Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@13:48:21 GMT

نشانه‌های رکود اقتصاد جهانی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۸۵۷۷

نشانه‌های رکود اقتصاد جهانی آغاز شد

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، شواهد در حال افزایش است که نشانهιها در ماه مارس، شروع رکود اقتصادی جهانی عمیقی را نشان میιدهد.

گفتنی است که وسعت سقوط، در کاهش دادهιهای اقتصادی سراسر جهان آغاز به پیدایش کرده است.

سقوط چشمگیر تجارت، کاهش مصرف و افزایش بیکاری، تا کنون از عواقب ناچیز ضربه به برخی صنایع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر در تولید ناخالص داخلی جهانی (رنگ سفید) و ردیابی میزان تولید ناخالص جهانی توسط بلومبرگ (رنگ آبی) را مشاهده میιکنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رکود اقتصادی اقتصاد جهانی اقتصاد جهان تولید ناخالص داخلی جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.68 درصد کاهش به 2375 دلار و 58 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.98 درصدی به 2390 دلار و 10 سنت رسیده است.
قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی 5 هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر 2377 دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد. 

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/01

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا 2.6 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با 2.5 درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا 15 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.42 کاهش به 28 دلار و 72 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.08 درصدی 936 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/39

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • تردید‌های تداوم رشد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • رکورد تولید PVC شکسته شد
  • ضربه سنگین طوفان الاقصی به اقتصاد رژیم صهیونیستی