Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که در شرایط کرونایی مردم توان پرداخت اقساط وام مسکن را ندارند، گفت: بانک مرکزی بازپرداخت این تسهیلات را تعلیق کند. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صدیف بدری با تاکید بر این‌که تعلیق 3 ماهه اقساط تسهیلات بانکی توسط بانک مسکن ضروری است، اظهار کرد:‌ جمع کثیری از تسهیلات گیرندگان وام مسکن اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند، حال در وضعیت اقتصادی کنونی کشور، قطعا این افراد توان پرداخت اقساط خود را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از خانواده ها با مشکلات مالی و اقتصادی رو به رو هستند، حال اخیرا بانک مرکزی در دستور العملی به بانک ها؛ پرداخت اقساط تسهیلات بانکی رو به مدت سه ماه تعلیق کرده، اما متأسفانه در این دستور العمل به تسهیلات مسکن اشاره ای نشده است.

وی افزود: در وضعیت کنونی مردم توان پرداخت اقساط تسهیلات مسکن را ندارند و قطعا تداوم دریافت اقساط این تسهیلات، اقتصاد خانوار را با مشکل مواجه می کند.

وی همچنین بر لزوم ورود وزیر راه و شهرسازی برای تحقق موضوع تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی مسکن تأکید کرد و گفت: وزارت راه باید بانک مرکزی را مجاب به تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن کند تا مردم در این مدت با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: درآمد کارگران و شاغلان واحدهای تولیدی دچار مشکل شده و آن ها توان پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی را ندارند، حال بانک مرکزی بازپرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی را تعلیق کرده اما باید توجه کرد که همین فعالان واحدهای تولیدی برای تأمین مسکن خود اقدام به دریافت وام مسکن کرده اند؛ بنابراین ضروری است که بازپرداخت تسهیلات مسکن نیز تعلیق شود.

*عدم تعلیق بازپرداخت وام مسکن ضد اقتصاد خانواده است

در همین حال دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با انتقاد از عدم تعلیق باز پرداخت اقساط تسهیلات مسکن، گفت: اخیرا بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد که بازپرداخت اقساط تسهیلات مشاغل تولیدی به مدت سه ماه تعلیق می شود، اما متأسفانه در این بخشنامه تسهیلات مسکن مشمول تعلیق سه ماهه اقساط نشده است.

کیانپور یادآور شد: مردم به دلیل تعطیلی مشاغل به دلیل شیوع بیماری کرونا، با مشکلات اقتصادی شدیدی روبه رو هستند، حال این سوال پیش می آید که مردم از کدام محل درآمدی باید اقساط وام مسکن را پرداخت کنند.

وی ادامه داد:‌ وام مسکن دربرگیری بسیاری در جامعه دارد، یعنی آنکه خانواده های بسیاری از این تسهیلات برای تأمین مسکن استفاده کرده اند، بنابر این عدم تعلیق بازپرداخت تسهیلات مسکن جمعیت کثیری از جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.عدم تعلیق باز پرداخت اقساط تسهیلات مسکن ضد اقتصاد خانواده است. متولیان این حوزه از جمله بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن باید هر چه سریع تر نسبت به تعلیق بازپرداخت اقساط وام مسکن اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، از ورود این کمیسیون به موضوع عدم تعلیق بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: قطعا این مسئله در نشست آتی این کمیسیون با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا بانک مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بانک مسکن ویروس کرونا بانک مسکن پرداخت اقساط تسهیلات مسکن بازپرداخت تسهیلات مسکن کمیسیون عمران مجلس توان پرداخت اقساط تعلیق بازپرداخت بانک مرکزی عدم تعلیق وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه

بانک سپه در سال ۱۴۰۲ در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ ۲۸۹ هزار و ۱۱ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال در قالب ۲۰۱ هزار و ۷۶۲ فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرد. - اخبار بازار -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال 1402 به 66 هزار و 461 پرونده به مبلغ 137 هزار و 333 میلیارد و 10 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد 4 درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده 28 هزار و 113 میلیارد و 520 میلیون ریال برای 44 هزار و 363 فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ 64 هزار و 479 میلیارد و 501 میلیون ریال جمعاً بابت 50 هزار و 918 فقره تسهیلات اشتغا‌لزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های 1402 و ماقبل پرداخت کرده است.

این بانک همچنین به تعداد 6 هزار و 740 فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ 3 هزار و 633 میلیارد و 891 میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های 1402 و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ 39 هزار و 469 میلیارد و 448 میلیون ریال به 25 هزار و 150 فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

دیگر خبرها

  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند