Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-25@17:09:46 GMT

شب گردشگری ایران و چین لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۱۵۲

شب گردشگری ایران و چین لغو شد

«شب گردشگری ایران و چین» به‌دنبال شیوع وبروس کرونا و جلوگیری از سرایت آن، لغو شد.

مازندمجلس: دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال اجرای «رویداد قرن‌ها دوستی، دومین سال عید بهاره چینی‌ها در ایران» که متاثر از شیوع کرونا در چین متوقف شد، تصمیم گرفته بود روز دوشنبه، پنجم اسفندماه با حضور سفیر چین در ایران و جمعی از فعالان گردشگری دو کشور، برنامه شب گردشگری ایران و چین را در موزه فرش تهران برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر پیش‌تر کمپین «#قوی-باش-ووهان» را به منظور همدردی با مردم چین که بیشتر از یک ماه درگیر ویروس کرونا شده بودند، راه‌اندازی کرده بود. این کمپین ۲۳ بهمن‌ماه همزمان با نمایشگاه گردشگری تهران با حضور سفیر چین در ایران رونمایی شد. در جریان این کمپین قرار بود امضا و پیام‌های مردم ایران برای همدردی با مردم چین جمع‌آوری و در آخر در میدان اصلی شهر ووهان ـ کانون انتشار ویروس کرونا در چین ـ نصب شود.

چین، بازار اصلی گردشگری ایران است، طبق برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بود در پایان یک سال، حدود یک میلیون گردشگر از چین به ایران جذب شود. اما حالا نه تنها شیوع کرونا در چین سفر گردشگران این کشور به ایران را مخصوصا در عید بهاره متوقف و به برنامه گردشگری ایران خسارت وارد کرد که اینک، سرایت این ویروس به ایران، شب گردشگری دو کشور که بیشتر جنبه همدردی و حفظ تعامل ایران با مردم و دولت چین را داشت، تعطیل کرد. هرچند مسؤولان گردشگری درباره آن اطلاع‌رسانی رسمی نداشته‌اند و تنها به برگزارکننده و شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند این مراسم لغو شده است.

برخی از فعالان گردشگری نسبت به برگزاری این مراسم در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا شده است و به تدابیر سریع و جدی‌تری بویژه در بخش سفرهای داخلی و فعالیت مراکز تاریخی و سایت‌های توریستی نیاز بیشتری دارد، معترض بودند.

به دنبال تایید سرایت ویروس کرونا به ایران، برخی از گردهمایی‌ها و رویدادهای ورزشی، هنری و سینمایی، کنسرت‌ها و مراکز آموزشی، مدارس، موزه‌ها و حتی اردوهای راهیان نور تعطیل شد. جشن سالانه راهنمایان گردشگری که قرار بود در استان گلستان برگزار شود نیز به منظور جلوگیری از سرایت ویروس کرونا، لغو شد.


منبع : ایسنا

برچسب ها : #شب-گردشگری-ایران-و-چین #مازندمجلس

لینک کوتاه مطلب :

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: مازندمجلس شب گردشگری ایران و چین ویروس کرونا لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند

جمشید حسین‌خانی، با بیان اینکه وقوع این آتش‌سوزی در طبقۀ چهارم یک مجتمع هفت‌طبقه واقع در بلوار «جمهوری‌اسلامی»، عصر امروز سوم اردیبهشت‌ماه، به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعلام شد، گفت: خوشبختانه به هیچ‌کس از ساکنان این مجتمع مسکونی آسیبی وارد نشده است.

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، بیان کرد: حریق از طریق داکت در حال سرایت به واحد‌های فوقانی بود؛ شرایط به نحوی بود که تمام واحد‌های فوقانی مسکونی مجتمع در معرض حریق بوده و بیم گسترش قابل توجه آتش‌سوزی و تحمیل خسارات بسیار زیاد می‌رفت.

حسین‌خانی افزود: بنابراین، با برنامه عملیاتی استاندارد، حساب‌شده و دقیق، آتش‌نشانان با ورود به واحد‌های در معرض آتش‌سوزی و نابودی، از خسارت بیشتر که استعداد تبدیل‌شدن آن به فاجعه‌ای عظیم وجود داشت، جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: در این آتش‌سوزی که در یک مجتمع ٢١ واحدی به‌وقوع پیوست، آتش‌نشانان از دو ایستگاه آتش‌نشانی و با استفاده از سه دستگاه خودروی اطفایی و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در شرایط بسیار سخت عملیاتی (دود و حرارت بسیار زیاد) که از طریق داکت‌های ساختمان در حال سرایت به دیگر واحد‌ها بود، موفق به مهار آتش‌سوزی شده و از سرایت حریق به دیگر منازل مجتمع مسکونی و خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

معاون فنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تأکید کرد: لازم است نکات ایمنی از سوی شهروندان به‌منظور پیشگیری از حوادث بیشتر جدی گرفته شود تا شاهد رخداد‌های این‌چنینی نباشیم

حسین‌خانی بیان کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان