Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:33:36 GMT

برای توجه بیشتر به سینمای مستند به «هنروتجربه» دلخوشیم

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۸۵۹۳

برای توجه بیشتر به سینمای مستند به «هنروتجربه» دلخوشیم

معصومه نورمحمدی، کارگردان مستندهای سوزنگرد و مسافر فوکوشیما درباره اکران دو فیلم مستند خود در گروه هنروتجربه به ایرنا، گفت: من هم مثل سایر مستندسازان معتقدم که هر چقدر تعداد اکران ها بیشتر و تمرکز سینماهای نمایش دهنده بیشتر باشد، مخاطبان بیشتری جذب سینمای مستند خواهد شد و بنابراین اکران های کمتر و پراکندگی در نمایش آثار باعث می شود که مخاطبان این بخش از سینما از خیر دیدن فیلم ها بگذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه بیشترین توجه و تمرکز روی سینمای داستانی است و توجه به سینمای مستند به نسبت سینمای داستانی بسیار کمتر است و در حالی‌که برای یک فیلم مستند سال ها تلاش و تحقیق برای جمع آوری متریال صورت می گیرد و اگر بیننده نداشته باشد، فایده ای در بر نخواهد داشت. تمرکز سینمای بدنه روی سینمای داستانی است و ما دلمان به هنروتجربه خوش است که توجه بیشتری نسبت به سینمای مستند نشان دهد.

این مستندساز درباره اکران مستند روی پرده سینما، گفت: به نظرم برای اکران فیلم مستند در سینما باید گزینه های سینمایی بودن آن فیلم را سنجید و اگر قابلیت اکران در سینما را دارد روی پرده اکران شود. بسیاری فیلم های مستند ارزش اکران شدن در سینما را داشتند به دلیل این که موضوع آن برای برخی قابل توجه نبوده و یا در زمره خط قرمزها قرار داشته است، امکان نمایش پیدا نکرده اند. اما از سوی دیگر فیلم هایی هم هستند که جایگاهشان اکران در سینما نیست اما به هر دلیلی روی پرده رفته است.

وی با تأکید بر اهمیت ساخت مستندهای با کیفیت و نمایش آنها روی پرده سینما اظهار کرد: زندگی در شهرهای بزرگ سخت است و مخاطبان سینمای هنروتجربه نیز افراد خاصی هستند که بیشتر آن ها نیز دانشجویانی هستند که به طور طبیعی افراد ثروتمندی نیستند و بنابراین دیدن فیلم برایشان هزینه دارد و اگر با فیلم های مستند بد مواجه شوند، ترجیح می دهند سینمای داستانی را دنبال کنند.

نورمحمدی درباره ارتباط مخاطبان با فیلم های مستندی که در گروه هنروتجربه روی پرده دارد، توضیح داد: در زمان اکران فیلم ها در اصفهان، مشهد و شیراز متوجه ارتباط خوب مخاطبان با این مستندها شدم. اگر چه تعداد تماشاگران این فیلم ها خیلی کم و شاید حدود ۱۰ نفر بود اما همین تعداد کم را کسانی را تشکیل می دادند که بسیار خوب فیلم ها را نقد وبررسی می کردند.

وی افزود: در شیراز به من گفتند شما خیلی دیر جلسه نقد وبررسی فیلمتان را در این شهر برگزار کردید، مخاطبان بسیاری فیلم شما را دیده اند و استقبال خوبی از آن شده است. همان روز هم فرد علاقه مندی را ملاقات کردم که برای بار سوم فیلم من را دیده بود و این ها ما را خوشحال می کند. مخاطبان فیلم های من اگر چه تعدادشان کم است کسانی هستند که خیلی خوب تجزیه و تحلیل می کنند و پیگیر سینمای مستند هستند.

نورمحمدی درباره حضورش در سینمای مستند در آینده خاطرنشان کرد: از سینمای مستند نمی توانم جدا بشوم و بسیار به آن علاقه مندم. در حال حاضر طرحی داستانی را در دست دارم که تهیه کنندگی آن را برعهده دارم و جایی هم آن را ارائه کرده ام که اگر قبول شود، در مقام تهیه کننده کار خواهم کرد اما خودم هیچ وقت سینمای مستند را رها نمی کنم چون دغدغه اصلی و مهم زندگی من است.

برچسب‌ها مشهد هنر و تجربه شیراز مستند اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد هنر و تجربه شیراز مستند اکران فیلم مشهد هنر و تجربه شیراز مستند اکران فیلم سینمای داستانی سینمای مستند روی پرده فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه

پوستر فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده که از چهارشنبه ۵ اردیبهشت در سینماهای گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود؛ منتشر شد. پوستر این فیلم سینمایی را مجید برزگر طراحی کرده است.

این درام روانشناختی، نخستین اثر سینمایی علی درخشنده است.

رویا افشار، ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند در «همسایه شما، زهره» به ایفای نقش پرداختند.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «شیوا گفت: همه‌اش احساس می‌کنم شهاب هر شب داره از پشت این درخت‌ها بهمون نگاه می‌کنه! و زهره به آهستگی سرچرخاند سمت پنجره.»

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه بلیت فروشی نسبت به تهیه بلیت و تماشای این فیلم اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • رؤیا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • رویا افشار با «همسایه شما، زهره» به سینما می‌آید/ اکران فیلم از چهارشنبه
  • سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • اکران فیلم در قدیمی‌ترین سینمای کرج
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد/ جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب
  • درباره «بی بدن» و «قوی‌دل»/ پرونده‌های واقعی، اشک‌ها و لبخندها
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • نبض گیشه سینمای ایران در اکران نوروزی و فروردین‌ماه ۱۴۰۳