Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- استاندار تهران با اشاره به لزوم پیگیری اقدامات فعالانه اقتصادی در پساکرونا بر لزوم تحقق جهش تولید بر مبنای استاد توسعه‌ای استان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت: 20 فروردین روز هسته‌ای است که اندیشمندان ایران اسلامی برای کشور عزت و سربلندی آفریدند و با دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای لرزه بر اندام دشمنان به ویژه آمریکا انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز همچنین آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) است که اگر امنیت، اشراف اطلاعاتی و خنثی شدن توطئه‌های دشمن را شاهد هستیم به واسطه تلاش این عزیزان است.

تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی در پساکرونا ضروری است
استاندار تهران سپس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا عنوان کرد: شیوع این ویروس آثار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خاصی را می‌تواند برای هر کشور ایجاد کند از این رو یکی از اقداماتی که در پساکرونا باید به شکل جدی دنبال شود ابعاد اقتصادی این موضوع و تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی است.
محسنی بندپی گفت: همه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به سبب شیوع ویروس کرونا با وقفه مواجه شده و برای توقف چرخه انتقال ویروس طرح فاصله‌گذاری فیزیکی دنبال شده که تا امروز با همکاری مردم و فعالین اقتصادی شرایطی فراهم شده است که مدیریت بیماری کرونا را شاهد باشیم و از چرخش انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود به زودی تمامی فعالیت‌ها به حالت اولیه برگردد.
وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در این شرایط فعالان بخش خصوصی دچار ضرر و زیان شدند و کارگران بخش‌های تولیدی بیکار شده و به دنبال بیمه بیکاری هستند و از سوی دیگر با توجه به تحریم‌ها باید خود را برای اقدامات جهشی و فعالانه اقتصادی برای کاهش اثرات بیماری کرونا آماده کنیم.
استاندار تهران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری به نکته دقیقی اشاره کردند که اقتصاد نقطه کلیدی است و هر کشوری اگر اقتصاد خود را قوی کند می‌تواند توطئه‌های دشمن را بی اثر کنند و هر کشوری که اقتصاد ضعیف داشته باشد سلطه پذیری بیگانگان بر کشور انجام می‌شود.
محسنی بندپی ادامه داد: در چند سال اخیر تاکید مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اقتصادی بوده است و همچنین موافقت ایشان با اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با بیماری کرونا در راستای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از کالای ایرانی و ساخت تجهیزات است از این رو نگاه به مسائل اقتصادی باید راهبردی باشد.

کمک 180 میلیارد تومانی استان تهران به نظام سلامت
استاندار تهران از کمک 180 میلیارد تومانی استان به نظام سلامت خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی به شرایط خاص استان تهران اشاره کرد و افزود: استان تهران به عنوان ام القرای کشور که بالغ بر 35 هزار واحد تولیدی، 20 درصد اقتصاد کشور و 60 درصد تامین مالیات کشور را به عهده دارد، قابل توجه است از این رو نگاه، جایگاه و موقعیت خاصی در کشور دارد و هر زمان که اقتصاد تهران متحول شود، اقتصاد کشور متحول می‌شود.
استاندار تهران گفت: فعالان اقتصادی استان تهران نیز با بروز بیماری کرونا نگاه ویژه‌ای به بخش سلامت داشتند و بسیاری از واحد‌ها به سمت تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رفتند، ضمن اینکه فرمانداران استان تهران نیز از منابع مالیات ارزش افزوده دهیاری‌ها به نظام سلامت کمک کردند تا برای بهبود سلامت همان شهرستان هزینه شود و در مجموع بالغ بر 180 میلیارد تومان به نظام سلامت کمک کردیم تا برای حفظ جان شهروندان هزینه شود.
محسنی بندپی در ادامه با بیان اینکه باید طرح جهش تولید بر مبنای اسناد توسعه‌ای در استان تهران پیگیری شود، افزود: از آقای عسگری توقع داریم با توجه به سال جهش تولید و شرایط استان تهران، تحلیل شرایط و پیشبرد اقدامات را بر مبنای سند آمایش استان، سند توسعه شهرستان‌ها و سند آسیب‌های اجتماعی شهرستان پیگیری کنند تا مزیت‌های هر شهرستان لحاظ شود.
وی گفت: هماهنگی و تعامل باید با فعالان بخش خصوصی داشته باشیم، یکی از اقدامات و فعالیت‌های مهم در استان تهران جهش در فعالیت شهرک‌های صنعتی استان تهران بوده که باید تداوم پیدا کند، به علاوه جلب مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار تهران افزود: انسجام و هماهنگی با مدیریت بانک‌ها در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی ضروری است هر چند هنوز توقع ما در این زمینه برآورده نشده، تلاش برای پیگیری معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای برای واحد‌های اقتصادی که به واسطه بیماری کرونا دچار مشکل شدند و شناسایی واحد‌های تولیدی در راستای دریافت تسهیلات جهت ارتقاء وضعیت بخش اقتصادی باید محقق شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تأکید استاندار پیگیری اقدامات نظام سلامت بیماری کرونا محسنی بندپی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد

استاندار سابق لرستان گفت: جهش توسعه در لرستان آغاز شده و برای به سرانجام رسیدن نیاز به کمک و پیگیری دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، فرهاد زیویار_ روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم معارفه استاندار لرستان، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شاهد تحولات خوبی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی، اجتماعی و آموزشی بودیم که روند توسعه‌ی استان را شروع کرد.

وی با بیان این که تنها با حمایت، کمک و پیگیری می‌توان این شروع خوب را به سرانجام رساند، افزود: ان شاالله من بعد تمام توان استان در حوزه‌های مختلف از جمله رسانه و قلم در اختیار توسعه استان قرار گیرد.

زیویار با اشاره به این‌که استانداری مسئولیت سنگینی است و نیاز به کمک و حمایت دارد، گفت: نباید به این مسئولیت حساس بار اضافه کرد بلکه باید کمک کنیم و بارها را برداریم.

استاندار سابق لرستان به برخی از عملکردهای استانداری لرستان در زمان مسئولیتش طبق بررسی و اعلام دفتر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: لرستان در بهره‌وری، راه اندازی بنگاه‌های تعطیل شده، جذب سرمایه گذار خارجی و طرح شهید زین الدین به ترتیب در جایگاه‌های سوم، هشتم، دوازدهم و یازدهم قرار گرفت.

زیویار عنوان کرد: در شرایطی که استان رتبه‌ی اول تورم کشور را داشت توانستیم با برنامه ریزی و اقدام این رتبه را به نهم برسانیم.

وی جهش در حوزه‌ی کشاورزی را یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم از ابتدا تا کنون در لرستان برشمرد و ادامه داد: افزایش تولید گندم به حدود ۴ برابر، افزایش دو برابری ظرفیت‌های گلخانه‌ای، افزایش ۴ برابری تولید دانه‌های روغنی، احیای ده‌ها واحد دامپروری و … تنها نمونه‌ای از آن است.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: بالاترین رکورد کشتار و تولید مرغ در استان قبل از نوروز امسال ثبت شد که طی آن بیش از ۵۰۰ تن در روز تولید شد.
زیویار فعال سازی و تکمیل پروژه‌های ناتمام، احیای واحدهای اقتصادی، جوانگرایی در مدیریت و بهره‌وری از ظرفیت‌های مولدسازی را مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم در استان از زمان آغاز آن قلمداد کرد و ابراز کرد: تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، باغ موزه دفاع مقدس، ایستگاه رادار هواشناسی، چند سد مهم استان از جمله کمندان و تاج امیر، ده‌ها پل و ابنیه راهبردی و پیشرفت چشمگیر در پروژه‌های مهم و تعطیل شده‌ای از جمله راه آهن، بیمارستان‌های نیایش، گهر و رازی تنها نمونه‌هایی بودند که ماحصل این رویکردها هستند.

وی به آخرین وضعیت راه آهن دورود به خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مشکلات حقوقی بین قرارگاه خاتم الانبیا با وزارت‌های نفت و راه و شهرسازی به وجود آمده که نیاز به پیگیری مجدانه دارد.

استاندار سابق لرستان ادامه داد: تا کنون بالغ بر ۱,۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده، ضمن این که اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان را از محل مولدسازی برای کمک به آن در نظر گرفته‌ایم.

زیویار همچنین به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اشاره و عنوان کرد: عمده‌ی این مصوبات یا محقق شده‌اند و یا پیشرفت بیش از ۷۰ درصد دارند.

وی همچنین با اشاره به چالش‌های دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار از جمله بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های جهادی و مناسب برای برون رفت از آنها، از حُسن اعتماد مجموعه دولت و حمایت‌های وزیر کشور در زمان تصدی استانداری لرستان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 747323

دیگر خبرها

  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • صحرایی: با مشاهده وضعیت حال و گذشته جمله «به قله نزدیک می‌شویم» رهبری را بهتر درک می‌کنیم
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران