Web Analytics Made Easy - Statcounter

افراد مسلح تحت حمایت امارات امروز به منزل یک مقام دولت مستعفی یمن (نزدیک به عربستان) در جزیره جنوبی این کشور یورش بردند.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول محلی امروز گزارش داد که نیروهای «الحزام الأمنی» تحت حمایت امارات امروز به همراه عناصر امنیتی شورشی به منزل «رمزی محروس» استاندار سقطری هجوم بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سقطری منصوب دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن است که تحت حمایت عربستان قرار دارد و در شهر ریاض مقیم است. 

خبرگزاری آناتولی بدون اشاره به نام این مسئول افزود که نگهبانان منزل استاندار و نیروهای امنیتی با افراد مسلح مهاجم درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، دستگاه‌های امنیتی شماری از این مهاجم را بازداشت کرده و در تعقیب دیگر افراد مسلح هستند.

این درگیری تلفات انسانی در برنداشته اما باعث وارد آمدن خسارت‌های مادی شده است.

درگیری‌ها ساعاتی پس از آن آغاز شد که نیروهای «الحزام الأمنی»، ریاض سعید مدیر بندر سقطری را ربوده و او را مورد ضرب و جرح قرار دادند و با میانجی‌گری سرشناسان استان و تهدیدات مسئولان برای استفاده از زور آدم‌رباها مجبور شدند سعید را آزاد کنند.

مسئولان دولت هادی، امارات را به حمایت مالی و نظامی از شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور و شورای انتقالی در جنوب یمن متهم می‌کنند.

استان سقطری هر از چند گاهی شاهد تلاش‌ افراد مسلح تحت حمایت امارات برای سیطره بر مراکز مهم و حیاتی است.

اکتبر گذشته نیز دفتر اجرایی استان سقطری برخی نهادهای فعال در زمینه انسانی در این استان را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد که اشاره آن به موسسه خیریه خلیفه و هلال احمر امارات بود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن سقطری استاندار تحت حمایت امارات افراد مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن

منابع خبری از وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس(آمبری) امروز اعلام کرد گزارشها مبنی بر وقوع حادثه امنیتی در فاصله ۱۵ مایلی دریایی جنوب غرب عدن واقع در یمن دریافت کردیم.

شب گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

ارتش یمن حملات پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را در دریای سرخ در همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه انجام می‌دهد. این حملات که تقریبا به صورت روزانه انجام می‌شود، شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را مجبور کرده تا به جای عبور از تنگه باب المندب مسیر طولانی‌تری را که هزینه بیشتری نیز دارد، انتخاب کنند.

در واکنش به حملات ارتش یمن، آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه مقرهای ارتش یمن انجام داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی