Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@00:50:02 GMT

اعمال مستحب شب نیمه شعبان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۹۲۶۲

به گزارش افکارنیوز ، شب نیمه شعبان ، شب بسیار مبارکى است. از امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که از امام محمدباقر علیه‌السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمود آن شب بعد از لیلة القدر افضل شب‌ها است. در آن شب خداوند به بندگان، فضل خود را عطا مى‌فرماید و ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش مى‌آمرزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار مذهبی - پس سعى و کوشش کنید در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در شب نیمه شعبان ، که آن شبى است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدس خود که سائلى را از درگاه خود تا زمانی که مطلب گناهی را درخواست نکند؛ دست خالى برنگرداند.

براى شب نیمه شعبان چند عمل وارد شده است:

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امام محمدباقر نیمه شعبان نیمه شعبان میلاد امام زمان عج اعمال شب نیمه شعبان شب نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال انسان بدون پذیرش عملی ولایت هیچ ارزشی ندارد

آیت الله احمد توکل شامگاه جمعه در محفل اشک هیات خام الرضا علیه‌السلام که به مناسبت سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع در سالن همایش غدیر کتابخانه آیت الله خامنه ای قم برگزار شد گفت: انسان باید نسبت به کارهایی که در زندگی انجام می دهد نگاه الهی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روزی می آید که انسان عزیزترین های خود از برادر و زن و فرزندش فرار می کند و همه تلاش دارند تا از مهلکه روز قیامت جان سالم به در ببرند و همه دنبال گرفتاری خود هستند.

وی عنوان کرد: خداوند با کسی تعارف ندارد و با ملاک عمل خود انسان سنجیده می شود و بر همین اساس سقوط می کند و یا درب برکات به روی او باز می شود.

آیت الله توکل ادامه داد: خداوند می فرماید به انسان جزا داده نمی شوید مگر به عملکردش و ایمان و عمل صالح موجب عزت انسان می شود.

وی افزود: بین انبیای الهی ۵ نفر در راس هستند که دارای شریعت و کتاب بودند که حضرت نوح از جمله آنان است اما پسر او به دلیل آنکه مسیر انحرافی را انتخاب کرد، دچار عذاب و بلای الهی شد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: نباید از خداوند ترسید چرا که در درگاه الهی ظلمی رخ نمی‌دهد و انسان از ظالم می‌ترسد و آنچه که موجب ترس انسان است اعمال و کردار خود انسان است و باید از روزی که پرده ها کنار می رود ترسید که در روز محشر همه این صحنه پیش انسان ظاهر می شود.

وی با بیان اینکه در صحرای محشر عظمت و قدرت الهی به همگان نشان داده خواهد شد افزود: در آن روز جهنم را می آوردند و وقتی درپوش آن برداشته می شود، همگان شعله های فروزان آن را می بینند.

آیت الله توکل بیان کرد: به تعبیر امام راحل آتش دنیا سرد و آتش جهنم گرم و سوزان است که مراد این است که آتش سرد دنیا قدرت سوزاندن روح را ندارد، اما آتش آخرت روح را ذوب می کند و به همین دلیل آتش دنیا نعمت است که انسان با استفاده از آن پخت و پز می کند.

وی با اشاره به صحنه های روز قیامت بیان کرد: پلی بالای جهنم نصب است و به همگان برگه ای داده می شود که با آن باید بر روی این پل که ایستگاه های مختلفی دارد حرکت کند و در هر ایستگاه از انسان سوالاتی می‌پرسند که در صورت پاسخ درست، از این ایستگاه ها عبور پیدا می کنند و در نهایت انسان به بهشت راه می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر انسان برگه ای که ولایت اهل بیت علیهم السلام است را در دست داشته باشد، می‌تواند بر روی پل صراط حرکت کند که اگر انسانی این برگه را نداشته باشد به جهنم سقوط می کند.

وی ابراز کرد: در روایت آمده اگر انسانی عمر نوح داشته باشد و در تمام این مدت عبادت کند و روزه داشته باشد و حج برود و در کنار کعبه به عبادت مشغول باشد، اگر اعمال او رنگ و بوی ولایت نداشته باشد هیچیک از اعمالش به دردی نخواهد خورد.

این استاد اخلاق بیان کرد: از انسان ولایت در مقام عمل خواسته شده و انسان باید اهل ولایت باشد.

وی اضافه کرد: ولایت در کلام امام علی علیه السلام این است که با ظالم باید جنگید و یاور مظلوم باشیم که اگر انسان اینگونه عمل کرد در خط امیرالمومنین علیه السلام است در غیر این صورت پذیرش ولایت تنها در مقام شعار است.

آیت الله توکل با بیان اینکه مرام و سیره سیدالشهدا علیه السلام کنار نیامدن با ظالم است افزود: انسان باید اینگونه عمل کند و در روایت داریم ظالم و مظلوم هر دو جهنمی هستند، چرا که ظالم به خاطر ظلم و مظلوم به خاطر سکوتش که به ظالم میدان می دهد اهل جهنم خواهند بود.

وی تصریح کرد: انسان باید در لحظات حساس و خطر که در معرض امتحان الهی قرار می گیرد، آخرت را به دنیا نفروشد و اگر در این عرصه خود را نگه داشت، می‌تواند سربلند باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان باید چشم خود را باز کند و مرد میدان عمل باشد افزود: امروز انقلاب اسلامی به عده ای عمار جان به کف نیاز دارد و باید بلاها را به جان بخریم.

وی بیان کرد: امروز شهدا و رهبر معظم انقلاب نیازمند کمک هستند و ما امروز همچنان شهید می دهیم اما برخی ها در خیابان ها بدون رعایت حجاب اسلامی تردد دارند.

آیت الله توکل تاکید کرد: اعتقاد ما این است که این نظام متصل به امام زمان عج الله می شود و باید در این عرصه یارو و یاور رهبری باشیم‌.

کد خبر 6082856

دیگر خبرها

  • اعمال انسان بدون پذیرش عملی ولایت هیچ ارزشی ندارد
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • طریق النور دانشگاه امام رضا به ایستگاه هوافضا سپاه رسید+تصاویر
  • چه کسانی حق ارشاد ندارند؟ علی علیه السلام پاسخ می دهند
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس