Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- دروازه‌بان پیشین تیم ملی می‌گوید اهمیت جان کادر درمان که از بیش از یک ماه قبل مشغول مداوای بیماران مبتلا به کرونا هستند، به اندازه خانواده خودمان است.

هادی طباطبایی، پیشکسوت استقلال و تیم ملی ایران  درباره بازدید از بیمارستان در شهر ری و تشکر از زحمات کادر درمان گفت: در روزها گذشته در چندین نوبت ضدعفونی کردن معابر را انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان عضوی از جامعه ورزش سعی کردیم در بیمارستان حاضر شویم و با تشکر از کادر درمان به آن‌ها قوت قلب بدهیم و خسته نباشید بگوییم.

او ادامه داد: اعتقاد دارم که کادر درمان همانند عضوی از خانواده ما هستند و به آن‌ها گفتم که حفظ سلامتی آن‌ها برای‌مان اهمیت دارد چرا که آن‌ها برای سلامتی جامعه و مردم تلاش می‌کنند. امیدوارم همه مردم ایران، کادر درمان را همانند خانواده خود بدانند و برای قدردانی از زحمات آن‌ها زنجیره ابتلا به کرونا را قطع کنند.

دروازه‌بان پیشین استقلال یادآور شد: باید با تلاش مضاعف خودمان و از خودگذشتگی کادر درمان در برابر این ویروس مهلک قرار بگیریم و ان‌شاء‌الله با همبستگی و اراده ملی این زنجیره را قطع کنیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که یک تیم پشتیبانی شامل مردم، نیروهای مسلح، سازمان‌ها و ارگان‌ها و ... در حال تلاش برای قطع کردن زنجیره این بیماری در کشور هستند تا کادر درمان با بیماران کم‌تری رو به رو شوند.

وی درباره افزایش تردد مردم در سطح شهر با اتمام عید نوروز که بخش عمده‌ای از آن به علت ضرورت حضور در مشاعل است، اظهار کرد: من در جریان تصمیمات ستاد کرونا نیستم و همانند هر کس دیگری نتایج آن را در رسانه‌ها می‌شنوم. با این حال امیدوارم تصمیماتی اتخاذ شود که اقشار کم درآمد مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا را حل کنند. بخشی از مردم به طور روزمره باید به سرکار بروند و مشکلات اقتصادی دارند.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی افزود: مهم‌ترین کار این است که تا جای ممکن از خانه خارج نشویم و اگر ضرورتی وجود ندارد در کنار خانواده بمانیم و بیرون از خانه نرویم تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

طباطبایی درباره مباحث مربوط به شروع مجدد مسابقات فوتبال در ایران گفت: راحت‌ترین کار این است که مسابقات تعطیل شود اما از نظر زمان‌بندی، می‌توانیم صبر کنیم و مقداری جلوتر برویم تا وضعیت این اپیدمی را رصد کنیم. هنوز فرصت داریم تا درباره مسابقات لیگ تصمیم‌گیری کنیم.

این دروازه‌بان پیشین فوتبال درباره سردرگمی فوتبالیست‌ها در این وضعیت تاکید کرد: کرونا تاکنون تاثیر منفی را روی فوتبال گذاشته است. اگر مسابقات شروع شود، کیفیت بالایی را نخواهیم دید و چه بسا برخی بازیکنان خدای نکرده دچار مصدومیت شوند. این فشردگی شرایط را سخت‌تر می کند. کارشناسان و مسوولان تصمیم‌گیر باید تمام جوانب را در نظر بگیرند و بدانند که یک فوتبالیست در صورت شروع مسابقات چه وضعیتی دارد و چه نیازهایی خواهد داشت.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دروازه بان پیشین کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید

اختلال شخصیت ضد اجتماعی چیست؟

فردی که دچار اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، برای رفتارهای درست و نادرست دیگران اهمیتی قائل نیست. این افراد معمولا از قانون‌ها پیروی نمی‌کنند، رفتار خشن و تهاجمی دارند و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند. این افراد از رفتار خود پشیمان نمی‌شوند، نسبت به عواقب اعمال آزاردهنده خود بی‌تفاوت هستند یا بدرفتاری با دیگران را توجیه می‌کنند. آن‌ها ممکن است دروغ بگویند، رفتار خشونت‌آمیز یا تکانشی (بدون فکر) داشته باشند و مواد مخدر و الکل مصرف کنند. همچنین معمولا در انجام مسئولیت‌های خود در خانواده، محل کار یا دانشگاه کوتاهی می‌کنند. افرادی که اختلال شخصیت ضد اجتماعی دارند، ممکن است ظاهری گرم و صمیمی داشته باشند اما در سابقه‌ی رفتاری آن‌ها، خشونت، فرار از مدرسه، دزدی، دعوا و یا مصرف مواد مخدر و الکل دیده می‌شود. علائم اختلال شخصیت ضد اجتماعی در دختران معمولا قبل از رسیدن به سن بلوغ و در پسران، ممکن است زودتر مشخص شود. اختلال شخصیت ضد اجتماعی تقریبا  در ۱ تا ۴ درصد افراد جامعه دیده می‌شود.

علائم اختلال شخصیت ضد اجتماعی

رایج‌ترین نشانه های اختلال شخصیت ضد اجتماعی عبارتند از:

 نادیده گرفتن درست و غلط بودن

دروغ گفتن برای سوء استفاده از دیگران 

بی‌توجهی به امنیت خود و دیگران

بی‌احترامی به دیگران

بازیچه قرار دادن دیگران برای سود یا لذت شخصی

گرفتن تصمیم‌های ناگهانی و بدون فکر

داشتن حس تکبر و برتری

نقض مکرر هنجارهای اجتماعی (از جمله قانون)

داشتن رفتار تهاجمی یا خشونت‌آمیز با دیگران

عدم احساس گناه در مورد آسیب رساندن به دیگران

بی‌مسئولیت بودن و ناتوانی در انجام مسئولیت‌های کاری یا مالی

دلایل بروز اختلال شخصیت ضد اجتماعی

شخصیت هر فردی ترکیبی از افکار، عواطف و رفتارها است. روشی که مردم برای دیدن، درک کردن و ارتباط برقرار کردن با دنیای بیرون به‌کار می‌برند و نگرشی که نسبت به خودشان دارند، به شخصیت آن‌ها مربوط است. شخصیت در دوران کودکی و احتمالا توسط ژن‌ها و تجربیات زندگی شکل می‌گیرد.

دلیل مشخصی برای بروز اختلال شخصیت ضد اجتماعی وجود ندارد، اما محققان، چند عامل را در بروز این اختلال، موثر می‌دانند:

ژنتیک

سابقه‌ی تجاوز و آزار جنسی در دوران کودکی

مورد اذیت و آزار قرار گرفتن در دوران کودکی

مورد بی‌توجهی قرار گرفتن در دوران کودکی و بلوغ

بزرگ شدن در خانواده‌ای پر تنش

سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به اختلالات شخصیتی

تغییرات در عملکرد مغز هنگام شکل گیری

شرایط محیطی و موقعیت‌های زندگی

سابقه‌ی اختلال سلوک در دوران کودکی (سرقت، تخریب اموال عمومی، پرخاشگری نسبت به مردم و حیوانات، فریب‌کاری)

روش‌های درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی

درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی آسان نیست. افراد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی به ندرت به دنبال درمان هستند. از سوی دیگر، تعداد نسبتا زیادی از آن‌ها درمان خود را خیلی زود متوقف می‌کنند. با این حال، در بعضی از افراد، درمان و پیگیری دقیق می‌تواند در درازمدت کمک‌کننده باشد. درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی، یک درمان طولانی مدت بوده و با استفاده از روش‌های زیر، انجام می‌شود:

روان درمانی: به روان درمانی، گفتگو درمانی نیز گفته می‌شود. روان درمانی شامل مدیریت عصبانیت و خشونت، درمان اعتیاد، درمان افسردگی و اضطراب می‌شود. اگر فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، بیماری خود را نپذیرد، روان درمانی موثر نخواهد بود.

دارو درمانی: استفاده از هیچ داروی مشخصی برای درمان اختلال شخصیت ضد اجتماعی تایید نشده است. پزشکان ممکن است برای درمان مشکلاتی که گاهی اوقات همراه با اختلال شخصیت ضد اجتماعی رخ می‌دهند، مانند اضطراب یا افسردگی، دارو تجویز کنند.

معرفی آثار سینمایی درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی

تنگه وحشت (۱۹۶۲)

پرتقال کوکی (۱۹۷۱)

هالووین (۱۹۷۸)

سکوت بره‌ها (۱۹۹۱)

الهه ضمیری - خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • جایگزین احسان لشگری در تیم ملی به‌زودی معرفی می‌شود
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است