Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبیل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت: با توجه به اینکه فعال بودن صنایع گام مهمی برای رشد اقتصادی و رفع کمبود‌های مورد نیاز جامعه است به همین منظور مدیران واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبیل افزود: آغاز فعالیت صنایع منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از سوی واحد‌های صنعتی، معدنی مستقر در استان است و استمرار آن تا اعلام کمیته ملی پیشگیری از کرونا ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: نظارت عالیه بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برعهده بازرسان بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی و بازرسان کار اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به موارد دستورالعمل‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: باید در شرکت‌ها، صنایع و واحد‌های کاری تمهیدات لازم به منظور انجام تب سنجی شاغلان به محض پیاده شدن از سرویس ایاب و ذهاب و در بدو ورود به صنعت انجام و در سایت Salamat.gov.ir وزارت بهداشت ثبت شود.

نبیل افزود: باید از ورود کارگرانی که تب بالای ۳۷.۸ درجه دارند به محل کار ممانعت شود و افراد دارای علامت را به مراکز خدمات سلامت منتخب ۱۶ ساعته فعال در سطح شهرستان‌های استان ارجاع دهند.

او اضافه کرد: همچنین باید معاینات سلامت شغلی بازگشت به کار برای افرادیکه به کووید ۱۹ مبتلا بودند و بهبود یافته اند مطابق دستورالعمل مربوطه توسط مراکز طب کار انجام شود.

به گفته نبیل، شروع به کار این افراد فقط با ارائه گواهی سلامت و تایید متخصص طب کار و یا پزشک عمومی دارای مجوز طب کار با مشورت متخصص عفونی امکان پذیر خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: متن کامل راهنمای پیشگیری از ویروس کووید ۱۹ در صنایع برای مدیران واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در سایت سازمان صمت به آدرس https://qaz.mimt.gov.ir/ در قسمت اطلاعیه‌ها درج شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای تولیدی دستورالعمل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین،  ایوب رحیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با احیای این تعداد واحد صنعتی، ۸۷۸ نفر در هرمزگان مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک برای فعال‌ سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: باتوجه به برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، نبود سرمایه در تامین نقدیندگی را مهم‌ترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

رحیمی یادآور شد: واحدهایی که به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند، بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ۱۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تاثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • احیای ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه مردم استان سمنان
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین