Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

دو پاندا برای نخستین‌بار پس از ۱۲ سال در باغ وحشی در هنگ کنگ که بازدید عمومی را به دلیل شیوع کروناویروس پس از ۱۰ سال تعطیل کرد، به طور طبیعی جفت‌گیری کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلامیه مطبوعاتی باغ وحش "اوشن پارک" هنگ کنگ، یینگ‌یینگ و لِه‌لِه، دو پاندای ۱۴ ساله از سال ۲۰۱۰ میلادی قصد جفت‌گیری با یکدیگر را داشتند اما هرگز موفق به انجام این کار نشده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اواخر ماه مارس، یینگ‌یینگ، پاندای ماده علائمی از خود نشان داد که حاکی از آمادگی او برای جفت گیری بود و لِه‌لِه، پاندای نر نیز شروع به جا گذاشتن علامت‌های بویایی در اطراف محل زندگی خود کرد.

مقامات این باغ وحش خاطرنشان کردند که این یک رفتار متداول در فصل تولید مثل است که بین ماه‌های مارس و مه رخ می‌دهد. به گفته این مقامات، در نهایت این دو پاندا موفق به جفت‌گیری شدند.

این باغ وحش از ماه ژانویه به دلیل شیوع کروناویروس که هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار مبتلا در سراسر جهان برجای گذاشته، تعطیل شده بود.

به گفته مدیر اجرایی عملیات جانورشناسی و حفاظت این باغ وحش هنگ کنگی، جفت‌گیری طبیعی این دو پاندا خبر بسیار خوب و هیجان‌انگیزی است چرا که شانس بارداری از طریق جفت‌گیری طبیعی بیشتر از لقاح مصنوعی است.

با این حال هنوز برای اعلام اینکه آیا یینگ‌یینگ باردار است یا خیر بسیار زود است. دوره بارداری برای پانداهای غول پیکر بین ۷۲ تا ۳۲۴ روز است. زودترین زمانی که بارداری یک پاندا پیش از زایمان او قابل تشخیص است، بین ۱۴ تا ۱۷ روز قبل از تولد است.

بنا بر گزارش ای‌بی‌سی نیوز، کارشناسان و متخصصان امیدوارند امسال خبر بارداری یینگ‌یینگ را اعلام کنند و کمک‌های بیشتری در زمینه حفظ این گونه آسیب‌پذیر انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: یینگ یینگ جفت گیری دو پاندا باغ وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دادرس، از تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مرزها و ۲۳۶۷ مورد تزریق واکسن هاری توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ابتدای طرح سلامت نوروزی خبر داد و گفت: همچنین از ابتدای طرح سلامت نوروزی ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پنج فروردین ۱۴۰۳ در فعالیت‌های مراقبت‌های بهداشتی مرزی بالغ بر ۳۶۷ هزار و ۸۶۵ غربالگری سندرومیک، ۱۵۳۶ تست کرونا، ۲۸۶ تست مالاریا، ۳۸۹ تست وبا و ۹۲ مورد واکسیناسیون سرخک انجام شده است.

وی افزود: در بخش فعالیت‌های مراقبت بیماری‌های واگیر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز در این مدت ۹۴۱ مورد بازدید، ۲۳۶۷ مورد واکسیناسیون هاری، ۴۸۳ مورد نمونه گیری و ۲۱۴۵ مورد تست کرونا انجام شده است.

کد خبر 6062090 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)
  • وضعیت اکران سینماهای مشهد در شب‌های قدر چگونه است؟
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • دانستنی‌های دریایی؛ از ماهی رفنگر تا بارداری اسب دریایی نر
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور