Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@14:51:38 GMT

برف و باران در کشور ادامه دارد/ تگرگ و کاهش دما در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۸۸۵۹

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب مناطق کشور غیر از استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران داریم که در برخی نقاط با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه است.

وی ادامه داد: همچنین امروز در ارتفاعات و مناطق سردسیر شمال شرق، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف داریم ، همچنین در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۱ فروردین بارش ها در شمال شرق کاهش می‌یابد، اما در بقیه نقاط کشور ادامه دارد و در غرب کشور شاهد تشدید بارش ها خواهیم بود.

ضیائیان اظهار داشت: از ظهر فردا شدت بارش‌ها در استان‌های زنجان، کردستان، همدان، قزوین، البرز، شرق کرمانشاه، غرب تهران و زاگرس مرکزی، خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز جمعه ۲۲ فروردین سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود و اغلب مناطق کشور غیر از هرمزگان و سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد به سبب بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات سردسیر بارش برف می‌شود.

ضیائیان اظهار داشت: روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور و روز جمعه در دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور افزایش نسبی دما بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در روز جمعه ۲۲ فروردین شدت بارش‌ها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: این شرایط روز شنبه در مناطق ذکر شده غیر از جنوب شرق کشور ادامه دارد.

وی افزود: روز یکشنبه ۲۴ فروردین در شمال غرب شمال شرق و شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور باران پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین و مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز ابری و بارانی، جهت باد در پایتخت غربی و سرعت آن ۲۲ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در تهران هفت هزار متر و نم نسبی ۸۱ درصد است.

ضیائیان افزود: آسمان تهران فردا ابری، همراه با مه رقیق و بارش باران و در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و تگرگ پیش بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۶ و ۴ درجه خواهد بود.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی شمال شرق بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و برف در برخی استان های کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی امروز پنجشنبه ۹ فروردین گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، برای جمعه ۱۰ فروردین در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه ۱۱ فروردین در برخی نقاط استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه ۱۲ فروردین در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: برای دوشنبه ۱۳ فروردین بارش در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. همچنین طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید، در مناطق مستعد، گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج می‌باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین‌ماه) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۱۱ فروردین‌ماه) قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر گاهی وزش باد، با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • بارش‌های پراکنده همچنان ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • پیش بینی باران و برف در ۹ استان کشور
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • هشدار جدید هواشناسی؛ بارش برف و باران در تمام ایران
  • بارش باران در این مناطق کشور
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • بارش باران تا پایان هفته ادامه دارد