Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@08:29:10 GMT

محققان ایرانی در یک قدمی درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۸۰۱

حسن ابوالقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان ایران درباره تزریق پلاسمای خون بر روی افراد کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر طبق یک فرآیند بیولوژیکی از افراد کرونایی بهبود یافته پلاسما خون آن ها گرفته شده و بعد از بررسی های لازم به مبتلایان تزریق می شود. 

اخبار اجتماعی - او افزود: پلاسما خون را تنها به برخی افراد مبتلا  تزریق کرده و با بقیه بیماران نسبت به طول درمان و بستری شان مقایسه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن خون و سرطان ایران اظهار کرد: با تزریق پلاسما خون دیده شد که بهبودی مبتلایان رو به افزایش می رود و روزهای کمتری را بستری می باشند.

او در ادامه افزود: البته بررسی های لازم بر روی تست های آزمایشگاهی باید ثابت کنند که مبتلایان کرونایی هیچ گونه بیماری HIV و ایدز نیز نداشته و کاملا  از لحاظ این بیماری ها سالم باشند. ما از وزارت بهداشت خواسته ایم که بعد از بررسی های لازم خود نتیجه را اعلام کند.

ابوالقاسمی بیان کرد: در حال حاضر این نوع پلاسما خون به  ۲۰۰ نفر تزریق شده و تاکنون نتایج خوبی را به ما داده است.

رئیس انجمن خون و سرطان ایران گفت: ما تا آخر فروردین می توانیم درباره بسیاری از آزمایش هایمان تا حدودی با قاطعیت  نظر بدیم و نتایج  خود را اعلام کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سرطان پلاسما تزریق پلاسما وزارت بهداشت پلاسما وزارت بهداشت درمان کرونا کرونا در ایران پلاسما خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مهارکننده‌های دارویی در درمان سرطان روده بزرگ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سرطان کولورکتال یکی از سرطان‌های شایع است که محققان و پژوهشگران به دنبال، اثر درمانی مناسب برای این بیماری هستند. از این رو بنیاد ملی علم ایران هم از طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با این موضوعات حمایت می‌کند.

«بررسی پتانسیل درمانی مهارکننده دارویی EW-۷۱۹۷ در کولیت و سرطان کولورکتال» یکی از همین طرح‌هاست که در قالب رساله دکتری مریم مرادی بیناباج با راهنمایی مجید خزاعی و حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام داده است.

مرادی بیناباج با مدرک دکتری تخصصی بیوشیمی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره علت انجام این طرح گفت: بیماری‌های التهابی روده (IBD)، دسته‌ای از بیماری‌های مزمن دستگاه گوارشی است که منجر به آسیب و التهاب کولون و دیگر بخش‌های دستگاه گوارشی می‌شوند. دو نوع اصلی این بیماری شامل بیماری کرون و کولیت السراتیو است. التهاب روده در کولیت می‌تواند منجر به نوعی از سرطان کولون به نام سرطان کولون شود.

وی ادامه داد: بررسی پتانسیل درمانی مهارکننده دارویی EW۷۱۹۷ در مدل موشی کولیت التهابی و مدل سلولی و حیوانی سرطان کولورکتال، در این تحقیق انجام شد. در فاز کولیت پس از ایجاد مدل کولیت و تیمار موش‌ها، بافت‌ها و نمونه‌های خون استخراج شده، مورد بررسی قرار گرفت و از موش‌ها برای بررسی اثر مهارکننده دارویی EW-۷۱۹۷ بر کاهش علائم پاتولوژیک بیماری کولیت التهابی استفاده شد.

مرادی بیناباج خاطرنشان کرد: هزینه بالای تهیه آنتی‌بادی‌ها و داروهای مورد نیاز این طرح از یک‌سو و تلاش برای چاپ مقالات این تحقیق در نشریات معتبر علمی از سوی دیگر، از چالش‌های موجود در انجام این طرح بود که خوشبختانه تمامی این چالش‌ها مرتفع شد و طرح به نتیجه رسید.

کد خبر 6076652 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • بیماری در بیراهه زیبایی
  • بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • بررسی علمی مهارکننده‌های دارویی در درمان سرطان کولورکتال انجام شد
  • بررسی مهارکننده‌های دارویی در درمان سرطان روده بزرگ
  • بررسی مهارکننده‌های دارویی در درمان سرطان کولورکتال