Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: افزایش ۲ برابری زباله‌گردی در این شهر پس از شیوع ویروس کرونا نگران کننده است و می‌طلبددر این راستا تدبیر ویژه صورت بگیرد.

به گزارش برنا از اراک ، حمیدرضا قناتی افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا حدود ۵۰۰ زباله‌گرد در کلانشهر اراک گزارش شده بود اما در سال جدید و به دنبال تعطیلی برخی مشاغل کاذب و بیکاری عده‌ای از افراد، شمار این افراد بالغ بر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زباله‌گردی رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا است و می‌طلبد که مسئولان مربوطه به‌ویژه دستگاه قضایی برخوردهای قاطع و بازدارنده در این زمینه داشته باشند تا افراد به راحتی برای جمع‌آوری پسماندهای خشک وارد مخازن پسماند شهری نشوند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: بر اساس ماده ۱۶، پسمانددر زمره اموال شهرداری محسوب می‌شود و در این ماده قانونی جرایم مالی برای سرقت‌کنندگان مواد زاید شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید  قوانین برخورد با این قشر تشدید شود.

قتانی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مدیریت شهری اراک اقدامات موثری در راستای گندزدایی و ضدعفونی کردن شهر در مناطق مختلف انجام داده و در این راستا پاکبانان علاوه بر وظیفه پاکسازی شهر اقدامات مطلوبی در این راستا داشته‌اند.

وی گفت: روزانه ۶۰۰ پاکبان و نیروهای خدمات شهری اراک در حال خدمت رسانی به مردم هستند و حجم کار و خدمت رسانی این قشر چندین برابر و سنگین‌تر شده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: هسچ یک از  پاکبانان و خانواده‌های آنان در اراک به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند  و این مهم به دلیل آموزش این قشر در رعایت بهداشت فردی است.

قناتی عنوان کرد: حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در کلانشهر اراک وجود دارد که این مخازن هر شب با استفاده از محلول‌های کلر ضدعفونی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زباله گردی کرونا اراک شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به فعالیت مافیاهای زباله‌گردی در گاراژها، گفت: مافیا یک شبکه پیچیده و گسترده است که گاراژهای فروش ضایعات مخفیگاه این شبکه است. نمونه بارز آن خیابان خاوران است که ظاهرا به‌دلیل دریافت مجوز فعالیت از درگاه ملی، کارهایشان قانونی است، اما براساس بند۲۰ ماده‌۵۵ قانون شهرداری فعالیت ضایعات‌فروشان در داخل شهر ممنوع است و باید به خارج از شهر بروند. در چنین شرایطی خرید زباله در این گاراژها تخلف است؛ چراکه مالکیت زباله‌های خشک داخل مخزن متعلق به شهرداری است و خرید و فروش غیرمجاز آن ممنوع است و برابر دستور قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

او با اشاره جریمه ۱۲میلیارد تومانی پیمانکاران متخلف، گفت: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری؛ مالک زباله‌های خشک مخازن است، بیان کرد: طبق قانون ماده ۱۶ مدیریت پسماند زمانی که زباله داخل مخزن گذاشته می‌شود، مالکیتش برای شهرداری تهران است. پس برداشتن این پسماندها از مخازن به مثابه سرقت است و به همین دلیل به این افراد زباله‌دزد می‌گوییم. این اقدام از نظر قانون جرم است، اما به‌دلیل اینکه مجازات این جرم بسیار ناچیز بود، قدرت بازدارندگی نداشت؛ چرا که درآمد این زباله‌دزدها بیشتر از جریمه تعیین شده بود.

کد خبر 846351 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم زباله‌گرد تفکیک زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • اکثر زباله گردها اتباع هستند
  • کشف پاتوق مافیای زباله در این منطقه از تهران
  • تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن
  • زباله‌گردی محصول اجرا نشدن قانون مدیریت پسماند است
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر