Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@22:15:03 GMT

اوپک پلاس در حال بررسی کاهش ۳ماهه تولید نفت است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۲۱۶

اوپک پلاس در حال بررسی کاهش ۳ماهه تولید نفت است

به گزارش تاس، 2 منبع آگاه در اوپک گفتند کشورهای عضو اوپک پلاس در حال بحث در مورد ایده اجرای کاهش تولید برای حداقل 3 ماه از می تا جولای هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک منبع عالی رتبه در اوپک گفت: «3 ماه. من معتقدم توافق می تواند از ماه می انجام گیرد زیرا تحویل های ماه آوریل قبلا برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» یک منبع دیگر نیز خاطر نشان کرد کاهش تولید احتمالی «قطعا تا پس از ماه ژوئن خواهد بود.»

یک مقام وزارت انرژی روسیه گفت، این وزارتخانه دعوتنامه ای را از سوی دبیرخانه اوپک برای شرکت در نشست روز پنجشنبه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد دریافت کرده و مسکو در این نشست شرکت خواهد داشت.

عربستان و روسیه مهمترین اعضای اوپک پلاس ظاهرا آماده مذاکره بر سر کاهش قابل توجه تولید برای به توازن رساندن بازار هستند. پیش از این قرار بود روز دوشنبه یک نشست از طریق ویدئو کنفرانس بین عربستان، روسیه و دیگر تولید کنندگان بزرگ از جمله نمایندگانی از آمریکا بر سر موضوع کاهش تولید برگزار شود. اما پس از آنکه سعودی ها و روس ها یکدیگر را به از بین بردن ائتلاف اوپک پلاس متهم کردند این نشست به روز پنجشنبه موکول شد.

به گفته تحلیلگران حتی اگر گروه بزرگتری از تولید کنندگان موسوم به اوپک پلاس پلاس متشکل از آمریکا، کانادا، برزیل، نروژ و دیگر تولیدکنندگانی که عضو اوپک پلاس نبوده اند بر سر کاهش 10 میلیون بشکه ای تولید نفت توافق کنند، این رقم برای جبران کسری قابل توجه ایجاد شده در بخش تقاضای نفت کافی نخواهد بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوپک گازی قیمت نفت نفت تولید نفت اوپک پلاس اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سلسله‌نشست‌های بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» به مناسبت اولین سالگرد درگذشت دکتر عماد افروغ از سوی دبیرخانه جایزه زنده‌یاد دکتر عماد افروغ (ویژه نقد و سیاستگذاری فرهنگی) برگزار می‌شود.

اولین نشست از این مجموعه یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور مصطفی زالی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، حبیب رحیم‌پور ازغدی، پژوهشگر فلسفه و اسماعیل نوده فراهانی، کارشناس ارشد دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

مهدی اکبری گلزار دبیری این نشست را بر عهده دارد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره ۹، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مراجعه کنند.

این نشست از نشانی زیر پخش خواهد شد:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/research

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • بررسی مستندی از زندگی پری صابری/ فیلمی که ساختش ۴ سال طول کشید
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • زورآزمایی روسیه و آمریکا در شورای امنیت این بار به نفع ایران
  • ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک
  • بررسی تمدید قراردادها در جلسه امروز هیات مدیره پرسپولیس
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»