Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترخیص اقلام بهداشتی مقابله باکرونا قبل از تخصیص ارز، کمک‌های نقدی بنیاد مستضعفان برای مقابله با کرونا به ۱۶۸۰ میلیارد رسید، تمدید تعطیلی مرز مهران تا ۳۰ فروردین، واریز ۳ هزار میلیارد برای حمایت از بهداشت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه شبستان به شرح زیر است:

جلسه تعیین دستمزد ٩٩ امروز تشکیل می‌شود

سبد معیشت کارگران اوایل اسفند ماه (پنجم اسفندماه) در کمیته دستمزد با رقم چهار میلیون ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد تا زمینه ورود به جلسه تعیین دستمزد ۹۹ کارگران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آن بود که شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ٩٩ پیش از پایان سال با حضور ذینفعان سه جلسه تشکیل داد اما چانه زنی ها سرانجامی نداشت و این موضوع به فروردین ماه موکول شد. 
در جلسات گذشته نماینده‌های کارگری پیشنهاد افزایش حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را ارائه کردند و در مقابل تمایل نماینده‌های کارفرمایی تنها رشد ۱۵ درصدی دستمزدها بوده است. 
در حالیکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسات تاکید کرد که تلاش می کنیم به شرایط مطلوب برای تأمین حداقل معیشت کارگران نزدیک شویم نمایندگان کارگری اعلام کردند که دولت نسبت به وضعیت کارگران بی توجه است.

 

ترخیص اقلام بهداشتی مقابله باکرونا قبل از تخصیص ارز

ر اساس جدیدترین ابلاغیه گمرک، کالاهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و برای رفع نیازهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و جبران آثار اقتصادی آن در جامعه مورد نیاز هستند، در صورت ارائه تاییدیه بانک مبنی بر قرار گرفتن در صف تأمین ارز ترخیص می‌شوند. این کالاها شامل لباس گان و تجهیزات سرمایه‌ای و اقلام مقابله فردی با ویروس کرونا هستند. 

در بخشنامه «علی وکیلی»، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد به گمرکات اجرایی آمده است: «به پیوست تصویر نامه دبیر هیات دولت مبنی بر اینکه «به گمرک جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود نسبت به ترخیص کالاهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی یا کالاهای وارده به آنها که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و در نوبت تأمین ارز بانکی قرار دارند و برای رفع نیازهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و جبران آثار اقتصادی آن در جامعه مورد نیاز می باشند» ارسال می‌شود، خواهشمند است دستور فرمائید وفق مفاد نامه فوق صرفاً در خصوص کالاهای موضوع بخشنامه لباس گان موضوع شناسه ۷۴۳۰۶۵۳ و کالاهای موضوع نامه وزارت صنعت شامل تجهیزات سرمایه‌ای و اقلام مقابله فردی با ویروس کرونا و صرفاً در صورت ارائه تاییدیه بانک مبنی بر قرار گرفتن ثبت سفارش مربوطه در صف تأمین ارز با رعایت کامل مقررات اقدام نمایند.»

 

کمک‌های نقدی بنیاد مستضعفان برای مقابله با کرونا به ۱۶۸۰ میلیارد رسید

به دنبال طولانی شدن مبارزه با شیوع کرونا در کشور و آسیب دیدن اقشار کم درآمد و ضعیف با تعطیلی کسب و کارها در هفته های اخیر، بنیاد مستضعفان مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال را در اختیار بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از این افراد با اولویت حمایت از حاشیه نشینان و افراد فاقد پوشش حمایتی قرار داد.
 
بر اساس این گزارش، با تخصیص این رقم، جمع کمک های نقدی بنیاد مستضعفان به دو نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسید.
 
در کمک اخیر بنیاد مستضعفان به این دو نهاد، ۴۰۰ میلیارد ریال به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۰۰ میلیارد ریال هم به حساب سازمان بهزیستی واریز شد تا این دو نهاد حمایتی، این مبلغ را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر با اولویت ساکنان مناطق حاشیه نشین، مناطق محروم و افرادی که فاقد هرگونه پوشش حمایتی هستند هزینه کنند.

 

تعطیلی مرز مهران تا ۳۰ فروردین تمدید شد

«سید روح الله لطیفی» خبر داد: دولت عراق در نشست اخیر خود تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مرز مهران در روز ۲۳ فروردین را در دستور کار خود قرار داده بود که وزارت بهداشت این کشور به دلیل برخی نگرانی‌ها، پیشنهاد تمدید یک هفته‌ای این تاریخ را برای مسدودی این مرز ارائه کرد.

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: در ارتباط ویدیو کنفرانسی رییس‌جمهوری با استاندار ایلام نیز بر تردد فعالان اقتصادی از مرز مهران با رعایت موضوعات مرتبط با سلامت جامعه تاکید و به وزارت خارجه دستور داده شده تا پیگیر بازگشایی این مرز شود.

لطیفی اظهار امیدواری کرد که تلاش‌ها برای بازگشایی مرز مهران تا پیش از ۳۰ فروردین نتیجه دهد و پیش از این تاریخ مرز مهران بازگشایی شود.

 

موافقت با سیاست‌ها و برنامه‌های اعتباری رییس کل در شرایط کرونا

یک‌هزار و دویست و نود و یکمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ ۹۹.۰۱.۱۹ به ریاست دکتر عبدالناصر همتی برگزار شد و شورا پس از استماع و بحث و بررسی در رابطه با برنامه‌های در دست تدوین بانک مرکزی در سال جهش تولید، مقرر نمود در جلسات بعدی گزارشات لازم در این رابطه ارائه شود.

همچنین شورای پول و اعتبار با برنامه‌ها و سیاست‌های اعتباری پیشنهادی رئیس‌کل بانک مرکزی در شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت کرد. در این جلسه همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی گزارشی از خدمات پرسنل نظام بانکی در طول دوره شیوع ویروس کرونا که تعدادی از همکاران بانکی نیز در حین انجام ماموریت جان خود را از دست داده‌اند، به اطلاع اعضای شورا رساند.

شورای پول و اعتبار ضمن تقدیر از خدمات شبکه بانکی کشور و همدردی با خانواده جانباختگان کارکنان بانک‌ها ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، مقرر کرد بانک مرکزی نسبت به هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی در ارتباط با فعالیت شعب بانک‌ها در شرایط بیماری کرونا و تداوم تامین تجهیزات و امکانات لازم برای حفاظت از سلامت پرسنل توسط بانک‌ها، اقدام و به شبکه بانکی ابلاغ شود.

گفتنی است در این جلسه گزارشی از تمهیدات لازم برای ترمیم، تجهیز و ارتقای خدمات الکترونیکی شبکه بانکی با هدف کاهش ارائه خدمات حضوری در شعب بانک‌ها به اطلاع اعضای شورا رسید.

 

واریز ۳ هزار میلیارد برای حمایت از بهداشت و درمان

وزارت اقتصاد با هدف پشتیبانی مالی و تداوم ارائه خدمات پایدار درمانی به بیماران کرونا، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت و بیمه سلامت واریز کرد.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه داری این وزارتخانه مبلغ ۱۰۶۲ میلیارد تومان در وجه وزارت بهداشت و مبلغ ۲۲۷۱ میلیارد تومان در وجه بیمه سلامت واریز شد.

با توجه به تاکید وزیر اقتصاد، تمام اقدامات خزانه داری کل کشور در پشتیبانی مالی از بخش بهداشت و درمان کشور در مقابله با ویروس کرونا در کوتاهترین زمان و بدون هیچ وقفه‌ای انجام می‌شود.

 

حداقل مبلغ خرید سهام، ۵۰۰ هزار تومان شد

حداقل ارزش هر سفارش خرید سهام از طریق سامانه معاملات برخط به استثنای سفارش‌ها در روز عرضه اولیه، از امروز(چهارشنبه) از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام ناظر بازار سهام، سرمایه‌گذاران برای خرید سهام شرکت‌ها که پیش از این با حداقل ۱۰۰ هزار تومان صورت می گرفت، از امروز باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان سفارش خرید را به ثبت برسانند.

بر اساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌های کارگزاری موظف هستند نسبت به اعمال این محدودیت در زیرساخت‌های آنلاین اقدام کرده و همزمان با اعمال به مشتریان اطلاع‌رسانی کنند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار بنیاد مستضعفان ۳ هزار میلیارد برای حمایت وزارت بهداشت میلیارد ریال مرز مهران ویروس کرونا بانک مرکزی ۳۰ فروردین هزار تومان بر اساس بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هدیه دور از انتظار سامان احتشامی برای مهران مدیری (فیلم) خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست ۲۹ سال پیش! (فیلم) خاطره تلخ ژیلا صادقی از «دورهمی» مهران مدیری (فیلم)

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)
  • ببینید | بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید!
  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد