Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@00:00:17 GMT

احتمال آغاز روند آزادی زندانیان طالبان از امروز

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۰۱۶

احتمال آغاز روند آزادی زندانیان طالبان از امروز

منابع می‌گویند که دولت افغانستان امروز ۱۰۰ نفر از زندانیان طالبان را آزاد می‌کند اما در بین آنها فرماندهان این گروه حضور ندارد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع به «طلوع نیوز» گفتند که قرار است امروز دولت افغانستان 100 نفر از زندانیان طالبان را آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، منابع می‌گویند که 15 فرمانده ارشد نظامی طالبان که این گروه بر آزادی آنها پافشاری دارد جزو زندانیانی که قرار است آزاد شوند نیستند.

این در حالی است که «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از توقف روند گفت‌وگوهای هیئت فنی این گروه با مقامات افغان درباره آزادی زندانیان خبر داده است.

طالبان تیم مذاکره کننده با دولت افغانستان را از کابل خارج می‌کندچرایی تأخیر در آزادی زندانیان طالبان در افغانستانپامپئو: اگر رهبران افغانستان با طالبان توافق نکنند آمریکا نیروهایش را خارج می‌کند

وی در بیانیه‌ای گفت  که براساس توافقنامه قطر زندانیان طالبان باید پیش از این آزاد می‌شدند تا زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی فراهم می‌شد اما آزادی زندانیان از روی قصد به تعویق انداخته می‌شود؛ بنابراین تیم فنی طالبان هر چه زودتر کابل را ترک خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها آمریکا به رهبران سیاسی افغانستان هشدار داده که اگر با طالبان به توافق نرسند ضمن کاهش کمک‌ها مالی همه نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج می‌کند.

مقامات افغان یا طالبان هنوز واکنشی به گزارش آزادی 100 زندانی طالبان نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان زندانیان طالبان آزادی زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و هم‌اکنون و به ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ البته ناگفته نماند با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست.

همچنین پاسخ نظامی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی موجب موجب بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش نیز در بازار انجام نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آرامش و عدم وجود خریدار در بازار موجب تداوم روند نزولی قیمت‌ها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان حتی نرخ پایین‌تر بازگشت خواهد داشت.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

کد خبر 6087613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان