Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان اظهار کرد: آموزش در بستر مجازی سنگ بنای توسعه عدالت آموزشی است.

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فاطمه مهاجرانی در اولین گردهمایی مجازی مدیران مدارس سمپاد کشور که با حضور حدود 400 نفر برگزار  شد با تبریک سال جدید و اعیاد مبارک شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم خداوند به برکت ایام مبارک شعبان سلامتی را به جامعه ما برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاوت افراد موفق و ناموفق در استراتژی‌ها رویکردهایی است که در سختی‌ها اتخاذ می‌کنند، افراد ناموفق در مشکلات ایستایی دارند و افسوس می‌خورند اما افراد موفق در عین حالیکه با افراد آسیب دیده حس همدلی دارند به فکر استفاده بهینه و ایجاد راهکار برای کمک به آنان هستند.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: آنچه در حال حاضر شاهد هستیم استفاده از شرایط سخت کرونا برای کمک به دانش‌آموزان کشور است و ما به عنوان اعضای خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید کمک کنیم که انسان تربیت کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان با بیان  اینکه استان  فارس و دیگر استان‌ها در راه اندازی سامانه آموزش در بستر فضای مجازی همکاری زیادی داشته‌اند، گفت: ما به دنبال تغییر هستیم و این کار حاصل نمی‌شود مگر با کمک شما همکاران و تاکنون ١٠هزار دقیقه فایل آموزشی تهیه شده است و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است که کاری جهادی است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه با حضور وزیر آموزش و پرورش در روز ٢٨ اسفندماه سامانه آموزش مجازی سمپاد راه‌اندازی شد، اذعان کرد: کرونا همانطور که تهدید جدی برای سلامت جامعه است فرصتی است تا از ظرفیت فناوری اطلاعات استفاده کنیم و در حال حاضر ما بدون تعطیلی در حال انجام کار هستیم و امور آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: از امروز هرکدام از ما تولیدکننده محتوا و معرفی کننده سامانه آموزش مجازی خواهیم بود و خوشبختانه این موضوع در همه شهرهای کشور وجود دارد که آموزش تعطیل نشده است.

مهاجرانی با بیان اینکه حجم زیادی محتوا تولید شده است، گفت: مدارس سمپاد تعطیل نیستند و بیش از معمول کار می‌کنند چرا که تاکنون نه تنها برای دانش‌آموزان سمپاد بلکه برای دانش‌آموزان سراسر کشور محتوا آموزشی و پرورشی تولید می‌کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه مهارت‌های زندگی، مناجات شعبانیه و دعای هفتم صحیفه سجادیه اقداماتی داشته باشیم تنها با کمک شما همکاران امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه از دانش‌آموزان بخواهیم برای مثبت اندیشی، امید به آینده و بهترکردن وضعیت کشور محتوا تولید کنند، گفت: مطمئن هستم که دانش آموزان ما توانمندی‌های زیادی دارند، لذا نه فقط در حوزه‌های آموزشی بلکه در امور پرورشی و فرهنگی نیز کارهای خوبی انجام گرفته و ادامه خواهد داشت.

مهاجرانی با بیان اینکه آموزش در بستر مجازی سنگ بنای توسعه عدالت آموزشی است، گفت: استان همدان و استان‌های ذیل این قطب برای پایه هفتم، استان خوزستان برای پایه هشتم، استان البرز  برای پایه نهم، المپیادها و امور پرورشی تولید محتوا خواهند کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: استان یزد برای تمامی سه رشته پایه دهم، استان آذربایجان‌شرقی برای تمامی رشته‌های پایه یازدهم، استان خراسان هر سه رشته پایه دوازدهم و سمپاد مهارتی و تهران برای کلیه المپیادها نیز تولید محتوا خواهند کرد.

مهاجرانی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان به تعویق افتاده‌است و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بدهد در خردادماه آزمون برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش مجازی استعدادهای درخشان آموزش در بستر دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین، در حالیکه ثبت سفارش کتاب‌ های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جزء پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

هچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت کتابهای پایه‌های هفتم و دهم متعاقبا اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟