Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@13:42:55 GMT

خودروهای بین شهری فقط یک مسافر در صندلی عقب سوار کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۰۵۴

خودروهای بین شهری فقط یک مسافر در صندلی عقب سوار کنند

رمضان بابایی با بیان اینکه خودروهای حمل و نقل عمومی مسافربری بین شهری در صندلی عقب تنها دو مسافر سوار کنند و حق تکمیل کردن مسافر در صندلی عقب را ندارند؛ گفت: با توجه به کرایه بالای خطوط بین شهری، مسافران حاضر به تقسیم کرایه نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضان بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: بیش از 130 شرکت حمل‌ونقل مسافربری در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بیش از 7 هزار راننده خودرو سواری مسافربری عمومی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که از این طریق، امرار معاش می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر، فعالیت بسیاری از این شرکت‌ها، به دلیل اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، راکد شده است و اوضاع نابسامان اقتصادی، دامن‌گیر هم شرکت‌ها و هم رانندگان شده است.

بابایی ادامه داد: ما از دولت و مسئولان تقاضا داریم تا رانندگان حمل و نقل عمومی را نیز در لیست مشاغل آسیب دیده قرار دهند و بسته های حمایتی را برای رانندگان شاغل در شرکت‌های سواری رانی عمومی استان در نظر بگیرند.

وی اعلام کرد: با توجه به کاهش استفاده عمومی طی این ایام از خودروهای عمومی و همچنین تعطیلی دانشگاه‌ها و ماندن مردم در خانه‌ها، انجام سرویس در شرکت‌های سواری رانی به حداقل رسیده است و بسیاری از شرکت‌ها و رانندگان با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران در خصوص افزایش کرایه بین شهری طی سال جاری عنوان کرد: کرایه بین شهری از ابتدای امسال، 20 درصد افزایش پیدا کرد.

بابایی اضافه کرد: ما بر این اساس، طی مکاتبه‌ای به استانداری مازندران خواستار مشمول قرار گرفتن رانندگان شرکت‌های مسافربری بین شهری در زمره مشاغل آسیب دیده از کرونا برای بهره مندی از بیمه بیکاری شدیم که تا این لحظه هیچگونه ترتیب اثری داده نشده است.

وی بیان کرد: بنا بر آنچه تاکنون اعلام شده است تنها کارمندان و مدیرعاملان و مدیران شعب شرکت‌های سواری رانی که تحت پوشش بیمه‌ای شرکت‌ها قرار دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و باید نسبت به ارسال لیست اقدام کنند.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران در خصوص محدودیت سوار کردن تعداد مسافر در صندلی عقب اعلام کرد: بنا بر آنچه اعلام شده است خودروهای حمل و نقل عمومی مسافربری بین شهری می بایست در صندلی عقب تنها دو مسافر سوار کنند و حق تکمیل کردن مسافر در صندلی عقب را ندارند.

بابایی یادآور شد: هر چند این تصمیم در خصوص خودروهای درون شهری اعلام شده است و در حال اجرا است اما زیان خودروهای بین شهری با توجه به اختلاف فاحش قیمت کرایه با تاکسی‌های درون شهری بسیار زیاد است.

وی افزود: با توجه به کرایه بالای خطوط بین شهری، مسافران حاضر به تقسیم کرایه نیستند و این امر موجب زیان رانندگان بین شهری شده است و دردسرهایی را موجب شده است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان خودروهای مسافربری حمل‌ونقل عمومی مازندران با بیان اینکه با توجه به بیکار شدن خیلی از رانندگان طی روزهای پایانی سال گذشته و روزهای پشت سر گذشته از سال جاری، اعمال این قانون و کم شدن کرایه موجب زیان مضاعف رانندگان می‌شود؛ گفت: بدنبال پیگیری مشکلات عدیده رانندگان بین شهری طی این ایام هستیم و از مسئولان تقاضا داریم تا تمهیداتی را برای حل این موضوعات بیندیشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسافر در صندلی عقب بین شهری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی

رئیس سازمان حملو نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: در فروردین سال‌جاری بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، مهرداد میرزائیان با اشاره به تعداد ترددهای انجام شده طی یک ماه گذشته اظهار کرد: در بخش ملکی ۲۲۶ هزار و ۲۱۹ مسافر و در بخش خصوصی ۶۹۴ هزار و ۴۳۱ مسافر از ناوگان حمل‌ونقل استفاده کردند.

وی افزود: افزایش این تعداد مسافر به این دلیل است که ممکن است یک نفر در روز چند بار با اتوبوس‌های خطوط مختلف در شهر سفر انجام داده باشد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان کرد: همچنین طی یک ماه گذشته ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی اتوبوس به فروش رسیده است.

میرزائیان ادامه داد: در راستای رفاه حال شهروندان در حال حاضر سه هزار کارت بلیت الکترونیکی دیگر خریداری شده است که به زودی تحویل سازمان خواهد شد.

کد خبر 746854

دیگر خبرها

  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرکرد
  • جابه‌جایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی