Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@16:46:01 GMT

چرا کودکان در آغوش مادر آرام می‌گیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۹۵۵

آسیه حسینی روانشناس و مشاور درباره بغل کردن کودکان توسط مادر اظهار کرد: این کار نه تنها باعث صبور شدن و افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود، بلکه سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

اخبار اجتماعی - او ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که بغل کردن سطح آی کیو کودکان را بالا می‌برد؛ همچنین دانش آموزانی که قبل از رفتن به مدرسه توسط پدر یا مادر بغل می‌شوند؛ نمرات بهتری می‌گیرند و در امتحانات موفق تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: والدین بغل کردن فرزندان خود را تا بزرگسالی ادامه دهند و فقط این کار به دوران کودکی آن‌ها ختم نشود، زیرا این کار در سنین بالا نیز باعث آرامش فرزندان می‌شود.

این کارشناس و مشاور ادامه داد: بغل کردن می‌تواند تولید سروتونین را در مغز افزایش دهد و از این طریق باعث افزایش شور و نشاط افراد شود.

حسینی با بیان اینکه سروتونین باعث بالا رفتن عزت نفس نیز می‌شود، گفت:وقتی افراد دچار افسردگی و تنهایی می‌شوند؛ میزان سروتونین در بدن آن‌ها پایین می‌آید، بغل کردن باعث می‌شود مغز سروتونین و اندوروفین در رگ‌ها ترشح کند و از این طریق لذت و شادی را در فرد ایجاد و غم و اندوه را دفع می‌کند.

او افزود: بغل کردن سطح عملکرد افراد را بالا می‌برد، پس زمانی که کودکان به مدرسه می‌روند تا حد امکان فرزندان را در آغوش بگیرید.

حسینی در پایان توصیه کرد: در این دوره‌ای که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، به هیچ عنوان فرزندان و نزدیکانمان را در آغوش نگیریم و این کار را به زمانی اختصاص دهیم که ویروس نابود شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اعتماد به نفس آی کیو افسردگی کودک کودکی روانشناس بغل کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ربوده شده بمی در آغوش خانواده

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان فرمانده انتظامی بم، گفت: در پی تماس یک خانم با ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرو اش با کودک 4ساله درون خ ودرو در یکی از خیابان‌های شهر بم ،واحد گشت کلانتری ۱۲ در کمتر از یک ساعت خودروی سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف و کودک خردسال را به والدینش بازگرداند

سرهنگ عبدلی نسب افزود: بلافاصله پس از این عملیات، سارقان فراری با اقدام اطلاعاتی و پی‌جویی‌های ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بم با اشاره به اینکه دو سارق زمانی که این خانم را با خودروی معیوب کنار خیابان مشاهده و درصدد روشن کردن خودروی وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن  کرده بودند.

  فرمانده انتظامی بم، از شهروندان خواست: هیچ وقت خودروی خود را در حالت روشن ترک نکنند و در صورت معیوب شدن خودرو،به افراد غریبه اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • کودک ربوده شده بمی در آغوش خانواده
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • عکس| تصویر جدید عموپورنگ در آغوش امیرمحمد/تعجب کاربران از تغییرات داریوش فرضیایی
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید