Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@03:27:31 GMT

ماراتن تعیین دستمزد امروز راس ساعت ۱۸!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۷۰۹

ماراتن تعیین دستمزد امروز راس ساعت ۱۸!

نماینده مجمع عالی کارگران در شورای عالی کار گفت: وزارت کار دعوتنامه گروه کارگری شرکت در جلسه شورایعالی عالی کار برای تصمیم گیری دستمزد را ارسال کرد.

به گزارش پول نیوز، این یک واقعیت است که صِرف افزایش نقدی دستمزد برای خانوارهای کارگری کمک کننده نیست؛ از طرفی با شرایط اقتصادی کشور و وضعیتی که برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها در بحث کرونا به وجود آمده و مشکلاتی که کارگاه‌ها و بنگاه‌ها به آن دچار شده اند، محدودیتها برای امسال ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماراتن مذاکرات مزدی، امروز از سر گرفته می‌شود. کارگران انتظار دارند که حداقل دستمزد به میزان چشم‌گیری برای امسال افزایش یابد.   محمدرضا تاجیک،  نماینده مجمع عالی کارگران در شورای عالی کار،‌ در خصوص عدم دعوت بعضی از نمایندگان کارگری گفت: با توجه به اینکه فقط دعوتنامه نمایندگان کارگری شورای اسلامی کار ارسال شده بود این نگرانی برای جامعه کارگری بوجود آمده بود که وزارت کار قصد دارد دستمزد را با حداقل نمایندگان کارگری تصویب نماید ولی امروز چهارشنبه دعوتنامه شرکت در جلسه برای نماینده مجمع عالی کارگران و انجمن صنفی کارگران  ارسال شد.

جلسه امروز در ساعت 16 بصورت غیر رسمی برای نزدیک شدن نظرات شرکای اجتماعی آغاز و در ساعت 18 بصورت رسمی با حضور وزیر کار ادامه می یابد. 
نماینده کارگران در شورای عالی کار در پاسخ به اینکه آیا امروز دستمزد نهایی میشود گفت: امیدوارم امروز نظرات گروه دولت و کارفرمایی به ما نزدیک شود و بتوانیم با توجه به قانون کار  (ماده 41) دستمزد را تصویب نماییم.   بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان به نظر می‌رسد، میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران در حال تعیین تکلیف است. کارگران در دو سال اخیر با مشکلات اقتصادی شدیدی روبرو بودند، در این رابطه با افزایش بیش از سه برابری نرخ ارز و به تبع آن افزایش لجام گسیخته قیمت کالا‌ها و خدمات، زندگی کارگران سخت‌تر از گذشته شده، حال در چنین شرایطی، باید تدابیری اتخاذ شود، تا معیشت کارگران بیش از این با تهدید روبرو نشود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کارگران مشاغل شورای عالی کار دستمزد جامعه کارگری عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ کارگری در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه هفته کار و کارگر، جلسه ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، دهقانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان واحد‌های صنعتی درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به ۲۴ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان میبد، این شهرستان به نوعی یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود.


علایی افزود: با همگرایی و هماهنگی که مسئولین و نمایندگان کارفرمایان واحد‌های صنعتی داشتند؛ برگزاری برنامه‌های مناسبی در این ایام برنامه ریزی شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: در روز و هفته کار و کارگر در شهرستان میبد جشن بزرگ کارگری، برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال کارگران، سرکشی به کارگران حادثه دیده، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان را خواهیم داشت.


علایی افزود: کارگران و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و در سالی که مقام معظم رهبری، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده اند امیدواریم با ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان در این هفته، در راستای تحقق این شعار بتوانیم قدمی را برداریم.


 

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !