Web Analytics Made Easy - Statcounter

آناهیتا زمانیان بختیاری، ستاره ایرانی تیم زنان یوونتوس از علاقه‌اش به ایران و فارسی حرف زدن می‌گوید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بعد از سارا دورسون‌خواجه که با اصالتی ایرانی در ترکیب تیم ملی آلمان در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان به میدان رفت و در پایان رقابت‌ها نیز یکی از بهترین مدافعان مرکزی لقب گرفت، حالا یک نماینده دیگر از ایران در بهترین باشگاه ایتالیا مشغول بازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام این بازیکن آناهیتا زمانیان بختیاری است که ۲۲ سال قبل و در تاریخ ۱۹ فوریه ۱۹۹۸ از پدری ایرانی و مادری فرانسوی در لندن به دنیا آمده است.

آناهیتا زمانیان بختیاری وقتی چهار ساله بود همراه خانواده به سوئد رفت و والدین او در آنجا شغلی برای خود دست و پا کردند. او خیلی زود فوتبال خود را آغاز کرد و نشان داد در این رشته ورزشی استعداد بالایی دارد. آناهیتا زمانیان بختیاری درباره شروع فوتبال خود می‌گوید:

«وقتی شش ساله بودم، فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه کیودینگ سوئد شروع کردم. از آن زمان من فوتبال را دوست داشته و بازی خود را ادامه می‌دهم. بعد‌ها که بزرگتر شدم پیراهن گوته‌بورگ را پوشیدم. بعد از بازی برای گوته‌بورگ واقعاً شوکه شدم، چون این یک رویا برای من بود. حضور در گوته‌بورگ آرزوی همه سوئدی‌ها است، مخصوصاً اگر در این شهر زندگی کرده باشید. من خیلی خوشحال شدم و برای بازی در لیگ زنان سوئد انگیزه بالایی داشتم.»

آناهیتا زمانیان بختیاری نخستین بازی خود را ۲۳ آپریل ۲۰۱۶ و وقتی تنها ۱۸ سال داشت برای گوته‌بورگ مقابل اوربرو انجام داد. او سه فصل برای گوته‌بورگ و زیر نظر استفان رن بازی کرد، ۳۴ بار به میدان رفت و دو گل هم به ثمر رساند. او در این مدت به تیم‌های نوجوانان و جوانان سوئد هم دعوت شد، اما هیچگاه این پیشنهاد را نپذیرفت. آناهیتا که یک هافبک نفوذی مدرن است، می ۲۰۱۴ نخستین بازی خود را برای تیم زیر ۱۷ ساله‌های فرانسه انجام داد و مقابل جمهوری چک به میدان رفت. او ۴ بار پیراهن فرانسه را در این رده سنی پوشید و بعد‌ها به تیم زیر ۲۰ ساله‌ها نیز رسید. سال ۲۰۱۸ و در مسابقات قهرمانی زنان زیر ۲۰ سال جهان که در گینه نو برگزار شد، زمانیان کاپیتان فرانسه بود و با پیراهن شماره ۱۰ این تیم به فینال هم رسید، اما در نهایت انگلیس بود که توانست در ضربات پنالتی پیروز شود و عنوان قهرمانی را کسب کند.

بعد از حضور در این مسابقات و موفقیت فرانسه، زمانیان تصمیم گرفت چالش بزرگتری را در رقابت‌های باشگاهی تجربه کند. لیگ سوئد دیگر برای او کوچک بود و به همین دلیل تصمیم گرفت به فرانسه برود و بخت خود را برای حضور در پاری‌سن‌ژرمن آزمایش کند. او از آن مقطع هم خاطره‌ای نقل می‌کند:

«من برای تست در پاری‌سن‌ژرمن چیزی برای از دست دادن نداشتم، بنابراین با استفان رن تماس گرفتم. او این فرصت را به من داد که بختم را امتحان کنم. مسئولان و کادر فنی باشگاه را چنان تحت تأثیر قرار دادم که آن‌ها قراردادی را برای من کنار گذاشتند. عضویت در باشگاه بزرگی، چون پاری‌سن‌ژرمن افتخار بزرگی بود که نصیب من شد. بخصوص که می‌توانستم بخت خود را برای حضور در تیم بزرگسالان فرانسه نیز امتحان کنم.»

دوران حضور آناهیتا زمانیان بختیاری در پاری‌سن‌ژرمن چندان موفقیت‌آمیز نبود. او ۵ بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و فقط ۷ بار فرصت بازی در لیگ فرانسه و تنها به مدت ۱۹۸ دقیقه به او رسید. همین مسئله باعث شد تا زمانیان به فکر جدایی از باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بیافتد. سرمربی یوونتوس، ماریا ریتا که بازی زمانیان را در جام جهانی زیر ۲۰ سال دیده بود، در نقل و انتقالات زمستانی تصمیم به جذب این هافبک تهاجمی گرفت. زمانیان به عنوان نخستین خرید باشگاه یوونتوس در سال ۲۰۲۰ به هواداران معرفی شد و البته خیلی زود هم نخستین گل خود را مقابل تاواناسیو به ثمر رساند. زمانیان درباره احساسی که از بازی در یوونتوس دارد، می‌گوید:

«وقتی کارهایم برای بازی در یوونتوس انجام شد واقعاً هیجان زیادی داشتم. از طرفی باانگیزه هم بودم تا خودم را اثبات کنم که خوشبختانه همینطورهم شد.»

زمانیان می‌تواند به چهار زبان صحبت کند. انگلیسی، فرانسوی، فارسی و سوئدی. او در این باره می‌گوید:

«در خانه معمولاً انگلیسی صحبت می‌کنیم، اما این دلیل نمی‌شود که فارسی و فرانسوی را کلاً کنار بگذاریم. می‌توانم بگویم که از این دو زبان هم در مکالمات خودمان استفاده می‌کنیم.»

آناهیتا زمانیان بختیاری یک نام و فامیل کاملاً ایرانی است. آن‌هم در شرایطی که این هافبک تهاجمی گذرنامه ایرانی ندارد و تیم ملی فرانسه را هم برای بازی در رده‌های پایه انتخاب کرده. او درباره ایران هم صحبت می‌کند:

«من هیچوقت در ایران نبوده‌ام، چون در انگلیس به دنیا آمدم و در سوئد هم بزرگ شدم. پدرم به ایران علاقه فروانی دارد، اما من، چون اغلب به فرانسه و انگلیس می‌رفتم و می‌روم، گرفتن گذرنامه این کشور‌ها برای من ساده و آسان بود. ما معمولاً تابستان به انگلیس می‌رویم و با خانواده مادر ملاقات می‌کنیم.»

خارج از برنامه فوتبال، آناهیتا زمانیان در آشپزی هم تبحر دارد:

«من عاشق آشپزی هستم و اغلب از دوستان می‌شنوم که در این زمینه خیلی خوبم. همچنین آشپزی به من کمک می‌کند که از فرهنگ‌های مختلف اطلاعاتی به‌دست بیاورم، زیرا می‌توانم کمی از علائق هرکدام را در آشپزی استفاده کنم. البته تمرینات مداوم و حضور همیشگی در تورنمنت‌ها و اردو‌های مختلف وقت زیادی از من می‌گیرد، اما اوقات فراغت سعی می‌کنم آشپزی را در دستور کارم قرار بدهم.»

سری‌آ ایتالیا و لیگ زنان مثل قریب به اتفاق لیگ‌های دیگر به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، اما قبل از آن و در دو ماه اخیر زمانیان یکی از بازیکنان کلیدی یوونتوس بوده و پیراهن شماره ۱۹ این تیم را پوشیده. او از ابتدای سال ۲۰۲۰ زندگی جدید و سیاه و سفید (اشاره به رنگ پیراهن یوونتوس) خود را آغاز کرده و در این مدت ۵ بار در ترکیب این تیم قرار گرفته. دو بار به عنوان بازیکن ثابت و سه دیدار هم به عنوان یکی از بازیکنان تعویضی. زمانیان روی هم ۲۰۴ دقیقه در زمین حضور داشته، یک گل زده و یک کارت زرد هم از داور دریافت کرده. پیش‌بینی رسانه‌های ایتالیا این است که زمانیان خیلی زود به یکی از ستاره‌های یوونتوس، صدرنشین لیگ زنان ایتالیا تبدیل می‌شود و پیراهن تیم ملی بزرگسالان فرانسه را می‌پوشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: یوونتوس سری آ ایتالیا شیوع ویروس کرونا یوونتوس پاری سن ژرمن میدان رفت گوته بورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده | ستاره محبوب استقلالی ها و ۳ پرسپولیسی سابق

به گزارش همشهری آنلاین تیم پرسپولیس در حالی پای به چند هفته آخر لیگ برتر می‌گذارد که گمانه‌زنی در مورد نیمکت این تیم برای فصل آینده هم به وجود آمده و بنا بر گفته رضا درویش، حسین بادامکی و البته خود اوسمار، او گزینه نخست سرخپوشان برای هدایت این تیم در فصل آینده است و طرفین به تمدید قرارداد نیز نزدیک شده‌اند.

اگرچه هنوز قرارداد رسمی آنها برای فصل آینده به امضا نرسیده اما فضای مجازی بازهم پر از اخبار و شایعاتی است که بازیکنان مختلف را به پرسپولیس وصل و آنها را به عنوان خرید جدید این تیم در فصل آینده معرفی می‌کند. با این حال سرمربی سرخپوشان هم در اقدامی جالب از بازیکنان مورد علاقه خود در سایر تیم‌ها را نام برده است.

زمانی که محمدحسین میثاقی، مجری برنامه فوتبال برتر، در این خصوص از سرمربی پرسپولیس سوال پرسید، او به چند نام جالب و جذاب اشاره کرد که البته شاید انتقال برخی از آنها به پرسپولیس تا حدی غیرممکن هم باشد.

او در این مورد گفت: من خیلی از بازیکنان ایرانی را دوست دارم. از پارسال تا الان یک لیست از بازیکنانی نوشته‌ام که شاید عضو تیم ما شوند. من این کار را در برزیل هم انجام می‌دادم.

وی با اشاره به بازیکنان مورد علاقه‌اش گفت: ما فصل پیش بازیکنان خوب زیادی داشتیم. شاید اسم بازیکنان را درست نگویم، ببخشید. من در جلسات فنی شماره بازیکنان را می‌گویم، چون حفظ کردن شماره برایم راحت‌تر از اسم است. مهدی قایدی که پارسال فصل خوبی داشت، مغانلو، رضاییان، اسدی. پرسپولیس هم فصل پیش و امسال بازیکنان خوب زیادی داشت؛ عمری، سرلک، ترابی، عیسی، صادقی. به نظرم بهترین بازیکن پرسپولیس، کل تیم است.

از بین این نفرات قایدی تحت قرارداد اتحاد کلباست و شهریار مغانلو و رضا اسدی نیز همچنان با تیم سپاهان قرارداد دارند اما رامین رضاییان در پایان فصل آزاد خواهد بود. البته به هر حال این نامهایی است که اوسمار به عنوان نفرات مورد علاقه خود مطرح کرد و شاید در نقل و انتقالات دوباره طرح نشوند.

کد خبر 846515 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ستاره ۲۱ ساله یوونتوس در رادار الاتحاد
  • مروری بر ستاره‌های روی پیراهن تیم‌های ایتالیایی؛ اینتر ششمین ستاره طلایی را شکار کرد
  • رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده | ستاره محبوب استقلالی ها و ۳ پرسپولیسی سابق
  • واکنش آندره آ آنیلی به ستاره دوم اینتر با اعداد رومی
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • درخشش دوباره طارمی؛ ستاره ایرانی به اوج برگشت!
  • ادعا در اسپانیا؛ لوئیز دیاز عاشق بازی در بارسلونا
  • پیش‌بینی جالب ستاره سابق رئال در مورد ال‌کلاسیکو
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟