Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام سایت رسمی جایزه پولیتزر و بیانیه رسمی این جایزه برگزار کنندگان تصمیم گرفتند برندگان جایزه پولیتزر را که قرار بود بیستم آوریل (یکم اردیبهشت)، در مراسمی رسمی معرفی شوند، چهارم می (پانزدهم اردیبهشت) ساعت ۱۵ به وقت آمریکا، در یک مراسم آنلاین در سایت رسمی جایزه پولیتزر معرفی کنند.

 پیش از این، دانا کندی رئیس اجرایی جایزه پولیتزر به خبرنگاران گفته بود: بسیاری از خبرنگارانی که در خط مقدم پوشش اخبار جهانی کرونا هستند، در هیئت داوران جایزه پولیتزر جای دارند، به تعویق انداختن تاریخ اعلام برندگان زمان بیشتری را برای ارزیابی کامل برندگان نهایی جایزه ۲۰۲۰ در اختیار ما قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برهه از زمان،‌ بیش از هر زمان دیگری رسالت خبرنگاری برای خدمت‌رسانی حیاتی به مردم اهمیت دارد.

جایزه‌ ادبی پولیتزر (Pulitzer Prize) به‌ افتخار جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار معروف آمریکایی، نام‌گذاری و تأسیس شده است. جوزف پولیتزر از حامیان مالی و بنیان‌گذاران مدرسۀ روزنامه‌نگاری دانشگاه کلمبیا بود.

مراسم اهدای پولیتزر از سال ۱۹۱۷ هرساله در ماه آوریل با نظارت دانشگاه کلمبیا برگزار می‌شود. این جایزه در بخش داستان به یک نویسنده‌ٔ آمریکایی داده می‌شود؛ با این شرط که بهترین اثر با مضمون زندگی آمریکایی را منتشر کرده باشد. هم اکنون ارزش مالی این جایزه ۱۰ هزار دلار است.

این جایزه علاوه بر حوزه‌ٔ ادبیات، به بهترین‌های رشته‌های روزنامه‌نگاری و موسیقی هم تعلق می‌گیرد. در بخش روزنامه‌نگاری، علاوه بر جایزه‌ٔ نقدی، یک مدال طلا هم اهدا می‌شود. جویس کارول اوتس، ویلیام فاکنر، جان آپدایک، ‌ای ال دکتروف، جومپا لاهیری و فیلیپ راث تعدادی از سرشناس‌ترین نویسندگانی هستند که موفق به کسب این جایزه شده‌اند.

برچسب‌ها جوایز ادبی روز خبرنگار ایالات متحده آمریکا کتاب ادبیات دانشگاه کلمبیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جوایز ادبی روز خبرنگار ایالات متحده آمریکا کتاب ادبیات دانشگاه کلمبیا جوایز ادبی روز خبرنگار ایالات متحده آمریکا کتاب ادبیات دانشگاه کلمبیا جایزه پولیتزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • واکنش تسنیم به ادعای حمله اسرائیل به ایران؛ با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم
  • بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید
  • معرفی دفاع راست ایده‌آل: یاشوا کیمیش
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک