Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید سرجمعی، مدیر مرکز توسعه نوغانداری استان‌های خراسان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: نوغان‌های وارداتی به ازای هرجعبه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در مراکز تائید شده آغاز شد. این قیمت فروش به نوغانداران در بیست سال گذشته ثابت بوده است.

او ادامه داد: توزیع تخم نوغان داخلی از پنجم فروردین ماه آغاز شده است و قیمت فروش آن نیز مشابه نوغان‌های وارداتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر مرکز توسعه نوغانداری استان‌های خراسان گفت: امسال برای توزیع بیش از ۱۷ هزار جعبه تخم نوغان در استان‌های خراسان برنامه ریزی شده است در حالیکه پارسال ۱۴ هزار و ۲۰۰ جعبه بین نوغانداران این استان‌ها توزیع شد.

سرجمعی ادامه داد: شرکت تعاونی ابریشم کشان بایگ عامل توزیع نوغان دراستان‌های خراسان است و این مرکز با همراهی این شرکت برای امسال، توزیع ۱۲ هزارجعبه نوغان را در خراسان رضوی برنامه ریزی کرده است.

او گفت: همچنین ۵ هزارجعبه تخم نوغان درخراسان شمالی و ۱۶۰ جعبه در خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

مدیر مرکز توسعه نوغانداری استان‌های خراسان گفت: قیمت خرید تضمینی پیله‌ تر امسال توسط شورای اقتصاد به ازاء هرکیلوگرم ۳۳ هزارتومان تعیین شده که بدون شک با توجه به شرایط بازار امسال نیز بخش خصوصی با قیمت‌های بالاتر، پیله نوغانداران را خواهد خرید.

سرجمعی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، همه تخم نوغان‌های وارداتی قرنطینه شده و آزمایش‌های مورد نیاز بر روی آن‌ها انجام شده ونوغانداران نگرانی از این بابت نداشته باشند.

او گفت: با هدف جلوگیری از تجمع‌ها در اماکن عرضه تخم نوغان نیز تلاش می‌کنیم بیشتر فعالیت‌ها به صورت تلفنی و از سوی نمایندگان درشهرستان‌ها انجام شود تا از رفت وآمد نوغانداران و تجمع جلوگیری شود.

خراسان رضوی با حدود ۴هزار و ۲۰۰ خانوار نوغاندار بعد از استان گیلان دومین تولیدکننده پیله کرم ابریشم درکشور محسوب می‌شود. همچنین شهر بایگ از توابع شهرستان تربت حیدریه، به عنوان شهر ملی ابریشم کشی انتخاب شده است و به دلیل شهرت زیاد ابریشم کشی بایگ هر ساله گردشگران زیادی از کارگاه‌های این حرفه بازدید می‌کنند.


انتهای پیام//د. ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابریشم کشی بایگ ابریشم کشی نوغانداران توزیع تخم نوغان استان های خراسان تخم نوغان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم

محمدعلی چراغیان سرپرست اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح صنعتی با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی افزود: این طرح صنعتی در زمان بهره برداری زمینه اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید

رشد۱۷۷ درصدی سرمایه گذاری‌ صنعتی چهارمحال و بختیاری

چراغیان اضافه کرد: نخ ابریشم خالص از الیاف‌های طبیعی و مرغوب با زیبایی و مقاومت عالی است که در بسیاری از کارخانه‌ها و نساجی‌های پارچه ابریشم بافی به عنوان مواد اولیه از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می‌شود.

وی افزود: در کارخانجات تولید نخ ابریشم خالص ایرانی، این محصول به طور استاندارد و با تنوع بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می‌شود؛ بنابراین نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی از آن استقبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده در کرمانشاه
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند برق در خراسان رضوی
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور