Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: همه اقداماتی که دولت انجام می‌دهد، در راستای این است که هم از جان مردم صیانت شود و هم حیات اقتصادی آنان ادامه داشته باشد.

او ادامه داد: بر این اساس کارگروه تبعات اقتصادی کرونا از همان ابتدا تشکیل و جلسات عدیده‌ای را برگزار کرد و بسته صدهزار میلیارد تومانی در این باره تدوین و به تصویب ستاد ملی کرونا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: دولت کمک به بنگاه‌ها، کسب و کار‌ها و همچنین خانوار‌ها را در دستور کار دارد و هدف ما توأمان این است که بنگاهی فرو ننشیند و کارگری بیکار نشود و از سوی دیگر خانواده‌ها که ممکن است قدرت خریدشان کاهش یافته باشد، بتوانند این دوره را سپری کنند.

نهاوندیان ادامه داد: در این بسته صد هزار میلیارد تومانی، ۲۵ هزار میلیارد تومان پرداخت‌های بلاعوض است که از منابع دولت استفاده می‌شود که به همین جهت درخواست کردیم که یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برداشت شود.

او گفت: ۷۵ هزار میلیارد تومان هم مربوط به تسهیلات بانکی است که اختیار آن برعهده بانک مرکزی است و اقداماتی را در این باره در دستور کار خود قرار می‌دهد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تعداد کارکنان کلیه بنگاه‌ها و همچنین هتل‌ها، رستوران‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و اماکنی را که از آنان خواسته شده است به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده اند، محاسبه کرده، اما باید مشاغل مختلف را از یکدیگر تفکیک کرد، چرا که کسب و کار‌ها با هم متفاوت هستند و ما نمی‌توانیم حکم واحدی را به همه بنگاه‌ها تعمیم دهیم.

نهاوندیان بیان کرد: ما تصمیم گرفتیم شرط استفاده بنگاه‌ها از تسهیلات مذکور این باشد که کارگری را اخراج نکنند و بر این اساس بنگاه‌ها به تناسب کارگرانی که دارند، از تسهیلات بهره مند می‌شوند، به این معنا که بنگاه‌هایی که با الزام دولت تعطیل شده اند، معادل ۱۶ میلیون تومان و بنگاه‌های دسته دوم که به سبب آثار طبیعی و رعایت اصول بهداشتی بازار خود را از دست داده اند، به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان دریافت کنند که در دسته اول ۵۰ درصد و در دسته دوم ۷۰ درصد تسهیلات باید به دستمزد اختصاص یابد.

او با بیان اینکه در ارائه این تسهیلات شفافیت برای ما بسیار مهم است و قرار نیست در این تسهیلات رانتی توزیع شود، گفت: همه کسانی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند، به طور شفاف در سایت مربوطه اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: پس از اینکه کسب و کار‌ها راه افتاد، باید تقاضا ایجاد کنیم و بر این اساس لازم است مردم قدرت خرید داشته باشند، لذا در نظر گرفته شد به خانوار‌ها قدرت خرید داده شود و یک میلیون تومان در اختیار هر خانوار قرار گیرد.

نهاوندیان تصریح کرد: پرداخت مستقیم و بلاعوض تسهیلات به اقشاری که درآمد بسیار پایینی دارند اختصاص می‌یابد و همچنین کسانی که به دلایلی، چون شرایط خاص منطقه‌ای و تعطیلی بنگاه‌ها بیکار شده اند، از حمایت‌های دولت برخوردار خواهند شد.

او با بیان اینکه دولت کمک ویژه‌ای برای پرداخت تسهیلات به بیکار شدگان به سبب کرونا می‌کند، اظهارداشت: البته در این بخش از سازوکار صندوق بیمه بیکاری استفاده می‌کنیم، اما برای حمایت از بیکار شدگان کرونا پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که جزئیات آن ظرف هفته آینده اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: محمد نهاوندیان معاون رئیس جمهور کرونا صراط معاون اقتصادی رئیس جمهور هزار میلیارد تومان بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان سمنان اظهار کرد: شاخص‌ها نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

وی افزود: برخی واحد‌های تولیدی در استان به دنبال نیروی کار هستند که خبر بسیار خوبی است. نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند، شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گروی تولید است؛ تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد.

رئیسی با بیان اینکه وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند، تأکید کرد: وزارت صمت، ستاد واحد‌های تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

وی گفت: به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیسی ادامه داد: معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.



در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳