Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحرینی مشهد با اشاره به اینکه به‌شدت نگران بازگشت مردم به زندگی عادی و ایجاد تجمعات شلوغ و ترافیک‌های سنگین در خیابان‌ها هستیم، گفت:از مردم می‌خواهیم که همچنان شرایط قرمز کرونایی را به‌ خوبی درک کرده و به همکاری خود با خادمان حوزه سلامت ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد بحرینی» امروز (۲۰ فروردین) در حاشیه نشست ویدیوکنفرانسی با روئسا و معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آنچه که مربوط به توقیفات انواع ماسک‌ها و محلول‌های ضدعفونی‌کننده از متحکران بوده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار نمی‌گیرد و از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار می‌گیرد؛ همچنین موضوع نحوه و میزان توزیع این محصولات هم از طریق معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد مبارزه با کووید ۱۹ در خراسان رضوی افزود: دانشگاه علوم پزشکی نقشی در توزیع هیچ‌یک از محصولات حفاظتی و بهداشتی در داروخانه‌ها و سطح شهر جهت دسترسی به مردم ندارد و در بیمارستان‌های تحت پوشش هم روزبه‌روز به‌لحاظ کمی و کیفی بهتر از قبل شده‌ایم و به لطف الهی و عنایات خاصامام هشتم(ع) خوشبختانه نه تنها هیچگونه کمبودی در این خصوص در میان استان‌های درگیر نداریم، بلکه تا این لحظه یک مورد فوتی هم در میان مدافعان سلامت خراسان رضوی نداشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه برخلاف وضعیت موجود در بازگشایی محل‌های کار و حضور مردم در این مکان‌ها، به‌شدت مخالف فعالیت‌های کاری شهروندان در این روزهای بحرانی کرونایی بوده و به‌شدت نگران ادامه وضعیت در روزهای آینده هستیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم که طرح‌های قرنطینه‌ای و فاصله‌گذاری باید همچنان اجرا شود، هرچند که به‌جهت چرخیدن چرخ اقتصادی ملاحظاتی صورت گرفته و محل‌هایی که خطر کمتری دارند می‌توانند با حداقل نیرو فعال شوند.

 

بحرینی اضافه کرد: بحث ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را همواره مورد تأکید قرار داده‌ایم و می‌دانیم که روئسا، مدیران، معاونان و کارکنان، اساتید و معلمان، دانش‌آموزان و دانشجویان و خانواده‌ها به‌شدت نگران وضعیت کنونی هستند و ما هم همانند آنان نگران هستیم و می‌خواهیم که تا زمان خروج از بحران کرونایی تصمیمی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اخذ نشود.

 

رئیس ستاد مبارزه با کووید ۱۹ در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در خانه ماندن یک اصل بسیار مهم بوده و هست، بیان کرد: همچنان این مهم باید از سوی مردم رعایت و مدافعان سلامت و کادر درمانی کرونایی‌ها به‌شدت نگران این موضوع هستند و آسیب‌های ناشی از رفتار اجتماعی نادرست امروز در ۱۵ روز آینده به عینه مشاهده خواهد شد و امیدواریم که تا دو هفته دیگر شاهد رویش علف‌های حرز نباشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به‌شدت نگران بازگشت مردم به زندگی عادی و ایجاد تجمعات شلوغ و ترافیک‌های سنگین در خیابان‌ها هستیم، تأکید کرد: از مردم می‌خواهیم که همچنان شرایط قرمز کرونایی را به‌خوبی درک کرده و به همکاری خود با خادمان حوزه سلامت ادامه دهند و اگر امروز همکاری کنیم در ۱۵ روز آینده نتایج مطلوب آن مشاهده خواهیم کرد، همانگونه که در حال حاضر نتیجه همکاری مردم در ایام نوروز ۹۹ به‌خصوص در روز طبیعت به عینه ملموس است.

 

بحرینی با بیان اینکه ساعت کاری ادارات با دستور رئیس جمهور تغییر کرده و فعالیت کادر اداری از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه ۹۹ از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود، گفت: ساعت کاری جدیدی که رئیس جمهور اعلام کرده شامل کلیه بخش‌های اداری بوده و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم شامل آن می‌شوند اما این محدودیت زمانی در حوزه اقدامات امدادی، درمانی و اورژانسی وجود ندارد و خدمات این حوزه بدون تعطیلی و به‌صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرایط قرمز پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خراسان رضوی شدت نگران خراسان رضوی علوم پزشکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان