Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی به نحوه ساخت سریال در این سازمان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس سازمان صدا و سیما ضمن بیان انتقادات جدی به نحوه سریال سازی، بخصوص ساخت سریال پایتخت، تاکید کرد: این رویه به شدت با تحکیم بنیان‌های خانواده ایرانی، مغایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن نامه به شرح زیر است:
ریاست محترم سازمان صدا وسیما
جناب آقای دکتر علی عسگری
سلام علیکم
ضمن تبریک اعیاد بزرگ شعبانیه و نیز تقدیر و امتنان از زحمات شبانه روزی جنابعالی و همکاران ارجمندتان در مجموعه بزرگ رسانه ملی و آرزوی توفیقات روزافزون، نکاتی را دلسوزانه در باب فقیر‌ترین فصل سریال پایتخت و خانواده‌ای که دیگر معمولی نبود به استحضار می‌رسانیم. هر چند عملکرد کل سازمان در حوزه‌های مختلف هم لازم است به صورت دقیق و جدی مورد نقد قرار گیرد، اما فی الحال پایتخت ۶ را به لحاظ زمانی مقدم دانستیم.
سریال پایتخت سریالی است که یک دهه از خاطره سازی آن می‌گذرد و با استمرار تولید در ۶ فصل بدون افت کمّی علاقمندان توانسته است موفقیتی منحصر به فرد را در مختصات تولیدات تلویزیونی به نام خود ثبت نماید و کماکان نیز مورد توجه مخاطبین تلویزیون قرار دارد.
همین کارنامه موفقیت آمیز نیز حساسیت نسبت به فصل ششم این مجموعه را نسبت به سایر سریال‌های روتین قرار گرفته در کنداکتور نوروزی شبکه‌های مختلف سیما دو چندان نموده است.
مجموعه‌ای که از همان وادی امر و نخستین فصل به فضاسازی و موقعیت‌های کمیک ساده و دلنشین شهرت گرفت و به دلیل استفاده از ظرفیت محلی مردم خطه‌ی شمال کشور به سهولت جای در دل مخاطب باز کرده و منجربه حک شدن در اذهان مردم گشت، اما این روند رفته رفته دچار تغییر شد و تجربه‌ای عجیب و افسوس برانگیز در مواجهه با فصل ششم را روانه خانه‌ها کرد.
ضعف‌های مفرطی که در پرسوناژ‌های جذاب سابق به چشم میخورد، تعلیق‌های پوچ و ایده‌های بلاتکلیف در خط روایی که هیچ کلیتی را سامان نبخشید و بلاتکلیف محض رها شدند، نقصان‌های جدی محتوایی در کنار ضعف‌های بسیار ساختاری، هجوم به یکباره‌ی اهانت‌ها، وقاحت‌ها و رذالت‌های اخلاقی و... تنها مشتی از خروار‌ها نقد وارد بر فصل مذکور است.
آیا استدلال آیینه جامعه بودن دلیلی متقن برای ترسیم این حجم از بد اخلاقی و بی حرمتی در روابط خانواده‌ای است که یک دهه به علت شوخی‌های معمولی و پیام دارشان محبوب بودند و الان خارج از معمول شده اند؟
قسمت پایانی مشاهده شده نیز موجب از کار افتادن دستاویز پرهیز از تعجیل در قضاوت شده و تیر خلاصی بر تتمه امیدواری برای تغییر در ادامه گشت و همه چیز همینگونه بلاتکلیف وبی هویت رها شد و کمبود ایده را محسوس‌تر ساخت.
بی شک برگ برنده فیلمنامه پایتخت در پنج فصل سابق حفظ حریم خانواده بود که اینبار غایب‌ترین عنصر در جریان داستان شد و متن را پرداخت نشده و مملو از شوخی‌های سطحی در طبقی مملو از افتضاحات به مخاطب ارائه کرد؛ که البته این مسئله نشانگر آن است که فیلمنامه نویس بدون توجه به شناسنامه و هویت تعریف شده برای شخصیت‌ها در فصل‌های قبل شروع به قلم زنی نموده که هیچ تناسب و سیر منطقی برای این شخصیت‌ها از نقطه پایانی فصل پنجم تا نقطه آغاز داستان در فصل ششم ترسیم نکرده است. ورود مصداقی و شرح موردی بی اعتباری‌ها خارج از حوصله این مقال است چرا که به تفصیل می‌توان در رابطه با نکات ننگین و شرم آور این فصل سخن گفت.
علی ایحال همانگونه که جنابعالی نیز صبح جمعه (بسیار دیرهنگام) متوجه امر شده و دستور به بررسی غفلت، نفوذ و یا خیانت‌های احتمالی رخ داده کرده اید، خواهشمند است حداقل ضمن پیگیری دقیق موضوع و برخورد قاطع با مسببان و خاطیان یا خائنان احتمالی، فرآیند‌ها، خط مشی‌ها و ترتیبات اداره سازمان را جهت عدم تکرار اینگونه فاجعه‌های فرهنگی اجتماعی در سطح رسانه ملی بازنگری نمائید تا ان شاءالله همانگونه که امامین انقلاب از رسانه ملی به عنوان دانشگاه انسان‌ساز و مؤثرترین مرکز نشر معارف و ارزش‌های انقلاب اسلامی تعبیر نموده اند، رسانه ملی نیز در طول مدیریت جنابعالی و همکاران محترمتان از عهده این رسالت عظیم برآید.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی
بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان
بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی استان
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان
بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اسلامی تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های غیر انتفاعی تبریز
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مراغه
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بناب
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شبستر
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های میانه
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مرند
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های جلفا
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اهر
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آذرشهر
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراب
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اسکو
دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ملکان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سریال پایتخت بسیج دانشجویی سازمان صدا و سیما بسیج دانشجویی دانشگاه رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از نحوه قیمت گذاری زمین توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر محمد صالح جوکار در جمع مردم محله اسدآباد یزد، با انتقاد از قیمت گذاری زمین توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی، گفت: متأسفانه نحوه نرخ گذاری کارشناسان این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که در زمان خرید زمین از مردم نرخ را پایین اعلام می‌کنند، ولی در زمان فروش زمین، قیمت آن را بیشتر اعلام می‌کنند، این کار اصلا درست نیست و حق مردم ضایع می‌شود. 
نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس با تأکید بر اینکه محله اسدآباد نیازمند مدرسه است، اظهار داشت: در حال حاضر دبستانی با بیش از ۴۰ دانش آموز در هر کلاس در این محله وجود دارد و به هیچ عنوان قابل قبول نیست که سرانه فضای اموزشی در این منطقه کم باشد.
وی اضافه کرد: حتی اگر در محله اسدآباد زمین برای ساخت مدرسه وجود نداشته باشد و یا خیری هم نباشد که زمین برای این منظور اهدا کند، باید زمین با کاربری آموزشی در این منطقه بر اساس طرح خریداری و مدرسه در این محله ساخته شود.
نماینده مردم در ادامه با بیان اینکه پساب یزد همچنان رها است و با شروع فصل تابستان، مشکلاتی برای مردم شاهدیه، زارچ و اشکذر ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: بار‌ها نسبت به ایجاد شبکه و تسریع در اجرای ان تأکید کردم؛ ولی اعلام می‌شود که بودجه لازم برای این کار نیست، در حالی که با فروش پساب، می‌توان هزینه مورد نیاز آن را تأمین کرد.
جوکار تأکید کرد: طی مدت یک هفته باید توسط شرکت آب و فاضلاب استان یزد و شرکت آب منطقه‌ای استان، پساب رها شده، تعیین تکلیف شود.
جوکار در پایان به عدم آشنایی مردم با قوانین حمایتی و مشکلات پیش آمده برای شهروندان اشاره کرد و گفت: متأسفانه این عدم آشنایی مردم با قوانین جاری کشور، سبب بروز مشکلات بسیاری برای آنها شده، که لازم است که به دنبال آشنایی با این قوانین باشند. زین پس، طی توافقی که صورت گرفته، سرپرست دیوان عدالت اداری استان یزد در دیدار‌های مردمی حضور خواهند داشت و با توجه به نقش این مجموعه در تظلم خواهی مردم از دستگاه‌ها، پیگیر احقاق حقوق آنها خواهند بود.

دیگر خبرها

  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • انتقاد جوکار از نحوه قیمت گذاری توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی
  • انتقاد از نحوه قیمت گذاری زمین توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی