Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شادنوش روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به تولید ۱۶ میلیون قطعه جوجه یکروزه در سال گذشته افزود: هر هفته افزون بر ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه در این استان تولید و تحویل مرغداری‌ها می‌شود که با معدوم‌سازی جوجه یکروزه در دو ماه اخیر، افزون بر ۶۰ میلیارد ریال خسارت به این صنعت مولد در استان وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، قیمت تمام شده جوجه یکروزه استان را ۲۳۰ هزار ریال در هر قطعه اعلام و تصریح کرد: اکنون قیمت پیشنهادی دلالان و مرغداری‌های استان برای خرید جوجه ، کمتر از ۳هزار ریال در هر قطعه رسیده است.
مدیرعامل این شرکت تولیدی جوجه یکروزه چهارمحال و بختیاری، ظرفیت تولید سالانه جوجه یکروزه استان را ۱۶ میلیون قطعه در ۴ دوره با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: با کسادی بازار بعد از شیوع ویروس کرونا و نوسانات ارز و محدودیت توزیع نهاده‌های وارداتی، امکان بیکاری تعداد بخشی از کارگران این بخش دور از انتظار نیست.
وی، میزان سرمایه‌گذاری بخش تولید جوجه یکروزه استان را ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال آن سرمایه در گردش است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این باره با تایید حذف و معدوم‌سازی جوجه یکروزه با شروع ویروس کرونا در استان گفـت: با کاهش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در ۲ ماهه اخیر تولید جوجه در این استان نیز با مشکل عرضه محصول مواجه شده است.

سام مردانی، قیمت‌تمام شده جوجه یک روزه در را بیش‌ از ۲۰ هزار ریال برآورد و تصریح کرد: در حال حاضر هرقطعه جوجه تولید شده در استان به کمتر از ۳ هزار ریال به فروش می‌رسد که امید است با فروکش کردن ویروس کرونا، این مشکل تولیدکنندگان طیور استان برطرف شود.
به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید مرغ گوشتی در۲۴۰ واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن در سال است، که براساس آمارهای موجود تولید گوشت سفید این خطه بیشتر از سرانه مصرف استان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری مرغداری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری مرغداری ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری مرغداری جوجه یکروزه ویروس کرونا هزار ریال قطعه جوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مولوی در نشست با مدیرکل صدا و سیمای استان به فعالیت ۲۲۲ تشکل کارگری و ۱۰۵ هزار کارگر بیمه شده وابسته به این تشکل‌ها در استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در استان برای صیانت از نیروی کار، حفظ و تأمین ایمنی و سلامت کارگران انجام شده است.
وی مهمترین برنامه امسال در حوزه اشتغال چهارمحال و بختیاری را ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۲ هزار نفر متناسب با ظرفیت‌های بومی، منابع و ظرفیت‌ها در استان اعلام کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه گفت: با اطلاع رسانی مداوم و به موقع صدا و سیما، مردم از جزئیات این طرح آگاه شدند و با مشارکت و رضایت بالایی از آن استقبال کردند.
مدیرکل صدا و سیمای استان در این نشست که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایان برگزار شد با تبریک هفته کار و کارگر و قدردانی از زحمات قشر کارگر گفت: نظام کارگری استان در سطح بالایی است و دانش و توانمندی کارگران بومی چهارمحال و بختیاری ارزشمند و قابل انتقال به نسل آینده است.
سید محسن حسینی گفت: صدا و سیما علاوه بر انعکاس و انتقال درخواست‌ها و دغدغه ها، به دنبال یافتن راهکار و ایجاد نشاط و امید در جامعه است.
وی افزود: تمامی مطالبات و محصولات برای دیده شدن باید به طور مداوم تولید و منتشر شوند و بهترین مرجع برای تولید محتوای اثرگذار، نهاد‌ها و تشکل‌ها هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • جوجه یک روزه
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری