Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@06:40:22 GMT

افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۲۶۵

افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: از ابتدای اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا ۱۹ فروردین ماه سال جاری ۷۲۸ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل به این سازمان ارجاع شده اند، این در حالی است که کل آمار تلفات ناشی از مصرف الکل در مدت مشابه سال قبل (اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸) در کشور ۶۶ نفر بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در پی شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن افزایش مصرف ترکیبات الکلی در کشور، متاسفانه طی ماه های اسفند و فروردین شاهد افزایش قابل توجه تلفات ناشی از الکل (به ویژه متانول) بودیم به نحوی که استفاده نادرست از این ترکیبات موجب ارجاع ۷۲۸ نفر از هموطنان با علت مرگ بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف ترکیبات الکلی بوده است که از این تعداد علت مرگ ۴۷۱ نفر پس از انجام آزمایشات لازم به طور قطعی تعیین و علت مرگ ۲۵۷ نفر دیگر تحت بررسی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق بررسی های صورت گرفته از ۴۷۱ نفر مرگ قطعی بر اثر مصرف الکل در کشور که اکثریت آن در اثر مصرف متانول بوده است، ۴۲۲ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند. همچنین از میان ۲۵۷ مورد تحت بررسی، ۲۰۵ نفر مرد و ۵۲ نفر زن بوده اند.

عدم گزارش مرگ ناشی از الکل در پنج استان

در این میان پنج استان خراسان شمالی و جنوبی، لرستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد هیچ مورد مرگی بر اثر مصرف ترکیبات الکلی در دو ماهه اسفند ۹۸ و فروردین سال جاری نداشتند، بیشترین تعداد ارجاعات نیز مربوط به استان تهران با ۱۹۲ مورد بوده است.

بر اساس این گزارش سن درگذشتگان ناشی از مسمومیت با الکل در دو ماهه اخیر بین ۱۴ تا ۷۸ سال بوده است.

سازمان پزشکی قانونی کشور با توجه افزایش چند برابری تلفات مصرف الکل در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و گزارشات واصله در خصوص چگونگی استفاده از ترکیبات الکلی و ناآگاهی برخی از هموطنان در مورد نحوه صحیح استفاده از ترکیبات الکلی و از طرفی انتشار اخبار نادرست در شبکه های مجازی و نیز سودجویی برخی افراد در فروش محصولات غیر استاندارد و مضر، توصیه هایی را به هموطنان ارائه می کند که بدون شک به کار بستن این توصیه ها ضمن حفظ سلامت هموطنان همراه با رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹، موجب جلوگیری از وقوع آسیب ها و مرگ های ناشی از مصرف الکل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: الکل پزشکی قانونی مسمومیت مسمومیت الکل قربانیان الکل ناشی از مصرف الکل ترکیبات الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، مهدی فعالی در خصوص هوشمندسازی حمل و نقل شهری یزد گفت: مهم‌ترین اقدام در این زمینه این بود که شهروندان از وجود اتوبوس در مسیرهای داخل شهر و همچنین زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مدنظر اطلاع پیدا کنند که هم زمان انتظار مسافران و هم برنامه‌ریزی بهتر برای سفر انجام گیرد که حدود چهار ماهی است که این اقدام در بستر اپلیکشین تلفن همراه با نام «یزد من» در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد هوشمندسازی حل و نقل شهری، در زمینه جابه‌جایی کارت هوشمند به حساب شهروندی است که توسط فاوای شهرداری یزد در حال انجام است و در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در بخش «اتومن» اپلیکیشن «یزد من» مباحث حمل و نقل همگانی، زمان رسیدن اتوبوس‌ها و... توسط شهروندان قابل استفاده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد افزود: با توجه به اینکه آمار و اطلاعاتی که سازمان فاوا ارائه داده است نزدیک به 15 هزار نفر از شهروندان یزدی اپلیکیشن «یزد من» را دانلود کردند و در حال استفاده از این نرم افزار هستند که آمار قابل قبولی است و یکی از دلایل افزایش آمار مسافران اتوبوس درون‌شهری در سال گذشته نیز هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل همگانی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در یک روز به طور متوسط 40 هزار سفر با اتوبوس‌های شهری انجام می‌شد، گفت: در سال 94، تقریبا هر اتوبوسی روزانه 360 سفر را در یزد جابه جا می‌کرد که این آمار تا سال 98 کاهشی بوده است و در سال 98 و پیش از کرونا به 240 سفر در یزد رسیده بود و با شیوع کرونا به طور کلی حمل و نقل درون‌شهری یزد دچار مشکل شد.

فعالی ادامه داد: خوشبختانه با نظم و انضباطی که در سفرها انجام شد، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان، برخورد مناسب رانندگان با شهروندان، همچنین آماده‌سازی و زیرسازی ایستگاه‌های سطح شهر و پایانه‌های سطح شهر و اقدامات دیگری که صورت گرفت موجب شد که سرانه سفر هر اتوبوس روزانه به 370 سفر در یزد برسد که این میزان نسبت به سال 94 نیز افزایش دارد.

وی افزود: در سال 94 در مجموع نزدیک به 19 میلیون و 800 هزار سفر با اتوبوس خط واحد در یزد انجام می‌شد که این آمار تا سال 98 روند کاهشی داشت و به 12 میلیون و 800 سفر رسید و اگر این روند کاهشی ادامه می‌یافت طبیعتا در سال 1402 باید به زیر 8 میلیون سفر می‌رسیدیم، در صورتی که این آمار در سال گذشته بیش از 10 میلیون و 300 هزار سفر بوده است و نه تنها 10 درصد کاهش سفر را نداشتیم بلکه باعث شدیم سفرهای شهری و استفاده‌کنندگان از اتوبوس خط واحد شهر یزد 25 درصد افزایش یابد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: با توجه اینکه هوشمندسازی حمل و نقل شهری در حال انجام است، همچنین نونوارکردن اتوبوس‌ها و بازسازی اتوبوس‌ها امسال نیز انجام می‌شود که امیدواریم امسال افزایش سفر با اتوبوس‌های درون‌شهری را داشته باشیم.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227270 برچسب‌ها اقتصاد ایران نرخ خدمات شهری

دیگر خبرها

  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • کشف وضبط ۲۵۰ لیتر الکل بدون مجوزدر تربت حیدریه
  • سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • افزایش بارش‌ها در ۶ استان/ ۴۰ درصد مخازن سدهای کشور خالی است
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • تعمیر کنترل تلویزیون با الکل و ورق قرص (فیلم)
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی
  • باهنر: مجلس یازدهم از رهبر انقلاب پنج اخطار علنی گرفت؛ نباید به اندازه تورم، حقوق‌ها را افزایش داد
  • بهترین و بدترین روش پخت ماهی کدام است؟