Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: سال گذشته با تلاش های صورت گرفته ۱۹۶ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد با همکاری بانک ها در استان احیا و به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز بر این مبنا حرکت خواهیم کرد و واحدهای نیمه فعال و راکد پس از شناسایی و حل مشکلات در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.

ارسلان زارع امروز در کارگروه رفع موانع تولید که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: سالروز میلاد امام زمان (عج) سراسر امید و شادمانی برای مستضعفان جهان و منتظران ظهور آن حضرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موفقیت های حاصل شده در بخش های تولیدی استان را نتیجه همراهی مسئولان بخش های مختلف، بانک ها، فعالان اقتصادی و تولیدی بیان و تصریح کرد: تولید کنندگان گیلانی علی رغم مشکلات بوجود آمده از ویروس کرونا نگذاشتند تا چراغ تولید در استان خاموش شود.

استاندار گیلان، با بیان اینکه نگاه دولت، توجه و حمایت از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است، افزود: میزان سرمایه گذاری صنعتی در استان در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ رشد دو برابری داشته است که این نشان از توجه دولت به این بخش و همراهی و همکاری تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دارد.

زارع با اشاره به اینکه استان گیلان در پرداخت تسهیلات سال گذشته رتبه سوم را کسب کرد، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای کمک و بازگشت ۱۹۶ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد با همکاری بانک ها در استان برای سال جاری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق جهش تولید نیازمند همکاری، همراهی و هماهنگی فراگیر هستیم، گفت: یقینا برای تحقق این امر نیازمند تلاش و خرد فردی و جمعی برای تقویت انگیزش کارکنان و کارگران هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه جهش تولید از طریق برنامه ریزی و تلاش مضاعف با بهره گیری از نگاه علمی نخبگان و پژوهشگران تحقق خواهد یافت یادآور شد: ارتباط منسجم تر شرکت های تولیدی و واحدهای اقتصادی با پارک های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان می تواند در کسب توفیقات برای این واحدها موثر باشد.

زارع با اشاره به ظرفیت گیلان، موقعیت جغرافیایی و برخورداری از مرزهای دریایی و زمینی و همچنین راه اندازی میز اوراسیا در این استان افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان باید نگاهمان به صادرات ویژه و بصورت جدی باشد.

وی از تحقق برنامه های پیش بینی شده در حوزه صادرات در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حالیکه برای سال گذشته صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری را هدف گذاری کرده بودیم؛ با تلاش های صورت گرفته، غیر از صادارات چمدانی، نزدیک به ۵۲۰ میلیون دلار صادرات که با احتساب آنها به حدود ۵۸۰ میلیون دلار صادرات رسید.

استاندار گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای رونق و جهش تولید ادامه داد: بخش خصوصی با استفاده از تولیدات شرکت های دانش بنیان و حمایت فعالین اقتصادی می تواند در این حوزه کمک شایانی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی رونق تولید سال جهش تولید استاندار گیلان سال گذشته نیمه فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: طرح افزایش نفوذ دانش در واحد‌های تولیدی برای اولین بار در کشور در مهرماه سال ۱۴۰۰ در استان فارس آغاز شد و در راستای آن از ظرفیت تمامی کنشگران بخش کشاورزی استفاده می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مجتبی دهقان‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در آئین تجلیل از ۱۵ گندمکار، آسیابان و نانوای برتر و پیشکسوت حوزه نان استان فارس در روز ملی گندم و نان به تبیین دستاورد‌های این سازمان در حوزه آرد و نان پرداخت و گفت: شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» با استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی، فنی، آموزشی و ترویجی و با مشارکت تولیدکنندگان و با رویکرد حفظ منابع پایه به محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به اجرای طرح افزایش نفوذ دانش در واحد‌های تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح برای اولین بار در کشور در مهرماه سال ۱۴۰۰ در استان فارس آغاز شد و در راستای آن از ظرفیت تمامی کنشگران بخش کشاورزی اعم از بخش خصوصی، تعاونی‌ها و مراکز تحقیقاتی و بخش دولتی استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد این طرح بحث مسئله‌یابی و مسئله گشایی است و اینکه کمک کنیم تولید در واحد سطح افزایش پیدا کند و در کنار آن به این موضوع توجه کنیم که با توجه به محدودیت منابع آب و خاک در استان فارس تلاش کنیم روش‌های کاشت، داشت و برداشت ما به سمت بهبود و بهسازی حرکت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به توفیقات این استان در زمینه تولید گندم نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته با همت تولیدکنندگان و همکاران عزیزمان بعد از ۱۳ سال موفق به تولید بالغ بر یک میلیون تن گندم شدیم و حدود ۱۰ درصد از میزان گندم تولیدی کشور را به خود اختصاص دادیم.

وی گفت: در راستای اقدامات علمی، تحقیقاتی و آموزشی نیز اقدامات شاخصی انجام دادیم و سعی ما بر این است که میزان تولید را طوری مدیریت کنیم که متناسب با آن بتوانیم نقش آفرینی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

دهقان‌پور خاطر نشان کرد: در پی آن هستیم که با بهره‌گیری از روش‌های به زراعی، از طریق تغذیه و بازنگری در روش‌های کاشت و استفاده از ارقام پرمحصول و مقاوم به شرایط خشکسالی و در بحث برداشت گندم استفاده از کمباین‌های تنظیم شده و ارائه آموزش‌های لازم به بهره برداران، تولید در واحد سطح را افزایش بدهیم.

دهقانپور در پایان گفت: میزان گندم مصرفی استان فارس در هر ماه حدود ۵۰ هزار تن گندم است که حدود ۴۲ هزار تن آن تبدیل به آرد می‌شود و از این میزان نیز حدود ۳۲ هزار تن به مصرف خبازی‌ها می‌رسد و مابقی برای مصارف روستایی و عشایری و سایر صنوف مربوط به حوزه نان استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره کارخانه فروآلیاژ ازنا به چرخه تولید
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی برای شناسایی و رفع موانع واحدهای تولیدی
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد