Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضایی زاده گفت: مصرف سیگار و مواد مخدر هیچ تاثیری در اینکه افراد به کرونا مبتلا نشوند یا زودتر بهبود یابند، ندارد و این موضوع از لحاظ علمی مورد تایید نمی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «حسین رضایی زاده» در نشستی که به صورت ویدیو کنفرانسی با اصحاب رسانه که امروز (جهارشنبه ۲۰ فروردین) برگزار شد، گفت: ما چیزی به نام طب اسلامی نداریم و در این خصوص با مراجع نیز صحبت شده و همه مراجع نیز می گویند، چیزی به نام طب اسلامی وجود دارد ولی ما آموزه های اسلامی داریم که قابل تحقیق و پژوهش می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: چینی ها در خصوص استفاده از طب سنتی در درمان بیماری کرونا سابقه بیشتری دارند هرچند داروی سنتی و گیاهی مستقلا نمی تواند در درمان کویید 19 استفاده شود بلکه آنها نیز از ابتدا حدود 40 تا 50 درصد در کنار داروهای رایج استفاده کردند و با توجه به نتایج مطلوب این امر را تا 90 درصد گسترش دادند.

 

وی افزود: با گسترش کرونا در ایران در وزارت بهداشت دو فراخوان برای فعالیت پزشکان طب سنتی منتشر کرد که یکی برای استفاده از ایده های پژوهشی بود و یکی نیز برای حضور همکاران به عنوان پزشک بود که در قم از این امر استقبال خوبی شد و از بدو شروع بیماری تعدادی از همکاران در حال درمان به عنوان متخصص طب سنتی هستند. کسی در دنیا ادعا نکرده که درمان با طب سنتی برای بیماری کووید 19 پیدا شده است، هرچند در ابتدای شروع این بیماری ادعاهای زیادی در خصوص این امر می شد و آنچه مورد تایید دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت است، راهنمای بالینی خود مراقبتی می باشد که در تعامل با طب رایج بوده و منتشر شده است.

 

وی در خصوص درمان با مصرف بخور جوش شیرین برای درمان کرونا گفت: برخی ادعاهایی که در فضای مجازی می شود، ادعاهای عجیب و غریبی بوده و به این بر می گردد که شناخت کافی از بیماری توسط افراد وجود ندارد و این امر از لحاظ علمی مورد تایید نیست.

 

وی در خصوص تاثیر مصرف مواد مخدر در عدم ابتلا به ویروس کرونا گفت: مصرف سیگار و مواد مخدر هیچ تاثیری در بهبودی یا عدم ابتلا ندارند و این موضوع از لحاظ علمی قابل تایید نیست.

 

وی در خصوص فعالیت عطاری ها گفت: وزارت بهداشت چون صادرکننده مجوز کسب نیست در خصوص عطاری ها نیز نمی تواند کاری انجام دهد که امیدوارم از طریق مجلس شورای اسلامی بتوانیم راه را برای نظارت بر عطاری ها نیز باز کنیم.

 

وی افزود: برخی مدعیان درمان کرونا هم اکنون متواری بوده و در مواردی که تشویش اذهان عمومی شده مثل موضوعی که در یکی از بیمارستان ها اتفاق افتاد، دستور بازداشت صادر شده است و سیستم جدید قوه قضاییه به این موضوع حساس است و امیدواریم با مواردی که سلامت مردم را به خاطر می اندازد، برخورد جدی صورت گیرد.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: رضایی زاده ویروس کرونا مواد مخدر طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند

امیر سیاح مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: امروز ما در نمایشگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر بعد از فراخوان‌ها و جلساتی که با شرکت‌های دانش بنیان و خلاق داشتیم براساس نیاز‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های همکار داشت، با این شرکت‌ها جلسات مختلفی داشتیم، براساس توانمندی شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند و افراد با تکنولوژی‌ها آشنا می‌شوند.

وی افزود: در این ستاد بخش‌ها و ادارات مختلفی داریم، یکی از آن بخش‌ها بخش آموزش و پیشگیری، بخش درمان و سلامت و مقابله با عرضه مواد مخدر است، اهداف ما در این حوزه این است که ما از یک داشبورد هوشمندی برخوردار باشیم تا مردم بتوانند هر مسأله‌ای در حوزه سلامت درمان آموزش و... داشته باشند با آن بتوانند مواجه شوند.

وی یادآور شد: اگر قرار است در حوزه آموزش و پیشگیری انجام شود با پلتفرم‌ها و یا سکو‌های هوشمند بتوانیم نیاز مردم را مرتفع کنیم. قرار است از تکنولوژی‌های جدید سلامت و درمان استفاده شده و تلاش شده با رویکرد جدیدی مسائل و فناوری‌های دنیا این مسائل را حل کنیم.

سیاح ادامه داد: در حوزه توزیع موادمخدر و مقابله هم از تکنولوژی‌های به روز دنیا استفاده شده تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف هوشمندسازی سامانه استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان در حوزه مواد مخدر فعالیت می‌کنند و در این نمایشگاه شرکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، کشاورزی، درمان و سلامت و مقابله با عرضه مواد مخدر حضور دارند.

مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تکنولوژی‌های جدید این ستاد گفت: از تکنولوژی‌هایی جدید بالگرد‌ها در سطح پَست می‌توانیم استفاده کنیم و با این شیوه می‌توانیم عرضه مواد مخدر چه کشت و چه توزیع را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اداره‌ای به نام مشارکت‌های مردمی و کارآفرینی داریم، با توجه به این که این تکنولوژی‌ها در حوزه مختلف است، ما بیمارانی که درمان می‌شوند در این شرکت‌های دانش بنیان به کارگیری می‌شوند. حتی مشاغل خانگی هم دیده شده است که قرار است برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • کشف جاساز بیش از یک تن شیشه در بار ۲۳ تنی سنگ
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم