیم، هزار و اندی روزانه تولید داریم و بعد هم تولیدات استریل و توزیع می شود .

*شما خودتان هم خیاطی می کنید؟

بله البته من خودم هم خیاطی بلد نبودم آنقدر کار کردم تا یاد گرفتم.

خیلی از خیران هستند که در این ایام به ما مراجعه می کنند و می گویند که ماسک می خواهند و بابت ماسک ها می خواهند پول بدهند، ما هم می گوییم ما ماسک ها را رایگان میدهیم اما از سمت دیگر هم پول جمع میکنیم تا مایع ضدعفونی کننده هم تهیه کنیم و اینها را با ماسک و دستکش یک پک تشکیل می دهیم و توزیع می کنیم.

*چند نفر در کارگاه های شما فعال هستند؟

در کارگاه شرق نزدیک به 50 نفر هستیم و در کارگاه حافظ هم از دیروز نزدیک به سی نفر فعال هستند که البته تازه استارت کار را زدیم.

 

*چطور شد با تالار رودکی به توافق رسیدید و اینجا فعالیت می کنید؟

من خیلی وقت بود که پیگیری میکردم تا در مرکز شهر جایی داشته باشیم، چندین جا با پیشنهاد ما موافقت کردند مثل دوستان حوزه هنری که کارگاهشان را در اختیار ما قرار دهند و هم چند باشگاه ورزشی اما به فکرم رسید که با اتابک نادری تماس بگیرم و به او هم بگویم که او هم کمک کرد و پیشنهاد تالار حافظ را داد چرا که خیاطی هم دارد و بعد هم با مدیریت تالار رودکی صحبت کرد و آنها هم استقبال کردند.

آنها چهار چرخ خیاطی در اختیار ما قرار دادند که روز بعد هم بیست چرخ دیگر اضافه کردند دیگر اینطور شد که هر فردی یک گیشه را گرفته و واقعا از جان و دل بچه ها کار می کنند. 

*باز هم به نیرو و کمک نیاز دارید؟

بله حتما نیاز داریم منتها یک عده مردم می ترسند بیایند و حضور پیدا کنند با اینکه این روزها خیابان ها خیلی شلوغ شده یک عده احساس می کنم بی جهت هم بیرون هستند منتها باز هم نیاز داریم که به ما کمک شود و تولیداتمان را بیشتر کنیم.

این شعار در خانه بمانیم هم شاید این روزها بی معنی شده است با این حجم جمعیت  خیلی جواب نمی دهد اینطور پیش برود فکر میکنم تا آخر عمر درگیر کرونا هستیم.

 

مردم علاقه مند از خیر و خیاط و تولید کنندگان پارچه تا سایر اقلام می توانند به کمک ما و دوستانمان بیایند و درصورت نیاز نیز با ما همراه شوند . 

در نهایت کرونا یک بدی هایی داشت و یک خوبی هایی. در اینروزها فهمیدیم روی چه کسانی می توانیم حساب کنیم و با چه کسانی می توانیم در موقع بحران همراهی کنیم.

*از هنرمندان هم کسانی بودند که شما را یاری کرده باشند؟

بله خب همانطور که گفتم مثلا همین مجموعه بنیاد رودکی و مدیران همراهشان، اتابک نادری در مرکز هنرهای نمایشی اما اینکه شخص خاصی را هم بگویم که پای کار جدی کار به او سپرده باشم نبوده است. واقعا باید این روزها یک کاری انجام بدهیم و الان وقتش است برای همین باید کنار هم به مردم کمک کنیم.

 

 

 

هنرمندان و مردم علاقه مند در هر زمینه ای از دوخت و دوز با چرخ خیاطی تا خیرین و کمک پارچه و سایر وسایل ضدعفونی کننده و توزیع می توانند با ادرس اینستاگرام hamidsharifzadeh تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید ماسک کرونا تئاتر تالار حافظ دوخت و دوز سالن ها یک عده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید

  آقای محمدرضا زارع برزشی در گفتگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما فعال کردن تعاونی‌ها و مجموعه‌های صادراتی را بهترین روش برای مشارکت‌پذیری مردم در تولید عنوان کرد.    وی مشارکت مردم در تولید را منوط به فراهم شدن اقتصاد شفاف، شرایط مساعد و امنیت اقتصادی دانست و افزود: برای تحقق این امر مردم بایستی فضای امن کسب و کار را به طور ملموس حس کنند و بدانند در صورت ورود به اقتصاد سرمایه‌ی خود را از دست نمی‌دهند.    بُرزشی به وظیفه مرکز صنایع خلاق و فرش ایران برای تحقق شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های مهمی با رویکرد افزایش مشارکت مردم و اشتغال و در نتیجه جهش تولید در سال ۱۴۰۳ در این مرکز هدفگذاری شده است.    وی با اشاره به لزوم بهره مندی از خلاقیت و نوآوری در پیشبرد صنایع گفت: عنصر خلاقیت در جهت تقویت صنایع و ایجاد کسب کار و تولید محصولات نوین با استفاده حداکثری از علم و دانش، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و خلق ثروت همچون جوامع صنعتی دیگر جز در سایه تعامل جدی و موثر دستگاه‌های مربوطه اعم از دانشگاه ها، مراکز علمی، واحد‌های صنعتی و دانش بنیان و دستگاه‌های متولی سیاستگذاری و حمایت کننده و قانون گذار میسر نخواهد بود.   رونمایی از برنامه راهبردی هنرصنعت فرش دستباف به زودی    ­سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران به اقدامات و برنامه‌های دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برنامه راهبردی در حوزه تخصصی اسباب بازی و سرگرمی، برنامه راهبردی در حوزه تخصصی طلا، نقره و جواهر و برنامه راهبردی در حوزه تخصصی البسه و تجهیزات ورزشی با برگزاری جلسات و اخذ نظرات کارشناسان مرتبط در بخش دولتی، خصوصی و انجمن‌ها سال گذشته تدوین شد و برنامه راهبردی هنر صنعت فرش دستباف نیز به زودی رونمایی خواهد شد.   وی همچنین به برنامه‌ها و اقدامات این مرکز در سال ۱۴۰۳ برای رشد تولید و مبارزه با کالای تقلبی و قاچاق در حوزه اسباب‌بازی، فلزات گرانبها و جواهرات، تجهیزات و البسه ورزشی و فرش دستباف اشاره کرد و افزود: ساماندهی کد تعرفه و آیسیک (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) این مرکز در رشته فعالیت‌های تعریف شده، پیگیری جدی طرح درج کد شناسه و رهگیری بر روی محصولات، کنترل صادرات و واردات به وسیله وضع قوانین تشویقی در کشور برنامه ریزی شده است.    براساس اعلام سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران؛ آمار واحد‌های تولیدی در رشته فعالیت‌های مختلف این مرکز در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشته است که براین اساس در رشته فعالیت طلا، نقره، جواهر و بدلیجات با ۷ درصد افزایش، اسباب بازی و سرگرمی ۱۰ درصد افزایش، در رشته فعالیت تجهیزات و البسه ورزشی در سه بخش تجهیزات ورزشی ۷ درصد افزایش، توپ‌های ورزشی ۱۱ درصد افزایش و چمن مصنوعی ۵۰ درصد افزایش و در حوزه فرش دستباف با ۱۱ درصد رشد تولید روبرو بوده ایم.

دیگر خبرها

  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • شکوه وعده صادق دلیل روشن ماست
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • آکسفورد موسسه تحت حمایت ایلان ماسک را تعطیل کرد