Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: ما با کمک مردم و نیروهای مسلح برای مبارزه با کرونا و تامین زنندگی مردم وارد شدیم و تلاشمان بر این بود که هم در مقابله با کرونا ایستادگی کنیم و هم نیازمندهای ضروری زندگی تامین شود. ما مرگ کرونایی را قبول نداریم و باید به حداقل ممکن برسد؛ مرگ ناشی از گرسنگی را هم قبول نداریم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه، گفت: در تولید تجهیزات پزشکی و ضد عفونی و نیازمندی های مردم، پزشکان و پرستاران، گام های خوبی در کشور برداشته شده و کیت های جدیدی در اختیار قرار گرفته که در زمان کوتاهی نشان می دهد آیا فرد ویروس کرونا گرفته و پشت سرگذاشته یا نه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداء) را خدمت همه مردم عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم و به محضر همه مسلمانان جهان و به یک معنا به محضر همه آنهایی که در سطح جهان منتظر هستند ولو اینکه دارای اعتقاد و ادیان دیگر هستند.

چون تعبیر قرآن مجید هم این است که انتظار صلح، عدالت و حکومت عادلان مخصوص اسلام نیست به صراحت قرآن می‌گوید " وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فیِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّلِحُون‏" ، ما قبلا در ذکر و تورات و در زبور این را نوشته‌ایم و مساله انتظار ظهور یک منجی در واقع جزو اعتقادات همه ادیان آسمانی است و البته در دین اسلام و به ویژه در مذهب تشیع رنگ و بوی خاص خود را دارد.

ما خیلی دقیق‌تر، صریح‌تر، با نام و نشان و با علائم نسبت به زمان ظهور، از آن منجی یاد می‌کنیم گرچه هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید چه زمانی این ظهور اتفاق می‌افتد و لذا در روایات ما برای اینکه کسی سوء استفاده نکند گفته شده  هر کس گفت من آن حضرت را ملاقات می‌کنم یا ملاقات کردم، او را تکذیب کنید و بگوید دروغ می‌گوید و هرکس زمان را تعیین کرد  او را تکذیب کنید. هر که بگوید یک سال دیگر، یک هفته دیگر اینها جزو مواردی است که لا یعلم الغیب إلا الله؛ فقط خداوند بزرگ آگاه است.

اما آن چیزی که برای ما مهم است امید به آینده است و از امید بالاتر، آمادگی است. انتظار ظهور حضرت ولی عصر(عج)، هم به معنای امید به آینده است و هم به معنای آمادگی برای صلح و عدالت در سراسر جهان است و لذا هر کسی در عمل و در زندگی خودش می تواند ببیند که آیا او واقعا منتظر هست یا خیر. آن کسی که در زندگی فردی و جمعی خود به‌ گونه‌ای است که الگوی او تلاش برای رسیدن به عدالت است معلوم است او منتظر هست و درست می‌گوید و همان‌طور که در روایات ما آمده فرمود،" شیعیان ما را از عمل آنها بشناسید آنهایی که در عمل مسیر درست را انتخاب کردند و امامت ائمه هدی را در عمل آنها مشاهده می‌کنیم آنها شیعیان واقعی هستند".

بنابراین در دین و مکتب ما یاس برای آینده معنا ندارد و سراسر زندگی ما باید امید باشد و اعتقاد بر اینکه پشت سر هر پیچیدگی‌ها و بن‌بست‌هایی بالاخره فرج هست فرج به همین معناست که گشایش خواهد بود.

اینکه ما بگوییم بن‌بست است و گره باز ناشدنی است این نباید در ذهنیت ما باشد و همیشه باید منتظر گشایش و منتظر فرج باشیم و در این مقطع زمانی نیز  بیش از هر زمان دیگر ما نیازمند این اعتقاد و عقیده هستیم و این انتظار هر مقدار بیشتر شود و این اعتقاد هر چه قوی‌تر بشود، سکون و آرامش و جهان‌بینی واقعی برای انسان حاصل می‌شود.

مهدویت به ما یک جهان‌بینی واقعی می‌دهد، می‌گوید آینده جهان آینده صلح و عدالت و پایان همه گره‌ها و فرج و گشایش واقعی است، بنابراین، این ایمان و اعتقاد می‌تواند زندگی ما را نشاط ببخشد، ما را از ناامیدی نجات دهد و از غم و از افسردگی ما را برهاند.

آینده جهان را آینده باشکوه، زیبا و پر از عدل و داد و آن که در روایات ما آمده، نه عدل جزیی (یَملَأُ الله بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً و جَورا  ) این قسط و عدل سراسر جهان را فرا می‌گیرد و بنابراین عید بسیار مهمی داریم، فردا روز عید بزرگ ماست روز نیمه شعبان و امیدواریم با عنایت و دعای آن حضرت، دست همه ما را در این ایام سخت بگیرد و سریع‌تر در یک شرایط عادی و معمولی مردم با آرامش بیشتر بتوانند به فعالیت‌های اجتماعی خود و به مسائل شخصی خودشان ان شاءالله ادامه دهند.

همچنین بیستم فروردین روز انرژی هسته‌ای هم هست، روزی که همه سال جشن هسته‌ای می‌گیریم و هر ساله افتتاح‌های بسیار فراوانی داریم. امسال هم برنامه‌ریزی شده بود، یعنی از سال گذشته برنامه ریزی شده بود. بسیاری از پیشرفت‌های علمی هسته‌ای که در این مدت به دست آوردیم، مخصوصا از اردیبهشت سال گذشته که قدم به قدم مسیر را برای فعالیت بیشتر باز کردیم و همه محققین ما بدون هیچ مانعی فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلف ادامه می‌دادند و به دستاوردهای بسیار بزرگی رسیدند.

حال این ایام خیلی مناسب اجتماعات نبود و برای یک فرصت مناسب دیگر می‌گذاریم برای اینکه همه آن دستاوردها برای مردم تشریح شده و به نمایش گذاشته شود.

این دستاوردها در زمینه پزشکی، بهداشت و درمان هم جای خاص و ویژه‌ای دارد و امروز علم هسته‌ای و دانش هسته‌ای می‌تواند به ما کمک کند و ما همین دیروز در ویدئوکنفرانسی که با استان‌های مختلف داشتیم، در یکی از استان‌ها دیدیم که یک مرکز پرتودهی گاما چگونه همه ماسک‌هایی که آنجا می‌آید پرتودهی می‌کند و در واقع آن ماسک‌ها را برای استفاده مناسب می‌کند. همچنین در بخش‌های مختلف کشاورزی و غیرکشاورزی آثاری که دارد و گسترشی که باید پیدا کند می‌تواند برای ما بسیار موثر باشد.

در همین ‌جا اشاره می‌کنم به این مساله که موضوع کرونا گرچه سختی‌ها و رنج‌هایی را برای جامعه ما  به ارمغان آورد، اما در زمینه علم و دانش و شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه سلامت و نیازمندی‌هایی که بخش درمانی و پزشکی دارد، قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده و این قدم‌ها بسیار ارزشمند است.

امروز در کیت‌های آزمایشگاهی تقریبا کم‌کم روی پای خودمان داریم می‌ایستیم. تولیدات داخلی به اندازه کافی در اختیار ما قرار می‌گیرد و روز به روز این تولیدات هم می‌تواند بیشتر شود و هم با شیوه‌های جدید و با فناوری‌های جدید این کار صورت بگیرد.

چند روز پیش در همین‌جا نمایشگاهی که بود و بازدید کردیم، دیدیم که در زمینه سی.تی.اسکن آنچه که دستاورد یک شرکت دانش‌بنیان بود در یک زمان بسیار کوتاهی این عکس را برای ما تفسیر و بیان می‌کند و می‌گوید نقص در ریه در کجاها هست و اینها همه تلاشی است که در زمینه علم و دانش دارد صورت می‌گیرد.

همین امروز در جلسه دولت، معاون علمی فناوری اطلاع داد که کیت‌های جدیدی در اختیار قرار گرفته که - البته این کیت‌ها کار دیگری را انجام می‌دهد، اما مکمل کارهای گذشته است- در یک زمان بسیار کوتاهی نشان می‌دهد که آیا طرف ویروس کرونا را گرفته و پشت سر گذاشته یا نه؟ یعنی به روشنی در یک زمان کوتاهی نشان می‌دهد که آنتی بادی تشکیل شده یا نه؟ این خیلی می‌تواند مفید و موثر باشد.

برای بسیاری از افرادی که در جامعه این ویروس به آنها اصابت کرده، علامتی هم نداشتند و مشخص هم نبوده دوره را پشت سر گذاشتند، امروز این کیت می‌تواند به راحتی به طرف اطمینان دهد و در واقع یک مجوز خوبی به طرف می‌دهد برای اینکه خیالش راحت باشد و بداند که شرایط او به گونه ای است که لااقل برای مدتی -کاری به زمان آن نداریم- لااقل امسال علی‌القاعده این آنتی بادی می‌تواند او را در برابر این بیماری حراست و حفاظت کند.

هر روز در علم و دانش و تولید پیش می‌رویم. همچنین در کنار این فناوری، تولیدگران هر روز برای رفع نیاز کشور به ماسک، مایع ضد عفونی و نیازمندی‌های تجهیزات پزشکی تلاش می کنند. امروز هم برای تولید دستگاه های تنفس مصنوعی، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شده اند و دیدیم ونتیلاتورهایی به دست عزیزان ما تولید می‌شود و عدد خوبی هم هست و به اندازه‌ای است که تقریبا مورد نیاز بخش پزشکی ما است. دستگاه های سی.تی.اسکن دارد تولید می‌شود که ارزشمند است و می‌توانیم اینها را افزایش دهیم.

بنابراین هم در تجهیزات پزشکی و هم در تجهیزات ضدعفونی و نیازمندی‌های مردم، پرستاران و پزشکان قدم بسیار خوبی برداشته شده است. برگردید به آن روزهای اولیه نگاه کنید، یک تعداد دانشجو می‌خواست از چین به ایران بیاید و می‌خواستیم آنان را یک جایی قرنطینه کنیم. مانده بودیم که کجا اینها قرنطینه شوند. هر کجایی به آنها اعلام می‌شد به یک صورتی از زیر بار مساله شانه خالی می‌کردند، نه بیمارستانی و نه جایی حاضر بود اینها را از ترس کرونا پذیرا باشد. یعنی این بیماری چنان وحشتی را ایجاد کرده بود. حالا این بنده‌های خدا معلوم نبود که مشکلی داشته باشند و البته بعدا در دوره قرنطینه که بودند معلوم شد که اصلا مشکلی نداشتند، اما در عین حال این ترس را ایجاد کرده بود.

وقتی هم که این بیماری در کشور شروع شد، در روزهای اولیه ترس و وحشت زیادی را در میان پزشکان و پرستاران ایجاد کرد. دلیل آن روشن بود برای اینکه در روز اول، تجهیزات و آمادگی لازم نبود.

امروز وقتی امکانات لازم از لحاظ لباس، گان، ماسک و سایر تجهیزات در اختیار پرستار ما قرار می گیرد، با اطمینان خاطر به بیمارستان می‌رود و درمان می‌کند و آن حالت اضطرابی که روز اول ایجاد شده بود، الحمدالله امروز وجود ندارد. بیمارستان‌ها و پزشکان و پرستاران ما فعال هستند.

در اینجا می‌خواهم نکته دیگری را خدمت مردم عزیزمان عرض کنم و آن تلاش برای تولید در کشور است. ببینید در شرایطی که هم تحریم و هم این ویروس و مشکلات آن هست، در زمینه مواد غذایی مردم الحمدالله در فروشگاهها حتی درمورد مواد بهداشتی وفور را مشاهده می‌کنند.

ان شاءالله امیدواریم در زمینه ماسک و امثال اینها هم در آینده نزدیک بتوانیم به خودکفایی برسیم امروز وزارت صمت تلاش بسیار زیادی را شروع کرده، اصناف ما تلاش خوبی را شروع کرده و بعضی از خط تولیدها را تغییر دادند.

دیروز با استان هایی که صحبت می‌کردم خیلی از آنها معتقد بودند ما بیش از این ها می‌توانیم الکل تولید کنیم، به ما مجوز بدهند ما استان خودمان را خودکفا می‌کنیم و به استان‌های دیگر می‌فرستیم. ما باید همه مقررات و امکانات لازم را در اختیار مردم عزیز قرار دهیم.

الحمدالله تولیدگران ما، کشاورزان ما، کارگران ما، مهندسین ما که از همه آنها سپاسگزاریم و از همه آنها متشکر هستیم، شرایط آرامی را برای جامعه ما ایجاد کردند.

در این چند روز که تقریبا با ویدئوکنفرانس با همه استانها صحبت کردم و در بسیاری از استان‌ها از مراکز تولیدی که برای تولید مواد ضدعفونی و ماسک و چیزهایی که مورد نیاز ما هست فعالیت می کنند، پرسیدم که شما در طول کارتان که در ماه اسفند و فروردین از همیشه فعال‌تر بودید، آیا کسی از افراد شما هم دچار این ویروس شده است؟ من در مواردی که با اینها صحبت کردم هیچ موردی نبوده فقط یک مورد بود که گفتند یکی دو نفر از افراد ما مبتلا شدند و دوره درمان خود را گذراندند و دو مرتبه به کار برگشتند و اکثریت قاطع آنها می‌گفتند ما مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وزیر نفت ما یک حرف بسیار خوشحال کننده‌ای زد و گفت در همه فعالیت‌هایی که ما  در زمینه بخش نفت داریم، همه آنها احتیاطات لازم را انجام می‌دهند و دستورالعمل ها را مراعات می‌کنند و ما هیچ مورد ابتلا به کرونا در مراکز تولیدی خود نداشتیم. اینها بسیار ارزشمند است و به ما می آموزد که می‌توانیم کار تولید را به خوبی انجام دهیم اما در عین حال مبتلا هم نشویم؛ یعنی همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را به خوبی مراعات کنیم.

تمام کار هم بر این مبنا هست که تولید کشور ما بتواند برای امروز و برای ماههای آینده نیازها را پاسخگو باشد. الحمدالله دیروز اعلام شد که اولین بخش گندم کشور ما آماده شده و درحال تحویل است و همین دیروز که من آمار ذخایر گندم را نگاه می‌کردم دیدم که ذخایر بسیار خوبی برای مدتی داریم و این نشان می‌دهد که کشور کاملا خودش را آماده کرده است و در مورد تمام کالاهای اساسی نیز دیشب آمار را با دقت دیدم. گندم، برنج، کنجاله، روغن، جو و تمام این نهاده ها و نیازمندی‌های مواد غذایی که برای ما مهم است و کالای اساسی است، همه اینها ذخایر بسیار خوبی داشتند.

یعنی با زمان‌بندی که برای آنها مشخص شده که ذخایرشان برای ماهها باشد ذخایر خوبی در این زمینه داریم و قبلا هم اعلام کردم که در جلسه اقتصادی هفته گذشته تصمیم خوبی برای کل سال ۹۹ اتخاذ کردیم که خریدها چگونه و از کجا انجام بگیرد. تقریبا تصمیمات خوبی برای همه نیازمندی‌های کالاهای اساسی اتخاذ کردیم.

 معنایش این است که بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات، برق ، نفت و گاز و همه بخش‌ها فعال هستند و تلاش می‌کنند و حال بخش بهداشت و درمان هم که معلوم است بار بسیار سخت و سنگینی را بر دوش دارد.

در جلسه اقتصادی این هفته هم تصمیمات مهمی را گرفتیم. یعنی همه آن رقم حدود ۱۰۰هزار میلیارد تومانی که در نظر گرفتیم برای پرداخت در بعضی از موارد، برای تسهیلات در بعضی از موارد، تقریبا نسبت به همه آنها در جلسه اقتصادی تصمیم گرفتیم. چارچوب‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی آن به زودی تدوین و عملیاتی می‌شود.

در حد توان کشور، کشوری هستیم که در بعضی از امور قدم‌های بسیار خوبی را برداشتیم. تصمیم گرفتیم در ماه آینده، -انشاءالله مقررات این تدوین می‌شود- در ماه اردیبهشت وقتی یارانه پرداخت‌ می‌شود، همانجا یک اعتبار یک میلیونی هم به همه خانواده‌ها داده می‌شود که از آن یک میلیون تومان برای کالاهایی که مورد نیازشان است، استفاده کنند و به تدریج ظرف ۲۴ ماه از خودِ یارانه کم می‌شود.

کسب و کارهایی که آسیب دیدند برای آنها رقمی در حدی که امکان‌پذیر بوده در صندوق بیمه بیکاری مدنظر قرار دادیم، آنچه که درخواست وزارت رفاه بوده انجام دادیم. در همین جلسه اخیر همه این موارد را تصمیم گرفتیم.

بنابراین در مجموع اقدامات خوبی در کشور انجام گرفته برای اینکه مردم اعتماد و اطمینان خوبی را نسبت به زندگی و نیازمندی‌های ضروری خود برای ماههای آینده داشته باشند.

در همین جا، قبل از اینکه نکته مهم و اقدام اصلی دوم در زمینه کرونا را توضیح دهم، اشاره می‌کنم که ما از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که در این شرایط به وظایف قانونی خود عمل کنند. ایران عضو صندوق بین‌المللی پول است، عضو بانک جهانی است، سهمیه خود را پرداخت می‌کند، بخشی از ذخایر ایران در اختیار آنها هست و درخواستی که برای وام کردیم ، اگر بنا باشد بین ایران و کشورهای دیگر تبعیضی قائل شوند، معلوم است نه برای ما و نه برای افکار عمومی جهان قابل تحمل نیست.

بسیاری از کشورهای جهان به صراحت اعلام کردند، بسیاری از اندیشمندان هم در بیانیه‌های خود به صراحت اعلام کردند که صندوق بین‌المللی باید به وظیفه خود نسبت به ملت ایران عمل کند. ما در طول شاید ۵۰ سال گذشته از این صندوق چیزی نخواستیم. حالا بعد از این همه مدت که عضو صندوق هستیم و حالا عضو بُورد هم تقریبا هستیم و این همه تلاش کردیم، پول ما آنجا ذخیره بوده، در این شرایط سخت اگر آنها بخواهند به وظایف خود عمل نکنند، دنیا یک قضاوت دیگری نسبت به آنها انجام خواهد داد.

متاسفانه آمریکایی‌ها همیشه یکجانبه‌گرا بودند. یعنی در طول این مدت همواره یکجانبه‌گرایی را ادامه دادند. حالا در مساله این بیماری هم باز همان روند غلط و تفکرات نادرست خود را ادامه می‌دهند که این یک موضوع تاریخی است. در تاریخ این مساله باقی می‌ماند که کاخ سفید که تا حالا در مسائل اقتصادی تروریست بود، از این پس در مسائل درمانی هم تروریست است. یعنی این به عنوان یک ننگ تاریخی برای هیات حاکمه آمریکا خواهد ماند که در این شرایط، فشارهای خود را بر ملت بزرگ ایران ادامه می‌دهد.

البته مردم ما تاب‌آوری خوبی در طول تاریخ داشتند و امروز هم دارند و در آینده هم خواهند داشت. آمریکایی‌ها اخیرا در این داستان کرونا در واقع مصوبه ۲۰۰۵ بهداشت جهانی را هم نقض کردند که در این مصوبه تصریح می‌کند که همه باید به هم کمک کنند و همه باید آزاد باشند که در بیماری‌های واگیر چگونه عمل کنند.

در مبارزه با کرونا بحث دولت نیست بلکه همه ملت است،  امروز فاصله گذاری اجتماعی داریم و این درست است اما پیوندهای ملی ما باید از هر روز دیگر محکم‌تر شود نباید این فاصله اجتماعی فاصله ملی برای ما درست کند ما اتحاد ملی می خواهیم اما فاصله اجتماعی هم می‌خواهیم تا زمانی که از این مشکلات عبور کنیم، ما با کمک مردم و نیروهای مسلح برای مبارزه با کرونا و تامین زنندگی مردم وارد شدیم و تلاشمان بر این بود که هم در مقابله با کرونا ایستادگی کنیم و هم نیازمندی های ضروری زندگی تامین شود. ما مرگ کرونایی را قبول نداریم و باید به حداقل ممکن برسد؛ مرگ ناشی از گرسنگی را هم قبول نداریم.

خبر تکمیل می شود...

کد خبر 417951

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور ستاد ملی مبارزه با کرونا صندوق بين المللي پول ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق قبول نداریم نشان می دهد بسیار خوبی استان ها همه آنها هسته ای برای ما کیت ها همه آن بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس از آبادان به صدر رفت | برد پرگل سرخ‌ها برای جا گذاشتن استقلال

به گزارش همشهری آنلاین دیدار تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و پرسپولیس از ساعت ۱۹ شامگاه امروز در ورزشگاه تختی آبادان آغاز شد که با پیروزی سه بر صفر پرسپولیس مقابل میزبان همراه بود.

دانیال اسماعیلی فر (۷) آل کثیر و کنعانی گل های پرسپولیس در این دیدار را به ثمر رساندند

در نیمه اول پاس گل امید عالیشاه از روی نقطه کرنر با ضربه سر اسماعیلی فر همراه شد تا پرسپولیس به برتری در ابتدای این دیدار برسد و عالیشاه تبدیل به بهترین پاسور تاریخ بازی‌های لیگ برتر در پیراهن سرخ شود.

با این حال اقبال عالیشاه با این پاس گل چندان خوب ادامه پیدا نکرد تا هافبک پرسپولیس در دقیقه ۱۱ به دلیل کشیدگی عضله‌های پا تعویض شده و جای خود را به وحید امیری دهد.

نفتی‌ها پس از این گل سعی داشتند با نفوذ از عمق دفاع پرسپولیس به گل تساوی برسند اما تلاش‌های تراوالی و ریکانی راه به جای نبرد تا با همان یک گل نیمه اول به پایان برسد.

کد خبر 845422 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • پرسپولیس از آبادان به صدر رفت | برد پرگل سرخ‌ها برای جا گذاشتن استقلال
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • نتانیاهو قحطی در غزه را رد می‌کند
  • ترافیک هوایی دبی احتمالاً امشب از سر گرفته می‌شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • برنامه جهانی غذا: برای مهار قحطی در غزه به آتش‌بس نیاز داریم