Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان عملیات ساخت مسکن طرح اقدام ملی در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر استان که به صورت آپارتمانی است از طریق برگزاری فراخوان انتخاب پیمانکار، آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به نخستین جلسه هماهنگی نحوه اجرای طرح اقدام ملی در استان، اظهار کرد: روز شنبه مورخ ۱۶ فروردین ماه طی نشستی با حضور معاونین مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارشناسان آن حوزه، تصمیماتی در خصوص عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه در این طرح ملی که ۴۰۰ هزار واحد مسکن در استان های مختلف کشور ساخته می شود، حدود ۱۸درصد، معادل ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی سهم استان اصفهان است، تصریح کرد: از این میزان ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ساخته می شود و ۲۹ هزار و ۲۸۰ واحد در دیگر شهرهای استان و مطابق با سرفصل های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی احداث می شود. 

وی با اشاره به اینکه ۱۲۱۲۱ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن ساخته می شود، گفت: با توجه به تنظیم تفاهمنامه با بنیاد مسکن، دستورالعمل های لازم به ادارات راه و شهرسازی شهرستان های استان ابلاغ شد تا نسبت به واگذاری زمین به بنیاد مسکن جهت احداث ۴۴۲۵ واحد در ۴۷ شهر استان به صورت اجاره ۹۹ ساله و احداث ۱۷۴۰ واحد در ۷ شهر استان به صورت فروش اقساطی اقدام شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: قرارداد ۱۰۰۰ واحد مشارکتی در شاهین شهر با بنیاد مسکن منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

قاری قرآن گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان می توان به شناسایی و تامین زمین به میزان ۷۲۲۹۲۳ متر مربع برای ۷۱۶۵ واحد مسکونی، برنامه ریزی برای تامین و واگذاری زمین برای اقشار ویژه به میزان ۶۹۸۷ واحد و برنامه ریزی برای تهیه طرح آماده سازی فاز ۱ و ۲ به میزان ۴۲۳ هکتار در ۱۰ شهر استان اشاره کرد. 

وی اظهار کرد: عملیات ساخت مسکن طرح اقدام ملی شهرهایی که به صورت آپارتمانی طراحی شده است از جمله شاهین شهر، کاشان، زرین شهر، مبارکه، شهرضا و ... از طریق برگزاری فراخوان و انتخاب پیمانکار انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: شرایط انبوسازان تا هفته آینده در سایت اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام می شود و انبوه سازان واجد شرایط می توانند آمادگی خود را جهت ارزیابی اعلام کنند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، قاری قرآن در خصوص آن دسته از مسکن های طرح اقدام ملی که در شهرهای کوچک استان واقع شده و به صورت ویلایی طراحی شده است، گفت: مدیریت ساخت این دسته از مساکن به متقاضیان واگذار می شود و دولت نظارت بر اجرای طرح را بر عهده خواهد داشت. براساس این طرح زمین به گروه های دو الی سه نفره واگذار می شود و متقاضیان می توانند به صورت خود مالک، خودشان پیمانکار انتخاب کرده و با تسهیلات پرداختی نسبت به  اجرای ساخت اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در این طرح قیمت زمین به صورت پلکانی و طی پنج سال با دوره تنفس دو ساله اخذ می شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه گفت: با توجه به شرایط خاص به وجود آمده مربوط به ویروس کرونا تصمیماتی اتخاذ شده تا از ابتدای اردیبهشت ماه، متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام کرده و تایید شده اند بر اساس پیامک دریافتی، جهت تکمیل پرونده به ادارات شهرستانی بنیاد مسکن در هر شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح مسکن ملی مدیرکل راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان طرح اقدام ملی استان اصفهان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در آئینی که به‌صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد واحدهای مسکونی تکمیل شده ویژه مددجویان کمیته‌امداد در سراسر کشور مورد افتتاح قرار گرفت.

در استان اصفهان این مراسم در روستای اندلان واقع در شهر زیار با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، کریم زارع مدیرکل کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) استان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آئین واگذاری ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) در سطح کشور بودیم.

وی افزود: در استان اصفهان نیز تعداد ۸۳۹ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته‌امداد همزمان با سراسر کشور و با برقراری ارتباط ویدئویی، به دستور رئیس‌جمهور افتتاح و واگذار شد.

قاری‌قرآن با اشاره به هماهنگی‌ها و همکاری‌های انجام شده فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در راه و شهرسازی انجام‌می‌شود در کنار تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، برنامه‌ریزی‌های لازم به عمل آمد تا برای افرادی که در این راستا متقاضی هستند و از طرفی تحت پوشش کمیته‌امداد می‌باشند به‌صورت اولویت‌دار زمین تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار مخاطب مورد نظر کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) در سراسر گستره استان (در بخش شهری و روستایی) است که بخشی از آن در این مراسم مورد افتتاح قرار گرفت.

کد خبر 6079475

دیگر خبرها

  • ۱۳ مدرسه در سایت نهضت ملی مسکن خراسان شمالی احداث می‌شود
  • ۸۳۹ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد اصفهان افتتاح شد
  • ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور افتتاح می‌شود
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • مراسم واگذاری ۸۰۹ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در آذربایجان‌غربی
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه
  • تحویل ۲۴۰ واحد از پروژه برکت بجنورد به پیمانکار جدید/احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی
  • عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد سرعت گرفت
  • تسریع عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد
  • دولت سیزدهم وارث مسکن مهر دولت نهم